מפגש מוזיקלי יצירתי ב ZOOM, המבוצע על ידי אמנית קצב שכל חייה מחפשת צלילים ומקצבים חדשים ומשונים, הסתובבה בעולם ולמדה בכל מדינה סגנונות תיפוף שונים כמו : דרבוקה בטורקיה, בטוקדה וסמבה בברזיל, ניו יורק- תיפוף גוף ומערכת תופים, ספרד- קחון, נפאל- תופים נפאליים, אפריקה -דג׳מבה ועוד. במשך שנים עסקה ביצירת תופים וכלי הקשה עם צלילים ייחודיים שעשויים מכלים שאחרים כבר לא נזקקו להם ופיתחה עולם שלם של תיפוף ירוק ויצירתי. כל זאת ועוד בא לידי ביטוי במפגש המוזיקלי המסקרן הזה, שמטרותיו בין היתר לפתח חשיבה יצירתית ומוזיקלית בקרב התלמידים, לתת לתמידים לטעום מהנגישות שקיימת בתיפוף כמו יצירת מקצבים בתיפוף על הגוף וביטבוקס, ולעורר בהם השראה ורצון ללמוד תיפוף.
יערה ברבש, ילידת 1983, אמא לתאומים בני 3 , מנהלת ומייסדת להקת המתופפות ׳רידמאניה׳ משנת 2009. כל חייה יערה עוסקת בתיפוף, קצב ותנועה, מנחת סדנאות קצב למגוון קהלים, יוצרת מופעי תיפוף ותנועה שהופיעו מאות פעמים ברחבי הארץ ובעולם. יערה מפתחת תכנים מוזיקליים המותאמים לקהלים שונים ושמטרתם חיבור לקצב, תיפוף ומוזיקליות.
יערה למדה תיפוף באופן פרטי ( מערכת תופים וכלי הקשה), לאחר מכן, במהלך טיולים בעולם, לקחה קורסים שונים כמו: קורסי תיפוף סמבה בברזיל, קורס תיפוף דרבוקה בטורקיה ,New York- Drummers Collective ועוד.
תואר ראשון למדה מנהל עסקים ושיווק בממסלול האקדמי המכללה למנהל בשנים 2006-2009 וסיימה בהצטיינות. תואר שני ביעוץ ארגוני והנחיית קבוצות גם כן במסלול האקדמי המכללה למנהל בשנים 2015-2017.
במסגרת ניהול הלהקה, יערה יוצרת מופעים, סדנאות, מפתחת את צוות האמניות, יוצרת קטעים מוזיקליים וכוראוגרפיה.
על היצירה- המפגש המוזיקלי מביא לידי ביטוי את העולם של התיפוף היצירתי- האפשרות לייצר מקצב מכל דבר (מאבטיח ועד מחבת). מפגש בין 45 דקות המציג יכולות תיפוף וירטואוזיות ותאטרליות על כלים שונים ומשונים שמייצרים סקרנות בקרב המשתתפים. כלים כמו: ״עמדת שולחן כתיבה״ מלאה באביזרים עם צלילים שונים, תיפוף גוף, ביטבוקס, תיפוף על דליים, תיפוף על קחון בטן, יצירת לופ מוזיקלי על ידי לופר עם מגוון כלי הקשה, בניית מערכת תופים ממוחזרת לעיני הקהל וביצוע קטע מוזיקלי באמצעותה. כל אלה לוקחים את המשתתפים למסע מרתק, יצירתי ופותח אופקים דרך מקצבים וסגנונות תיפוף שונים.
- האם כל אחד יכול לתופף?
- האם כל אחד יכול להיות יצירתי?
- מה זו יצירתיות?
- אילו אביזרים אפשר להפוך לתופים?
- איך מייצרים מקצבים מהגוף שלנו?
- מהי החשיבות של שימוש חוזר בכלים שלא צריך והאפשרות להפוך אותם לכללי נגינה?
- מהו ההבדל בין מקצבים שונים בעולם/תרבויות שונות.
מפרט טכני |
על הכיתה המזמינה את הפעילות בזום להיות אחראית על הלינק למפגש בזום. בנוסף על המורה האחראית לוודא שיש מקרן שעובד וממחובר למחשב עם הזום ובנוסף, מערכת השמע אשר עובדת היטב.
איש טכני מטעמם צריך להיות אחראי על חיבור המשתתפים ובעיות טכניות
על הכיתה המזמינה לוודא שישנה מצלמה שמצלמת את התלמידים למטרת איכות הפעילות בלבד ולא למטרות שיווקיות ;
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.