רק צרות
על פי ספרו של עוזי בן כנען
מאת: יונתן שוורצברג
בימוי: תום שוורצברג
היי קוראים לי אמיר בן כנען אבל לאחרונה נדבק לי הכינוי 'רק צרות'.
כן, זה הכינוי שנדבק לי, לא 'אמיר האמיץ' או 'אמיר השפיץ' אלא 'רק צרות', הכי מעליב. מה זה 'רק צרות' בכלל?! אני לא רק צרות, אני גם צרות, כמו כולם.
האמת, פחדתי שהשם הזה ידבק לי לכל החיים, אז החלטתי לעשות הכל כדי שישנו לי כינוי, אבל זה רק הכניס אותי ליותר צרות.
למזלי פגשתי שני אנשים שלימדו אותי שיטה איך להפטר מהכינוי הזה ואפילו איך לעזור לילדים אחרים שסובלים מהתווית שנדבקה אליהם (כמו חנון, נסיכה, טום בוי, מופרע, ליצן, וזאת רק רשימה חלקית!)
אז אם אתם רוצים לשמוע את הסיפור שלי ולגלות שיטה מצוינת להתמודד עם תוויות שמדביקים לכם או לחברים, ההצגה שעשו עלי ממש תעזור לכם.
מתאים לכל שמכיר מישהו שסובל מתווית ולא רק למי שקוראים לו "רק צרות".
תפאורה ותלבושות: לימור הרשקו
תאורה: יובל כהן
מוסיקה מקורית: רן בגנו
בהשתתפות: דניאל סבג, עמית סידי, יוסי ירום
"רק צרות"
מחנכים יקרים,
תיאטרון לילדים ולנוער באר-שבע שמח להציג בפניכם את ההצגה "רק צרות", קומדיה פרועה,דרמטית ומרגשת המבוססת על סיפרו של עוזי בן כנען "רק צרות".
החוויה בתיאטרון, בשונה מקריאת ספר או צפייה בקולנוע, היא קודם כל חוויה של מפגש המתרחש בין השחקנים שעל הבמה לבין הצופים היושבים בקהל.
הכנה נאותה של התלמידים לקראת הצפייה והפעילות אחריה, יעמיקו את חווית הצפייה בהצגה ויהוו חוט מקשר בין עולם התיאטרון לתלמידים.
דפי ההכנה מיועדים לכם המחנכים, בתקווה שיסייעו לכם להעמיק את חווית הצפייה ולהטמיע את הנושא בכללותו.
נשמח לסייע ולתת מידע נוסף על מנת שתלמידיכם יוכלו לקבל את ההכנה הטובה ביותר להצגה.
צוות המחלקה החינוכית
תיאטרון לילדים ולנוער באר-שבע.
תקציר העלילה
יום אחד נדבר לאמיר בן כנען הכינוי "רק צרות" ,שלא באשמתו. כולם קוראים לו ככה, ההורים, החברים, כולם. אמיר שונא את הכינו המעליב ומחליט לעשות הכל כדי למצוא כינוי אחר. בנסיונותיו להדביק לעצמו כינוי אחר הוא רק ממשיך להכנס לצרות עד שהוא מוצא את עצמו בתחנת משטרה,מסובך עד מעל הראש.
האם אמיר ימצא כינוי אחר? ואם לא, האם ילמד דרך להתמודד עם הכינוי המעליב? ואיך בכלל הוא מצא את עצמו בתחנת המשטרה? סיפורו של אמיר מלמד אותנו על כוחן ההרסני של תויות וכינויים ואף נותן כלים להתמודד עם התופעה. כל זאת במסגרת חגיגה תיאטרלית מוטרפת ברוח סיפרו הססגוני והייחודי של עוזי בן כנען הנפלא.
שאלות לאחר ההצגה
- מה הפריע לאמיר בהצגה ולמה זה הפריע לו?
- לאיזה עוד דמויות הודבק כינוי או תווית שפגע\ה בהן?
- האם יכולה להיות תווית שהיא רק חיובית (שאין לה פן שלילי)? האם ייתכן שאפילו תווית "חיובית" מצמצמת אותנו ופוגעת בנו בעקיפין?
- האם כינוי (שלילי או חיובי) יכול לשנות לילד את ההתנהגות ואיך?
- האם הדרך שאמיר ניסה לשנות לעצמו את הכינוי הייתה נכונה? אם לא אז למה?
- מבלי להזכיר שמות, האם אתם מכירים חבר או חברה שתווית מסויימת נדבקה אליהם והדבר הפריע להם.. (האח המוצלח\ האח הפחות מוצלח, החכמה, המצחיקן, החנון, מלכת הכיתה וכד') איזו עצה הייתם נותנים לו או לה?
- עודדו את התלמידים לקרוא את הספר "רק צרות".
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.