סיפורה של רקדנית החולמת לזכות בתחרות מחול. בעקבות התחרות תוכל לגלם את דמותה של סינדרלה במופע מחול ולרקוד עם הנסיך. קהל הילדים מוזמן לייעץ לרקדנית באילו תנועות תבחר: בשפגט, בסחרור או בקידה מהלב. האם תזכה הרקדנית להגשים את חלומה? ואולי החלום יכול להתגשם בדרך אחרת? הרי זוהי סינדרלה אחרת...
כוריאוגרפיה וריקוד: יעל פארן; מוזיקה: קולאז'; עריכת סאונד: אלעד בניה.
יעל פארן - בוגרת "בת-דור" ולהקת מחול "בת-שבע 2" (אנסמבל בת-שבע), כיום יוצרת עצמאית המופיעה ברחבי הארץ במסגרות סל תרבות ארצי, פמי-פרימיום ותרבות לישראל. זוכת פרס "הצילינדר הנודד" מטעם אמנות לעם. זוכת פרויקט רקדן בקהילה מטעם משרד התרבות.
לרקוד עם נסיך -
לאורך כל המופע, בין הריקודים, נוצרת אינטרקציה ישירה בין הרקדנית לבין הילדים.
המפגש חושף את הילדים ל: למאמץ הכרוך בהגשמת חלום המחול ,לביטוי רגשות באמצעות שפת התנועה, וכן להתמודדות עם תחרות בעולם המחול.
חומרים להכנת התלמידים לקראת מפגש מחול
"לרקוד עם נסיך" – עם הרקדנית יעל פארן
הצעות למורים/מורות ולגננות להכנת הילדים לקראת המופע
לקראת המופע בביה"ס או בגן , מומלץ להכין מעט את הילדים. יש בכך בכדי להעצים את הנאתם וחוייתם מהמופע ולהעשיר את עולמם הפנימי מכיוונים חדשים. להלן מספר הצעות ורעיונות:
1. השחקנית בהצגה היא רקדנית.כשהיא רוקדת היא מדברת עם הגוף שלה,ומביעה רגשות ומצבי הרוח בשפת הגוף. אפשר לקיים הפעלה שבמהלכה הילדים ייתנסו ויחושו שגם הם,וכולם,מדברים בשפת הגוף ומביעים כך גם רגשות.
2. החלום כמשאלה/שאיפה להגשמה – לכיתות א'-ג': עד כמה "שווה" להתאמץ ולהשקיע כדי לזכות בהגשמת חלום? הקושי שבמאמץ וההתמדה הנדרשת. לילדי הגנים הצעירים : החלום כמשאלה להגשמה, להבדיל מחלום שחולמים בלילה.
3.מהו החלום שלך? האם יש לך רעיונות מה לעשות כדי לעזור לחלום שלך להתגשם ? השאלה מופנת כמובן לילדים. מרתק לנהל על כך שיחה עם הילדים.
4.אפשר להתמקד בנושא של התחרות אליה מתכוננת הרקדנית במופע. לשוחח עם הילדים על ההתמודדות עם תחרות: מה כדאי לעשות כדי להצליח?
5.אפשר להנחות את הילדים להכין שאלות מראש (ולרשום לעצמם אם אפשר). שאלות נפוצות כגון: מאיזה גיל התחלתי לרקוד,כמה שעות ביום אני מתאמנת,האם הסיפור במופע אמיתי ו...כל שאלה מקורית שתעלה על דעתם עם הצפייה כמובן!
6.הופעות בגנים - סידור הגן - על מנת לקיים את המופע בתוך הגן, יש צורך לשנות את סידורו הקבוע של הגן. חלקו יהפוך ל"שטח המופע" וחלקו נועד לישיבת קהל הילדים. בגני החינוך המיוחד, לעיתים חשוב להכין את הילדים שיש להם רגישות גבוהה לעניין זה, ולהסביר שלאחר המופע, הכל בגן יחזור למקומו.
תודה רבה על שיתוף הפעולה,
יעל פארן, רקדנית. 052-4040089
הצעות לדיון לאחר המופע:
1. איזה ריקוד הכי אהבת במופע? למה ?
2. מה הכי הפתיע אותך: בריקודים? או בסיפור על סינדרלה אחרת ושונה מאוד מזו שמוכרת לנוו..?
3. ראינו כמה הרקדנית התאמצה על מנת להגשים את החלום שלה. אם כך, אולי לא שווה להתאמץ כל כך הרבה ועדיף לוותר מראש על הגשמת חלום גדול ? אולי להיפך, ודווקא כן כדאי להתאמץ ולהגשים חלומות?
4. הפעלה תנועתית – הליכה של ילד קצת מפוחד, הליכה של ילד "שוויצר", עמידה של מישהו ביישן, איך רואים שמישהו עייף? ועוד... הכל מתבטא בשפת הגו!
מספר אומנים |
1 |
זמן הקמה |
00:30 |
שפת המופע |
עברית |
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.