הכנה לצפייה:
אין צורך לבקש מהתלמידים לקרוא את הספר לפני המפגש.
צריך רק ברקו כדי שניתן יהיה להציג את התמונות מתוך הספר בפני הילדים.
בתחילת המפגש שמיר מציג את עצמו ומספר לילדים מה גרם לו לשבת ולכתוב את ספר,
מאין הוא קיבל את ההשראה?
במהלך המפגש, שמיר קורא את הספר לילדים, מתחילתו ועד סופו המפתיע,
סוחף אותם איתו לעולם, שבמהלכו לומדים התלמידים,
איך תרנגולת אחת קטנה, הופכת את חוטב העצים לאיש העשיר בכפר – ממש חינוך פיננסי.
הכול תוך כדי שאילת שאלות, והתייעצות עם התלמידים,
לגבי ההחלטות שמקבלים גיבורי הספר, חילוקי הדעות ביניהם,
והמשמעויות הישירות הנלוות. הילדים אוהבים לנחש מה יהיה השלב הבא בסיפור.
מעשה בתרנגולת
כֵּיצַד הִצְלִיחָה תרנגולת אַחַת לְשַׁנּוֹת אֶת חַיֵּיהֶם
שֶׁל חוֹטֵב עֵצִים עָנִי וּמִשְׁפַּחְתּוֹ?
סִפּוּר עַם מוֹדֶרְנִי (הַמְּבֻסָּס עַל אַגָּדָה תַּלְמוּדִית),
כָּתוּב בהוּמוֹר וּבְחֵן, אֲשֶׁר מֵעֵבֶר לָעֲרָכִים
שֶׁל יֹשֶׁר, חָרִיצות, וְשִׁתּוּף פְּעֻלָּה,
מַדְגִּישׁ גַּם רַעְיוֹנוֹת שֶׁל -
תְּבוּנָה פִינַנְסִית
דְּחִיַּת סִיפּוּקִים
וּרְאִיָּה לְמֵרָחוֹק.
שמיר נקש,
חבר קיבוץ דברת שבעמק יזרעאל.
אב לשלושה וסב לשמונה.
תואר שני במנהל עסקים
זהו ספר הביכורים הראשון שכתב,
בעקבות חוויה מקסימה עם נכדיו.
שמיר עובד בארגון "פעמונים" כמנהל מרחב.
ארגון פעמונים מעודד משפחות בישראל לנהל חיים כלכליים,
מאוזנים ואחראיים,
לבניית חוסן כלכלי חברתי במדינה.
לאחר הצפייה וההקשבה:
שמיר מנתח את פעולות גיבורי הספר, מדבר על מוסר ההשכל,
ויחד עם התלמידים מציינים בגובה העיניים את הערכים החשובים שהספר מלמד כמו:
הכנסת אורחים, יושר, השבת אבדה, עזרה לזולת, כיבוד אב ואם, שיתוף פעולה, דחיית סיפוקים, תבונה פיננסית, חריצות, יצירתיות, חשיבות נושא ההשכלה ועוד ועוד...
בסוף התהליך יהיה מקום לשאילת שאלות של התלמידים, שאלות שמפתיעות לטובה אפילו את כותב הספר.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.