פאטמה קיואן

תחום: ספרות
תת-תחום: מפגש עם סופר או משורר
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מפגש ספרות
שם המפיק: פאטמה כיואן
קהל יעד: א - ה
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 19/01/2022

מספרת הסיפורים פאטמה קיואן מספרת את "סיפורו של ג'וחא" -  סיפור של פתגם בערבית המדבר על איך להתייחס לזולת,לא לשפוט לפי המראה החיצוני של האחר. 

 

 




על היוצרת  -פאטמהס כיואן - סופרת  ילדים וחקואתיה

למדה ספרנות באורנים עבדה כ 38 שנה כספרנית ראשית בספריה עירונית מגד אל כרום. 
קדמה וארגנה פרויקטים על עידוד קריאה לבתי ספר יסודיים ועל יסודיים ותיכון.
פרסמה הרבה מאמרים בתחומים שונים באינטרנט ולאחרונה למדה הנחיית קבוצות והנחיית הורים וביבליותרפיה ב"אורנים".הוציאה ארבעה ספרי ילדים בהוצאת "דאר אלהודא כרים" שהשתתפו בשבוע הספר בתכנית משרד החינוך .

דבר היוצרת

למדתי אמנות הסיפור משנות ה 95  ועשיתי כל מיני השתלמויות בנושא במקומות שונים , השתלבתי עם הגנים ובתי הספר בתכניות שלהם בשבוע השפה הערבית , ביום הסולחנות , בשבוע האינטרנט , שבוע בריאןת הציבור וואיכות הסביבה  בנושאים רבים שמארגנים בבית הספר והגנים אחרים.

והצלחתי לתרום הרבה להם כספרנית וכסופרת וכמספרת סיפורים כ חקואתי , הצלחתי גם לעניים אפילו את ילדי הגן למוסר השכל בסיפור ולהיות ידידה להם.

היצירה שאני מפעילה היא סיפור עממי בשם " גוחא מאכיל את לבושו"מלאה בערכים שונים ומדגימה על דמותו של ג'וחא כדמות פולקלורית מצחיקה ותכנים שונים מהם " תרבות האוכל" וכבוד השולחן , וגם הרצון והעשייה להשגת המטרה , ומה הוא בכלל פולקלור ומורשת מבחינה ספרותית , ומה הוא במיוחד " משל עממי ומשמעותו ונותנים דוגמאות מנושאים שונים.

מהלך המפגש

 פתיחה : היכרות עם התלמידים. אני מספרת להם עלי ואיך התחלתי לכתוב סיפורים ,והשפעת הקריאה על האישיות שלי ואיך דחפה אותי לכתוב.

היכרות עם  הדמות העממית "ג'וחא"  (איך הוא מתלבש, ואיך הוא מתנהג, תכונות,בדיחות מנפוצות שלו,...).

- הגדרה והסבר מה זה פתגם עממי .

- מספרת את הסיפור של ג'וחא ומשתמשת בבובה המדגימה את דמותו.

- דיאלוג עם התלמידים סביב הסיפור.

- התלמידים תופסים את הבובה ומממשים אותה , ומתחילים לספר פתגמים שהם מכירים מההורים והסבתות שלהם.

 

לפני המפגש עם הסופר כדאי להכין את התלמידים לג'אנר של  פולקלור עממי ולדבר על מה היא מורשת ספרותית כדי להכין את הילדים לקראת מפגש עם סופר ו עם " שעת סיפור".

מדובר באירוע אינטימי של שחקן אחד ( הסופר המספר) היוצר אשליה עם התלמידים.

כדאי לתת לתלמיידם חומר  על חייו של הסופר ועל יצירתו ולעודד אותם לחפש באינטרנט על חומר על הסופר ולקרוא קטע מיצירתו.

לתת לתלמידים הספר קטן על מהות המפגש והפולקלור  מבחינה ספרותית.

תוך כדי המפגש השחקן " החקואת " מספיר לתלמידים על מורשת ופולקלור ומדגים,  אם זה בתלבושת או באוכל או בשירה וסיפור, על ידי תמונות וכלים ועתיקות .

מחיי היום יום  ומשלים שמדברים על נושאים שונים למשל " שמן וזית " " שכנות "  " סולחנות " והלא.

הם יוצרים שיח ודיאלוג איך היה ומה נשמע ומה הבינו.

בסוף המפגש  עושים פעילות יצירתית על הנושא למשל כתיבהעל הנושא  או ציור הנושא למשל או ציור וצבע לדמות בסיפור , או דמות פולקלורית או תצוגת עתיקות והסבר על דברים וכלים מיוחדים אשר השתמשו בהם בזמן העתיק.

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
פאטמה כיואן
0547508568

fatme.kewan@gmail.com

מג'ד אל-כרום, אבן סינא 39

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.