רק אני והמסלול

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: העמותה לקידום תאטרון השעה הישראלי לילדים ולנוער
קהל יעד: ו - י
כמות קהל מקסימלית: 150
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 23/12/2019

אנחנו חיים בעולם הישגי, עולם בו מודדים אותנו כל הזמן. אבל האם ניתן למדוד אושר, שמחה, תחושת סיפוק?

"אני והמסלול" היא הצגה המבוססת על סיפורו האמיתי של איתי צ'מה, ילד שחלם להגיע לאולימפיאדה כנגד כל הסיכויים והצליח.

אבל באיזה מחיר? ובאיזה שלב הפך החלום הגדול שלו לסיוט
סיפורו של איתי מזכיר לנו שלא משנה מה המסלול שבחרנו לעצמנו, עם נחישות והתמדה אנחנו יכולים להשיג כמעט כל מטרה שנרצה, אך לצד זה הוא מזכיר לנו שיהיה החלום אשר יהיה, אל לנו לוותר על ההנאה שלנו מהדרך, מהמסלול.

ייעוץ דרמטורגי: אורי אוריין

תפאורה: זאב לוי

 וידאו: ינון פורת

מוזיקה מקורית: אלדר ברנטמן

בהשתתפות: איתי צ'מה

 




 

מחזה מקורי המבוסס על סיפור אמיתי

מאת: איתי צ'מה | בבימוי: יונתן שוורצברג

 

ייעוץ דרמטורגי: אורי אוריין

תפאורה: זאב לוי

 וידאו: ינון פורת

מוזיקה מקורית: אלדר ברנטמן

בהשתתפות: איתי צ'מה

 

 

לפני ההצגה

  1. אילו חלומות יש לכם?
  2. האם יש לכם אומץ לנסות ולהגשים אותם?
  3. המילה "חלום" היא מהשורש ח.ל.מ. איזה עוד שורש/מילה זה מזכיר לכם? (ל.ח.מ – בשביל להגשים חלום, צריך להילחם)
  4. שוחחו עם התלמידים על האולימפיאדה כאירוע ספורט יחיד במינו אשר מתרחש אחת לארבע שנים ומאגד תחת קורת גג אחת את כל מדינות העולם

 

הידעתם?

  • במקור, נערכו המשחקים האולימפיים ביוון העתיקה בעיר אולימפיה. המשחקים האולימפיים הראשונים שתועדו התקיימו בשנת 776 לפנה"ס והיו אירוע יווני פנימי בלבד, אך החל מהמאה ה-3 לפנה"ס שותפו גם ספורטאים ממדינות אחרות במשחקים, והאירוע, שהיה אירוע של תהילה אישית, הפך להיות אירוע של תהילה מדינית. האירוע היה חשוב עד כדי כך שהמלחמות הופסקו עד לסיום התחרויות.
  • ישראל השתתפה לראשונה במשחקים האולימפיים בהלסינקי 1952 ומאז היא משתתפת בקביעות. רק במשחקים שנערכו בברצלונה בשנת 1992 הצליחה ישראל לזכות במדליה ראשונה (יעל ארד זכתה במדליית כסף בג'ודו), ובאתונה בשנת 2004  גל פרידמן היה הישראלי הראשון שזכה במדליית זהב.

המאזן של ישראל עד כה הוא 9 מדליות - אחת זהב, אחת כסף ו-7 ארד.

לאחר הצפייה בהצגה:

 נהלו עם התלמידים דיון על ההצגה ושאלו אותם את השאלות הבאות:

  1. האם ההצגה עוררה בכם חשק ללכת ולנסות להגשים את חלומכם?
  2. מה לדעתכם השלבים שיעזרו לכם לממש את החלום שלכם ומה יעזור לכם להנות בדרך למימוש החלום?
  3. מה הטעויות שעשה איתי בדרך למימוש החלום שלו? כיצד אתם הייתם נוהגים?
  4. איתי הסתיר ושיקר להוריו. איך הייתם מציעים לו לנהוג כדי לשתף אותם ולגרום להם לתמוך בו?
  5. האם היו רגעים בהם כעסתם על איתי? במידה כן,  מדוע?
  6. אם הייתם "בדוקי", כיצד הייתם נוהגים?
  7. האם היו רגעים בהם חשתם חמלה כלפי איתי? מה חשתם?

 

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

אני והמסלול- חומר הכנה

לינק לצפיה
העמותה לקידום תאטרון השעה הישראלי לילדים ולנוער
050-5529226 אורלי

teatron@bezeqint.net

תל-אביב, נחלת יצחק 8

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.