המפגש מתחיל בהצגה עצמית, תחומי עיסוק, שלבי ההתקדמות והלמידה שי. משם נעבורלהיכרות עם התלמידים ואז נתקדם לנושא המפגש עצמו.
המפגש ידון בתהליך היצירה החל מהחשיבה על המוצר, מאיפה בא הרעיון, חישוב כמות ציוד נדרשת, בניית תוכנית עבודה ואז שלבי העבודה.
באם הכיתה מצוידת היטב תוקרן מצגת עם תמונות הממחישות על מה מדובר.
בתחילת המפגש כמובן אציג את המוצר, אניח במקום שבו התלמידים יכולים לראות בבירור.
המפגש עצמו ינוהל בצורה אינטראקטיבית, בצורה של שאלות לתלמידים וקידום השיחה ביחד ולא בצורה של מונולוג.
החלק השני של המפגש יכלול תרגיל מחשבה ביחד עם התלמידים על הכנת מוצר חדש (בתיאוריה), כדי לגרום לתלמידים לחשוב וכדי להכניס אותם לתחום היצירה.
שמי סמאח עלי, אומנית ומדריכה, למדתי הרבה סדנאות וקורסים בתחום המיחזור, קליעה, תפירה, עיצוב פרחים, עבודה על חול, עץ, צביעה ועוד.
מזה שלוש שנים אני מעבירה סדנאות מותאמות גיל לכל טווחי הגיל, החל מגן היחדים ועד בתי האבות.
עבדתי הרבה בבתי הספר, בעיקר יסודיים אך לא רק, ולשמחתי תמיד קיבלתי ביקורת חיובית, וידעתי איך ללמוד ולתקן מההערות שכן היו.
אני משתדלת להנגיש את נושא האומנות, שלצערי מתחיל להיעלם בעידן הטכנולוגיה, ומקרבת את האנשים אליו בחזרה.
כמתואר בחלק הראשון, המפגש יכלול תרגיל מחשבתי על תהליך היצירה.
בהתאם לעונה, אני מביאה רעיון למוצר, ומשם דנים ביחד על התהליך.
מפרט טכני |
בגדול אני מביאה את המוצר שנדון עליו איתי. אני מביאה דוגמא אחת ומראה לתלמידים.
כאמור אם הכיתה מצוידת במקרן אז אוכל גם להעביר מצגת עם תמונות להמחשה, אך מנסיוני אפשר להסתדר היטב גם בלי, אבל זה יתרון.
שאר הציוד אם צריך, אני מביאה איתי או מתאמת עם האחראי בבית הספר (בין אם המורה/ המנהל וכו ' ;)
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.