בן בז'רנו (A)

תחום: אמנות פלסטית
תת-תחום: מפגש עם אמן
משך זמן המופע: 50
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מפגש אמן
שם המפיק: בז'רנו בן
קהל יעד: ד - יב
כמות קהל מקסימלית: 35
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל

צייר. בוגר האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל. הציג בתערוכות יחיד והשתתף בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל.

מפגש 1:  אדם ועולם

 במפגש יציג האמן את עבודותיו וישוחח על האופן שבו הוא נותן בהן ביטוי לתחושות ולמצבים של איום קיומי, ארעיות, אנושיות מול טבע מתפרץ, תגובות לאסון ועוד.

העבודות מוצגות בעזרת מקרן על הקיר. יובאו גם דוגמאות מקוריות. 

המפגש מתנהל במסגרת דיאלוגית עם הצופים הצעירים ושזורים בו סיפורים, רעיונות ושאלות מאתגרות. 

המפגש מותאם לתלמידים מכיתות ד-יב   ואינו מכיל תכנים בעייתיים. 

 

מפגש 2:  אמנות עכשווית מדברת יהדות

 במפגש יציג האמן את עבודותיו ויתנהל דיאלוג כיתתי על הקשר בין אמנות לאמונה, הבעה יצירתית של רעיונות מופשטים,  עולם סמלים יהודי, תשובה ועוד.

העבודות מוצגות בעזרת מקרן על הקיר. יובאו גם דוגמאות מקוריות. 

המפגש מתנהל במסגרת דיאלוגית עם הצופים הצעירים . תוך כדי המפגש עולה הסיפור האישי שלי בתהליך של חזרה בתשובה לצד העשייה האמנותית שלי. כיצד התגלו הדברים בעבודות לפני שקרו בפועל.

המפגש מותאם לאוכלוסיה דתית וחילונית כאחד ואינו מכיל תכנים בעייתיים.  

 

 



אמן, בוגר בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, מרצה ומורה לאמנות.

מנחה לאמנות פלסטית בסל תרבות ארצי  (לשעבר בתכנית מנהיגות תרבות של מפעל הפיס וסל תרבות ארצי)

הציג בתערוכות יחיד והשתתף בתערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל.  ביניהם: מוזיאון הרצליה, מוזיאון חיפה, מוזיאון ינקו דאדא,  גלריה ברוורמן וגלריה עינגע בתל אביב

זוכה פרס אמן צעיר 2003, פרס עידוד היצירה 2009 ופרס אמן מורה 2013

 

עבודותי מבטאות עמדה ביקורתית חברתית, פוליטית ותרבותית. בכל סדרת עבודות עסקתי בנושא מוגדר ודרכה שיבשתי חלומות אוטופיים, פרספקטיבות תרבותיות או את השפה עצמה. העבודה שלי מתייחסת לקשת רחבה נושאים כמו: מצב קיומי אנושי, הסכסוך הישראלי-פלסטיני,  טבע מתפרץ, אסתטיזציה של אלימות. ברוב הפעמים כתגובה למצב שלי או של הסובב אותי. זהו תוצר הרכבה מחדש של סמלים וייצוגים חזותיים מוכרים מתוך רצון לראות את הדברים אחרת. לתפוס אותם מחדש.

תערוכות יחיד:

  •          2011  קין /  גלריה עינגא / ת"א
  •          2008  מוגלי /  גלריה עינגא / ת"א
  •          2005  מנפאואר  / גלריה ברוורמן/ ת"א
  •          2004  אופק 1  / מוזיאון ינקו דאדא / עין הוד
  •          2003 / 00 /  מוזיאון הרצליה

תערוכות קבוצתיות (נבחרות):

  •          2012   צייר פסל צלם / גלריה עינגע / בן בז'רנו, רמי מימון, איתן בן משה
  •          2011   אסקייפ /  בית האמנים ת"א /  אוצרת: ניצה פרי
  •          2011   Getaway / הגלריה בטבעון /  אוצרת: טלי כהן גרבוז 
  •          2010   זוכי פרסי  משרד המדע התרבות והספורט / מוזיאון הרצליה
  •          2010   בוז'ולה נובו /  גלריה עינגא לאמנות עכשווית
  •          2009   צייר – צייד /  מוזיאון נחום גוטמן /  טלי טמיר
  •          2009   חלון אדום /   גלריה עינגא / ת"א
  •          2009   ריפרש / גלריה פלורנטין 45 / ת"א
  •          2008   מן המסד לטפחות / RTLV   / הדס קידר
  •          2007   מלאכה בנים / תמי כץ פריימן /  מוזיאון חיפה
  •          2007   הפיקוד העליון / תערוכה קבוצתית בבניין ההגנה הישן /  לילינבלום ת"א
  •          2006   מסע לכוכב קדמוני /  קבוצתית במרגוזה /  יפו
  •          2004   והפעם ציור /  מוזיאון הרצליה
  •          2003   זוכים 2003 /  מוזיאון חיפה
  •          2002   כרומוגנסיס /  הייטאצ'  /  אוצרת: דפנה מאור / הרצליה פיתוח
  •          2001   חלל ציבורי  /  סדנאות האמנים
  •          2000   פנים חדשות /  בית האמנים ת"א 

 

המלצה על המפגש:

ברצוני לציין לשבח את המפגש שהיה לנו עם האמן בן בז'רנו. 

הכיתה שלי (ילדי כיתה ו'2).. הקשיבו שאלו שאלות והתעניינו מאד במפגש. 

בסיום המפגש נשאר "טעם של עוד" והיתה הרגשה שאפשר להמשיך כי הילדים גילו הרבה סקרנות. 

בן העביר את התכנים בצורה מעניינת וגרם לילדים להקשיב. 

תודה גדולה!

שלומית אלון - מחנכת ו'2, ניצני אשכול.

רעיונות להכנה:

ההמלצה הראשונית שלי היא שאין חובה כלל להכין את התלמידים למפגש מכיוון שכל מה שדרוש להם על מנת להתמודד עם השאלות שאני מציב להם קיים בעבודות או בראשם מלכתחילה.

יחד עם זאת תלמידים שזכו לראות יצירות אמנות (בעיקר ציור) מתקופת הרנסנס ועד לימינו, אפילו בנגיעה, מסוגלים לייצר שיח עמוק יותר ולהמציא דרכי קריאה. 

במפגש אני מציג את עבודותי ושואל שאלות על עליהן ותוך כדי כך נוצר שיח כיתתי מרובד בו כל אחד כמעט זוכה להשמיע את קולו וגם לשמוע את ההסבר שלי לעבודה. עולים נושאים רבים כמו:

יצירות אמנות:  המונה ליזה, ציירי הרנסנס, פרספקטיבה, אשליה אופטית, פופ ארט, אדוארד מונק -הצעקה, ציור מופשט, ציור מתוך תמונה,

מקורות יצירתיים:  המהפכה התעשייתית , תרבות הצריכה, ציור רגשי, מצב פסיכולוגי אישי והביטוי שלו, קומיקס, הומור, התבוננות במציאות. 

נושאים כללים:  סטודיו, גלריה, מוזיאון, אספן, אמנות כמוצר, סמל סטטוס. 

מספר אומנים 1
זמן הקמה 00:20
שפת המופע עברית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
בז'רנו בן
054-2678018

benbejerano@gmail.com

ניר צבי, איתן 3

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.