איה אאוץ' אווה/גרסה קטנה - תשפ"א

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון: דרמה מוזיקלית
שם הרכב: בובות ושחקן/ית
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: תרבוטף - עמותה לקידום תרבות ותיאטרון לילדים וטף
קהל יעד: גן - ג
כמות קהל מקסימלית: 150
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 24/08/2020

איה אאוץ' אווה-  עפ"י הספר מאת רינת פרימו

תיאטרון סיפור המפגיש את הצופה עם משפחת יצורים מיוחדת במינה: אמא אווה וילדיה איה, איי, אח, ואאוץ'. זו המשפחה העסוקה ביותר עלי אדמות: כל מי שמקבל מכה, קטנה או גדולה, קורא בשמו של אחד מהם: איה! איי! אח! אאוץ'! או אווה!

לקול הצעקה מגיע מיד בן המשפחה אשר בשמו קראו, כדי לטפל במטה הקסמים שלו בכל מכה או חבלה.

מוסר ההשכל: אם כואב לכם, אל תשמרו בפנים, הוציאו החוצה והכל יסתדר במהרה.



רונן גולדפרב / מחזה ובימוי

בוגר "תלמה ילין"  תיאטרון 86', הכנה ללימודי פסיכודרמה – סמינר הקיבוצים, "המדרשה לאמנות רמת-השרון"  תיאטרון קהילתי חברתי 93'.

הקים את "התיאטרון שלנו" בשנת 94' ומאז משמש כמנהל האמנותי שלו, כותב ומביים את הצגות התיאטרון.

זוכה פרס במאי השנה 2008-9  והצגת השנה "איה אאוץ' אווה".

 

ליאת פרלוב מאירי / לחנים וניהול מוזיקלי

מלחינה, מנהלת מוזיקלית וקלידנית, עובדת מזה 20 שנה עם "התיאטרון שלנו" (איה, אאוץ', אווה, דירה להשכיר, רונן בארץ הסיפורים, בגדי המלך החדשים, מי מה מוזיקה, ביער המשלים, אדון חלום, שימו לב גם אליי, חלומות של חתולים, זהירותי מהירותי, אנחנו כבר גודלים, במשפחה שלנו). מלחינה, מנהלת מוזיקלית ומנגנת בתיאטרון "הבימה" בהפקות שונות, ביניהן גבירתי הנאווה, עת דודים, הקמצן, איש חסיד היה, כי בנו בחרת ועוד.

מדריכה קולית והגשה בתיאטרון "הבימה" בהצגות ובפרויקטים שונים של התיאטרון, וכן מנגנת במגוון הפקות של זמרים ואמנים (סי היימן, להקת וייב), בינתחומי (קרקס Y), תוכניות טלוויזיה, תיאטרון הקיבוץ, הצגות ילדים ועוד.

 

אורן כהן  

 בוגר בית הספר הגבוה לאומנויות הבמה (2007)"בית צבי 

התיאטרון שלנו

"עמי ותמי בבית הממתקים"\ המכשפה | "חברים מהחלום" – מופע מוזיקלי |

"בנצי הפיל"\בנצי | "איך באים השירים אל לב האדם" (בשיתוף סימפונט רעננה)– משירי מרים ילן שטקליס\ טימפינטן "הדייג ודג הזהב"\ דג הזהב | "איה אאוץ, אווה"\ אאוץ' \ אי | "בגדי המלך החדשים"\ המלך | "היפיפייה הנרדמת"\ פרננדו ליצן החצר ע. במאי | "הכבשה שבאה לארוחת ערב" כוריאוגרף וע. במאי | "הברווזון המכוער" \ הברווזון המכוער

 

מעין וינשטוק – שחקנית

שירתה כשחקנית בתיאטרון צה"ל. בוגרת הסטודיו למשחק 'ניסן נתיב', ת"א.

בטלוויזיה שיחקה בתפקידים מרכזיים בסדרות שונות, ביניהן: 'סרוגים', 'הכל דבש', 'מתי נתנשק', 'להיות איתה' ועוד.

בתיאטרון שיחקה ומשחקת בהצגות שונות ומגוונות, למשל בהצגה 'שירת חיינו' של תיאטרון חיפה, בהצגה 'פנסיה מאוחרת' בצוותא ת"א, ובהצגות היחיד 'שמיים עמוקים' ו-'מרוב אהבה' בתיאטרון תמונע, ת"א.  

לקחה חלק והציגה במסגרת פסטיבלים מוכרים בארץ - פסטיבל עכו, פסטיבל ישראל בירושלים, פסטיבל אישה בחולון, פסטיבל הצגות הילדים בחיפה ועוד, וגם בפסטיבלים ברחבי העולם - פסטיבל לתיאטרון יהודי בפראג ובוורשה, פסטיבל Clownin בוינה, פסטיבל CIF בשיקאגו ארה"ב ועוד.

בנוסף, שיחקה ומשחקת בהצגות רבות לילדים ונוער, כגון: 'אולי פיל' (מאת ובבימויה של ירדן בר כוכבא), 'המזוודה של חנה' (תיאטרון הנפש), 'מגש הכסף', 'רעש לבן', 'מחוברים', 'אמת או חובה' (תיאטרון מופע), 'אבא של עמליה נוסע לאוסטרליה (תיאטרון חיפה), 'איה אווץ' אווה', 'עכבר העיר ועכבר הכפר', 'היפיפיה הנרדמת', 'הדייג ודג הזהב', 'עמי ותמי' ו'זהבה ושלושת הדובים' (התיאטרון שלנו) ועוד.

 

ההצגה מעודדת לסובלנות , חברות טובה בין אדם לזולתו ומחנכת נגד אלימות .

                  לקראת ההצגה רצוי להסביר לילדים מונחים בסיסיים מעולם התיאטרון :

             אולם תיאטרון המקום בו צופים בהצגות תיאטרון .

              במה  - המקום שעליו משחקים השחקנים בהצגה .

              מחזה הסיפור אותו מציגים השחקנים על הבמה .

              מחזאי הוא זה שכתב את סיפור

              שחקנים אנשים שמקצועם להציג על הבמה דמויות שונות

                            ומצבים שונים בפני קהל הצופים .

              תפאורה הציוד שנמצא על הבמה , ותפקידו להמחיש

                             מקום שבו מתרחשת העלילה .

             קהל     הצופים בהצגה , בלעדיהם לא ניתן לקיים את

                         ההצגה התיאטרון  זקוק לצופים  , כדי להציג את 

                         הצגותיו.

              כך שלכם , גננות וילדים יש תפקיד חשוב בקיום ההצגה !

 

ההצגה מבוססת עפ"י הספר "איה אאוץ' אווה" מאת רינת פרימו

איורים : יניב שמעוני .

סיפור העלילה :         

                 " אָיָה , אָאוּץ אָווָה"

לעמליה יש חברים טובים, משפחה מיוחדת ובה  ארבעה אחים:

אָיָה, אַי, אָח ואָאוּץ ואימם אָווָה.

הם כולם עובדים באותה עבודה: מרפאים פצעים...

כשעמליה קוראת להם, הם באים מיד ומטפלים בה,

כל אחד מהם על פי שיטתו.

איה הקטנטונת עדיין לא כל כך יודעת איך מרפאים,

 היא משתדלת מאוד ולבסוף היא גם מצליחה!

אי מרפא בעזרת הצחקות , יש לו בדיחות מצחיקות שגורמות לכאב להעלם,

אח לומד בבית הספר לריפוי פצעים הוא יסודי מאוד, חוקר ומפענח...

 ואאוץ הוא מומחה מדופלם יש לו תיק מלא שיקויי פלאים ואבקות קסמים !

אבל כשעמליה נפצעת פציעות כואבות באמת

היא קוראת לאווה, האמא שמטפלת בעמליה היטב עד שהיא מבריאה.

וכמו עמליה ובן (הילד השובב בהצגה שמציק לעמליה ומתנצל אחר כך)

 יכולים כל הילדים , כשיקבלו מכה לקרוא לאיה אי אח אאוץ' ואווה

 והם יגיעו מיד ובמטה קסמים הכאב יעלם כאילו לא היה...

 

עבודה בעקבות ההצגה" אָיָה , אָאוּץ אָווָה":

סדרו את שמות בני המשפחה לפי הסדר מהקטן ביותר עד הגדול ביותר

אאוץ' , אי , אווה , אח , איה .

מתח קו בין הדמות לבין שיטות הטיפול שלה :

 

אווה                     הקטנטונת במשפחה  עדיין לא כל כך יודעת איך מרפאים,

                                היא משתדלת מאוד ולבסוף גם מצליחה!

אאוץ'                   מרפא בעזרת הצחקות , יש לו בדיחות מצחיקות שגורמות

                                לכאב להעלם,

אח                       הוא מומחה מדופלם יש לו תיק מלא שיקויי פלאים

                               ואבקות קסמים !

אי                       לומד בבית הספר לריפוי פצעים הוא יסודי מאוד,

                              חוקר ומפענח...

איה                      לפציעות כואבות באמת קוראים לה

                  היא יודעת לטפל במכות הכי כואבות עד ההחלמה המלאה !

 

איזו דמות מבין הדמויות ההצגה , אהבת יותר מכל ?

מדוע זה חשוב לבכות , כשמקבלים מכה או שנפגעים ?

האם לדעתך עמליה צריכה לסלוח לבן ?

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תרבוטף - עמותה לקידום תרבות ותיאטרון לילדים וטף
050-6700706 רונן גולדפרב

shelanu.kids@gmail.com

יפו-תל אביב, שדרות ההשכלה 17 (160) תל אביב

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.