סתם בצחוק - היצע נוסף

תחום: תיאטרון
תת-תחום: תיאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון: דרמה ריאליסטית
שם הרכב: שפת-התאטרון
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: רות גנאל
קהל יעד: ה - ז
כמות קהל מקסימלית: 150
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 07/07/2019

"יאללה נו..." "מה אתה נעלב?" "איזה ריגשי את!" "סתאאם..." "צוחקים איתך..."

המופע עוסק בתופעת הסכנות ברשת האינטרנט ובסלולרי בקרב תלמידים הניצבים בראשית  גיל ההתבגרות.

ערוצי תקשורת ברשת  מציעים לנוער קצב מהיר, נוחות ואינטראקטיביות שמושכים אותם להגביר את השימוש במסכים  בצד סיכונים  וחשיפה לתכנים שאינם מותאמים לגיל המשתמשים. לעיתים קרובות מדי מתבצעות פגיעות חברתיות ברשת ע"י מתבגרים  כאשר הפוגעים התכוונו רק לצחוק ולהשתעשע  מבלי להיות מודעים להשלכות מעשיהם.

 המופע מציג 3 סיפורים הלקוחים מתוך חיי הצופים:

הסיפור הראשון עוסק בנער המתאהב בנערה היוצרת אתו קשר ברשת, חושף בפניה את סודותיו ומחשבותיו עד שהוא מגלה שהיא לא מי שהוא חשב.

הסיפור השני מציג סיטואציה של  פגיעה קבוצתית בווטס אפ דרך חרם על תלמידה המתחיל בצחוקים וירידות בסלולר  וגולש אל העולם האמתי.

הסיפור השלישי מציג זווית הומוריסטית דרך מונולוג קומי על יחסי הורים-מתבגרים בעולם מוקף מסכים.

בין הסיפורים משולבים קטעי קישור המוגשים ע"י דמות של רכז המוגנות בבית הספר והוא  המחבר בין המקרים. בעזרת הסיפורים הוא מעלה  למודעות נושאים כגון: לחץ חברתי והרצון להרשים, גבולות וסיכונים ברשת, השמצה ופגיעה, דימוי עצמי, חשיפה אישית מוגזמת, זיהוי מצבים בעייתיים, מינונים, כללי זהירות  ועוד. השילוב בין המישור הרגשי- חוויתי  למישור הקוגניטיבי תורם להפנמת המסרים.

המופע מיועד לתלמידי כיתות ה-ו-ז .

בנוסף:  מערך סדנא אשר תועבר ע"י המחנכים בכיתות לעיבוד ההצגה- ישלח למזמיני הפעילות.

* המופע מתאים גם לצפייה משותפת עם הורים- נשמח לספק לכם מערך לשיח הורים-ילדים בעקבותיו.

המופע מתאים לתלמידי כיתות ה-ו או ז (לחטיבות יש גרסה שונה מעט מגרסת היסודי) ומתאים גם לצפייה משותפת עם הורים.

המופע מתאים גם לקהל דתי.




מחזאית: יעל גרוס אנגלנדר

הפקה: רות גנאל

שחקן : תומר קופל/יונתן בק

 המופע נבנה ב"שיטת המעלית" שפיתחה רות גנאל-  M.A. במינהל החינוך, קרימינולוגיה וסוציולוגיה, מרצה, מנחת קבוצות, עוסקת בהדרכת הורים קבוצתית ופרטנית, עוסקת בשילוב מגוון כלים יצירתיים בטיפול והנחיה: פלייבק, פסיכודרמה,  גשטלט, טרילותרפיה ועוד.

שיטת המעלית מתייחסת למעלית דמיונית שעולה ויורדת בין הראש ללב.

הראש- זקוק לידע, נתונים, עובדות

הלב- מחפש התרגשות, הזדהות, סיפור שאפשר להתחבר אליו

חיבור בין הראש והלב יוצר השפעה לטווח ארוך, משפיע על עמדות ועל התנהגות.

המופע כולל שלושה מונולוגים סוחפים  כאשר אחרי כל מונולוג יש קטע הנחיה  הכולל כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות.

המעבר בין מונולוג הנחיה לסירוגין שומר על רמת קשב גבוהה של הקהל, סקרנות וענין.

המופע מדבר אל בני נוער ובשפה של בני נוער וכאשר צופים בו הורים- הם מקבלים הצצה לעולמם של המתבגרים ויכולת להבין מה מניע אותם, מה הם מחפשים, ממה הם מפחדים.

הרקע הטיפולי והניסיון ארוך השנים של רות גנאל בעבודה עם נוער והורים מאפשר להוציא הרבה מאד חומר לשיח עם מתבגרים בעקבות המופע- יש בו שכבות של שכבות של נושאים- מגוון דמויות וסיפורים שאפשר להזדהות איתם ומתוך כך- אפשרות להקיף מגוון היבטים של תופעת הסכנות והפגיעות ברשת  בקרב ילדים בראשית גיל ההתבגרות.

המופע מלווה במערך  פעילות שנשלח לבית הספר בכדי שתוכלו לקיים עם התלמידים  שיח משמעותי לאחריו. 

בתחילת הסדנא, המורה אומר שהמופע בו צפינו מציג מקרים שונים של הצקות ופגיעות ברשתות החברתיות.

מכינים טבלה גדולה על הלוח, הטבלה מחולקת ל 3 עמודות:

ילדים         בית הספר           הורים

מחלקים את המשתתפים ל- 3 קבוצות ומבקשים מהם  לחשוב מה כל אחת מקבוצות האלו יכולה לעשות כדי לצמצם תופעות של אלימות ברשת.

חוזרים למליאה ומציגים את התוצרים.

אפשר להעמיק את הדיון דרך בדיקה- מה מקשה על כל אחת מהקבוצות לפעול?

לסיום אפשר לשאול : מי מהילדים מגדיר עצמו כמכור לסלולרי שלו?

מה הסימנים להתמכרות למסכים? (עושים רשימה על הלוח )

איזה גבול או כלל כל אחד מכם מוכן לאמץ לחייו , אפילו משהו קטן, כדי לצמצם את שעות המסך?

מפרט טכני אנו זקוקים לבמה (או מרחב הופעה) בגודל 4 מטר עומק על 4 מטר רוחב- לפחות. בבקשה לדאוג שהמרחב יהיה נקי ופנוי מרהיטים מיותרים. אנו מביאים איתנו ציוד הגברה המתאים לאולם רגיל/אודיטוריום המיועד המכיל כ 200 מקומות. באולמות גדולים יותר או באולמות ספורט- יש צורך בהגברה נוספת- בתיאום מראש במידה וקיימת מערכת הגברה במקום- אנו נתחבר אליה עם המיקרופונים שלנו. אנו מביאים איתנו פנס שיוצב בחזית הבמה. ; במידה ומותקנים באולם פנסי תקרה- הנכם מתבקשים להדליקם. נודה לכם אם תאפשרו גישה עם הרכב סמוך ככל האפשר לאולם המופע לצורך פריקת הציוד. נבקש להכין שולחן (תלמיד) על הבמה.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

כפר סבא ברנר 15

לינק לצפיה

כפר סבר בר לב 27

לינק לצפיה

מ

לינק לצפיה
רות גנאל
0507514918

ganelruth@gmail.com

גבעת שמואל, התומר 18

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.