מפגש עם הסופרת רקפת זיו-לי על ספרה "איזו מין חתולה את יוסף?" (עם עובד; 2021)
יעסוק בתהליך הכתיבה, מקורות השראה ורגשות הצפים מתוך הקריאה בספר.
נדון בבנית דמות גיבורה שהיא חיה. למה לבחור בגיבורה ספרותית שהיא חיה, איזה ערך מוסף יש לכך
ואיך יוצרים דמות של חיה ומדברים מגרונה?
המפגש יעסוק במנעד הרגשי שמציע הספר דרך גיבוריו, האם נכון לכתוב רגשות מגוונים בספר ילדים או שכדאי לכתוב רק סיפורים שמחים? ואיך כותבים סיפור שהוא גם מותח ומצחיק וגם מכיל עולם של רחב, חתולי ואנושי?
הספר זוכה פרס אקו"ם ומשתתף במצעד הספרים תשפ"ג
VIDEO
לילה אחד מחליטה יוסף, החתולה השחורה של גיא, לקפוץ ממרפסת הקומה השנייה אל החצר. זה לא שרע לה בבית. להיפך, טוב לה מאוד, אבל קצת משעמם לה כשכולם ישנים, ולמטה יש חצר גדולה שאפשר לחצות ויש... באמת מה יש שם למטה?
היא נחשפת לעולם שלא הכירה עם צ'כוב המנהיג, אלזה היפה וחבורת חתולי הרחוב ומצטרפת להרפתקה מותחת ומסעירה.
גיא מחפש אחר יוסף, עם רותם או בלעדיו, והוא נחוש למצוא אותה.
סיפור מרגש ומותח על חברות ואומץ, קבלה ואהבה ועל חתולה שחורה אחת ששמה יוסף.
רקפת זיו-לי , סופרת ומטפלת במוסיקה. בין הזוכים בתחרות הסיפור הקצר של הארץ. איזו מין חתולה את יוסף , זוכה פרס אקו"ם ע"ש דבורה עומר לספרות ילדים ונוער, הוא ספרה השלישי.
רעיונות להכנה
א. לכתוב על הלוח את שם הספר ולשאול את הילדים "על מה לדעתכם הספר?"
ב. רק בשלב השני להראות לילדים את כריכת הספר:
"איזה מידע מוסיף לנו האיור שעל הכריכה?" (סביב האיור אפשר לפתח דיון רחב. מה מוסיף איור בספר - הילדים יכולים למשל לומר שמהכריכה הם לומדים שיוסף היא חתולה שחורה. האם תהיה לכך משמעות בסיפור? אפשר גם לתהות לאן יוסף מביטה ומה אנחנו לומדים עליה, מעבר לצבעה, מהאופן בו היא מצוירת? אנחנו רואים גם את סביבת מגוריה, ומה עוד יש באיור - יש ילדים ששמים לב שהסביבה היא סביבה אורבנית, שיש חתול נוסף בחצר.
ג. אפשר לדון עם הילדים בשמה של החתולה (יוסף). מה השם שלי אומר עליי? מה השם של יוסף יכול להעיד עליה? (חתולה נקבה עם שם של בן? למה הסופרת בחרה לקרוא לה כך?
ד. האם לדעתכם יש משמעות לכך שיוסף היא חתולה שחורה? האם הסיפור יעסוק בכך ואם כן באיזה אופן? (שונות, חריגות, סטראוטיפים...)
ה. מומלץ לקורא עם הילדים או להקריא להם לפחות פרק או שניים מהספר
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.