סבתא מגיעה לשמור על נכדה האהוב. לפני השינה היא מקריאה לו את הסיפור - הנעליים של טמבורי.
זהו סיפור אודות סוחר קמצן מבגדד, שמנסה להיפטר מהנעליים הגדולות והישנות שלו. הצרה היא שבכל פעם כשהוא בטוח שנפטר מהן, מישהו מחזיר לו אותן. יום אחד הוא הולך רחוק מאוד וזורק את הנעליים הישנות מעבר לחומה גבוהה והן נופלות בדיוק על ראש המלך, וזה משנה את גורלו לעד..
בהשראת הסיפורים – "הנעליים של טמבורי" ו"סבתא לא שומעת" מאת פאטמה שרף א-דין.
VIDEO
התיאטרון הרב תרבותי לילדים ונוער, פועל ביפו כשש שנים.
התאטרון פועל כעמותה ללא מטרות רווח וחזונו הוא לחבר את הקהילה דוברת עברית והקהילה הדוברת ערבית באמצעות תאטרון איכותי וכך לקרב לבבות וללמוד לקבל את האחר על כל גווניו.
ההצגות שלנו הן גם דו לשוניות (ערבית, עברית), הצגות בעברית, הצגות בערבית, הצגות ללא מילים, הצגות ליצנות, הצגת בובות ועוד.
שאלות מנחות ונושאים לפעילות לפני הצפייה:
לפני הצפייה נבקש ונמליץ להקריא לילדים את הסיפורים של מכתבת אל- פאנוס
1) "הנעליים של טנבורי"
2) "סבתא לא שומעת"
שניהם מאת פאטמה שרף –אדין.
פעילות
לאחר הצפייה בהצגה, שבסופה חילקה השחקנית את הגלויות הגדולות לכל ילד, תנו להם צבעים - צבעי פנדה או טושים ואפשרו להם לצבוע את הנעל של טנבורי ככל העולה על רוחם.
ניתן לעשות תערוכה נחמדה בגן עם הגלויות הצבועות ולתת להן מקום במרחב שלהם.
שאלות לדיון לאחר הצפייה
מה אהבתם בהצגה ? מה הקטע שאתם זוכרים מתוך ההצגה?
למה לדעתכם טנבורי רצה להיפטר מהנעליים שלו?
מהם שלושת המקומות שטנבורי הלך אליהם לזרוק הנעליים שלו?
למה קוראים לטנבורי, טנבורי?
האם הנעל היא חסרת מזל או טנבורי הוא חסר מזל לדעתכם?
האם נקשרתם פעם לחפץ שלא רציתם לזרוק?
האם גם אתם רציתם להיפטר ולזרוק חפץ כלשהו? תנו דוגמא
לפי איזה סדר המקומות שאליהם זרק הנעליים?
ציירו לסבא / סבתא ציור מיוחד בשבילם
מה אתה אוהב לעשות עם סבא / סבתא שלך?
האם קרה לכם שלא הבינו מה אתם אומרים? כמו שקרה שלא הבינו את הסבתא בהצגה?
פעילות
להמחיז קטעים מתוך הסיפור. רצוי להכין מראש נעליים גדולות ובלויות, כמה מטפחות והרבה דמיון.
בחרו 5-6 מתנדבים. חלקו להם את התפקידים מתוך ההצגה (שקיימים גם בסיפור, כמובן) - טנבורי, סבתא, דיג, עובד המזבלה, המלך. המחיזו קטעים מתוך ההצגה בהנחייה וליווי שלכם כמובן. ניתן גם לחלק הגן לכמה קבוצות ולתת לכל קבוצה לעשות סצינות מתוך ההצגה ואז להופיע בפני הילדים בריכוז של סוף היום, למשל.
סוג במה
חצי מקצועית
רוחב
4
עומק
4
גובה
3
מספר אומנים
1
מספר אנשי צוות
1
מספר פזות
1
זמן הקמה
שעה
מאיזה שעה
9:00
עד איזה שעה
10:00
שפת המופע
ערבית
ציוד הקרנה
לא
סאונד
כן
חדר הלבשה
כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.