לאורך תולדות המדינה, הספרות והקולנוע הישראליים הציעו סיפורי גבורה וביקשו להציב עבור קהל הילדים מודלים למנהיגות.
באמצעות סיפורים אלה למדו דורות של ילדים ערכי נדיבות, אחווה, אומץ לב, מתן כבוד לאחר ושיתוף פעולה.
ההרצאה תציג את הגיבורים הקטנים של פעם ושל ימינו, בראי הקולנוע הישראלי.
במהלך ההרצאה נבחן את הקשר בין מאפייני סיפורי הגבורה,
ובין מאפייניה של התרבות הישראלית המשתנה דרך התפקיד המרכזי שממלאות דמויות הילדים ובני הנוער,
בכל קבוצה המיוצגת בקולנוע הישראלי -
החל מגיבורי "שמונה בעקבות אחד" וחסמב"ה,
וכלה בילדים ובני הנוער שמשמשים כמנהיגים בקולנוע הישראלי העכשווי.
הצעות לסרטים:
יסודי ב'-ו':
גיבורים קטנים, איגור ומסע העגורים, סיפור חצי רוסי, אילי ובן.
חט"ב ז'-ט':
איגור ומסע העגורים, אילי ובן.
חטיבה עליונה י'-י"ב:
הכוכבים של שלומי
אמיר י. וולף
יליד 22.6.1980.
בוגר תיכון אלון ברמת השרון- מגמת תיאטרון.
למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב במגמת הפקה.
במהלך לימודיו באוניברסיטה כתב וביים את סרט הגמר שלו– עבר, הווה, לילה . הסרט הוצג בפסטיבל חיפה ובפסטיבלים שונים בעולם.
כשחקן, השתתף בסרטו של דובר קוסאשווילי מתנה משמיים בתפקיד גוצ'ה ובסרוגייט, סרטה של טלי שלום עזר, בתפקיד אילי. משחק בתפקיד רגב בסדרה המשרד.
ביים בתיאטרון גשר את ההצגות I love you לנצח, אבל... (ג'ו דיפייטרו) והחיים בשלוש גרסאות (יסמינה רזה), הצגה, במהלכה, המערכה השנייה בוימה כסרט קולנוע באורך 25 דק', המוקרן על הבמה.
לימד משחק מול מצלמה בבית הספר לאומנויות הבמה של סופי מוסקוביץ' וביים שם את ההצגות סיפור גן חיות (אדוארד אולבי), חשמלית ושמה תשוקה (טנסי ויליאמס), מסיבת יום הולדת (הרולד פינטר), הדב (צ'כוב).
ריכז את מגמת הקולנוע בתיכון אורט פרקאוף באור יהודה.
לימד קולנוע בתיכון מקיף יהוד.
משנת 2006, מלמד קולנוע בתיכון עירוני א' בתל אביב.
מרצה על קולנוע במסגרות ובסינמטקים שונים בארץ.
2014- בימוי וכתיבת הפיצ'ר "ציפורי חול" בהפקת טופיה תקשורת.
יורם שפירא
טל' 5426445 - 054
שלומציון 6, ר"ג 52336
yoram.shapira@gmail.com
ניסיון עבודה בהרצאות והוראה:
2001 - עכשיו: מקים ומנהל מגמת קולנוע בתיכון "תלמה ילין". מורה למקצועות העיוניים, בימוי, תסריטאות, חונכות סרטים תיעודיים ועלילתיים. מהמגמות המובילות בישראל, המפיקה פרויקטים ברמה מקצועית. סרטי המגמה זכו בעשרות פרסים בפסטיבלים שונים. עבודתי מערבת מיון וחניכת עשרות תסריטים מידי שנה.
1991 - עכשיו: מרצה לקולנוע במסגרות שונות; ביניהן סל תרבות ארצי, "אסכולות" של האוניברסיטה הפתוחה, "קתדרה", ימי קולנוע בסינמטקים של חולון, הרצליה ות"א, בתי קולנוע לב, ועוד.
2004 - 2008: מרצה במכללת "ספיר".
1998 - 2005: מורה במגמת קולנוע בתיכון "בליך". מנחה סרטי גמר לבגרות, מורה לקולנוע עיוני, בימוי והפקה, תסריטאות.
1991 - 1999: מורה לקולנוע ומקים מגמה מעשית בתיכון "פרקאוף" באור-יהודה. הוראה במקצועות: הפקה, בימוי, תסריטאות, וקולנוע עיוני.
1994 - 1997: רכז טלוויזיה קהילתית באור-יהודה, ומדריך מקצועי של נוער ומבוגרים. הפרוייקט כלל הפקת כ- 20 תוכניות טלוויזיה של כחצי שעה, ושידורן בערוץ הקהילתי.
1994 – 1997: מרצה במכללה להוראת טכנולוגיה, תל-אביב. סדנה מעשית להפקת כתבת טלוויזיה.
ניסיון עבודה בבימוי הפקה ותסריטאות:
2009 - "על פי תהום" – תסריט לסרט באורך מלא, בפיתוח.
2003 - "רולרבליידס" - תסריט ובימוי. פרוייקט גמר לתואר שני MFA באוניברסיטת ת"א.
סרט עלילתי של חצי שעה. התסריט והסרט נחנכו ע"י: שבי גביזון, איתן גרין, רם לוי ומיכל אביעד. הסרט הוקרן פעמיים בסינמטק ת"א.
2002 - "חלב של אמא" – ניהול הפקה. סרט הדרכה להנקה. (הפצה בחנויות ע"י חברת 'הד-ארצי')
2002 - "שירה בבית כנסת" – תסריט ובימוי. סרט ניסיוני.
2001 - "ארוחת בוקר" – תסריט בימוי והפקה. סרט דוקומנטרי.
1996 - "העתיד כבר כאן" - תסריט בימוי והפקה. סרט תדמית לקריית החינוך "פרקאוף".
1994-1997: הפקת כ- 20 תכניות טלוויזיה קהילתית באור יהודה ושידורן בערוצי זהב.
1994 - "אור יהודה בת 40" תסריט בימוי והפקה של סרט תדמית ליום העצמאות לעיר אור-יהודה.
השכלה
2000 - 2003: בוגר תואר שני מעשי בקולנוע (MFA) במגמת בימוי והפקה, בחוג לקולנוע, אוניברסיטת ת"א.
1986- 1989: "בוגר אוניברסיטה" (BA) בחוגים לקולנוע-וטלוויזיה ופסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב.
המפגש יעסוק בנושא מנהיגות, נתינה והתנדבות כפי שמשתקף מסרטי הקולנוע לילדים ולנוער- "ילדים משנים את העולם".
באמצעות סיפורי הגבורה הקולנועיים, ילדים לומדים להפוך למנהיגים ולהנחיל ערכים כמו התנדבות, נדיבות, אחווה, אידיאליזם, אומץ לב, נתינה, מתן כבוד לאחר ושיתוף פעולה.
ההרצאה תקשר בין מאפייני סיפורי הגבורה והנתינה לזולת לבין מאפייניה של התרבות הישראלית בכל התקופות.
במסגרת הדיון יעלו נושאים כגון התבגרות ואימוץ ערכים טובים אוניברסליים,
תוך שימת דגש על יכולת הנתינה, רוח ההתנדבות ושיתוף הפעולה בין הילדים בחבורות הישראליות,
בהן תורם כל חבר בקבוצה מכישוריו וכישרונו ותוכיח כי רק באיחוד הכוחות של החברים - פותרים תעלומה, מתמודדים עם אתגרים והופכים לחבורה מאוחדת ומלוכדת.
מהותו של הנוער, האם בגילאים צעירים יחסית, אנו, הנוער, יכולים לחולל שינוי, מה היא המחויבות החברתית והמוסרית שלנו, והאם יש לנו בכלל כוח כאינדיבידואלים.
האם הנוער של היום פועל במסגרת החוק? מי הוא הנוער הישראלי?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.