עוז בן ה-6 אוהב לשמוע שירים, לשחק במחשב ולרקוד עם החברים בגן. עוז נולד חירש והוא נעזר במכשירי שמיעה,
אז איך עוז רוקד? ואיך הוא שומע מוזיקה? והאם הוא שומע את אמא שלו קוראת לו 'עוז, בוא לאכול ארוחת ערב'?
לעוז יש דרכים משלו לשמוע ולהרגיש קולות וצלילים.
במופע עוז מספר למשתתפים מה קרה לו בחוג כדורסל, למה הילדים בחוג התרחקו והצביעו עליו ואיך בסוף הם הפכו להיות החברים הכי טובים.
היצירה מדברת על חשיבה מחוץ לקופסה, איך הופכים חסרון ליתרון ומהו כוחה של הקבוצה.
במופע הילדים יחשפו לשפת הסימנים, יראו איך מסמנים 'במבה הכלב , ''אני אוהב אותך' ו'אברה קדאברה' ועוד,
וייכנסו לעולם הדממה שהוא בעצם עולם מלא בקולות של שמחה ואהבה.
בואו לחוות את עולמו המיוחד של עוז וללמוד כמה אפשר לחוות וליהנות מבלי לשמוע דרך האוזניים.
מופע מרגש העוסק בקבלת האחר, סבלנות וסובלנות ותורם לחשיבה יצירתית.
מלווה במוזיקה, בובה ואביזרים נוספים שיגרמו לילדים להיות קשובים ומרותקים עם האוזניים, העיניים ובעיקר עם הלב.
היוצרת שירלי שלום כהן – נולדה למשפחה שכולם בה חירשים מלידה והיא השומעת היחידה. כיום אחד מארבעת ילדיה הינו כבד שמיעה.
שירלי מרצה ותיקה במגזר הציבורי, הפרטי ובמוסדות חינוך ואף הרצתה בטד העולמי.
סיימה תואר במדעי ההתנהגות ובעלת תעודה ממשרד החינוך להדרכת הורים והנחיית קבוצות.
כיום היא גם בעלת מיזם חברתי למען אנשים חירשים.
הצגת יחיד מקורית על קבלת השונה, סבלנות וסובלנות. הילדים נחשפים לעולמם של החירשים - כיצד אנשים חרשים 'שומעים' מילים,
איך אנו יכולים לתקשר עם אנשים חירשים בדרכים שונות ומה מיוחד בשפת סימנים לעומת שפות אחרות. מופע חוויתי מהנה ובנוסף מעשיר את עולמם של הילדים.
דיון להעמקה ולשיח המשך:
1. כל אחד מאיתנו שונה ומיוחד - איך בכל זאת מתקשרים/מתחברים עם ילד שונה מאיתנו, ומהו הקסם של שיתוף פעולה וכוח רצון?
2. מהי כוחה של קבוצה וכמה הקבוצה יכולה להירתם ולעזור למי שמרגיש מחוצה לה?
3. איך חסרון לאחד יכול להוות יתרון לאחר?
4. איך להאמין בעצמך ולהעצים את ה'יש'?
מפרט טכני |
המופע מגיע לגני הילדים/בתי הספר. ;
עם כל האבזרים הטכניים הנחוצים.
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.