חברות. סוף - היצע נוסף

תחום: תיאטרון
תת-תחום: תיאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון: דרמה ריאליסטית
שם הרכב: שפת-התאטרון
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: רות גנאל
קהל יעד: ח - י
כמות קהל מקסימלית: 150
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 18/07/2019

גיל ההתבגרות – הגיל שבו הכל יכול לקרות... גם חוויות מרגשות וגם  רגעי באסה, אכזבה, ולא מעט דילמות.

חלק מהדילמות שבני נוער מתמודדים איתן נוגעות למתח המובנה שבין קוד הנאמנות לחברים לבין ערכים אחרים של המתבגר.

מה קורה כשצריך לבחור בין שמירת סוד וגיבוי לחבר לבין התערבות ושבירת מעגל השתיקה? מתי הבחירה של החבר שונה משלי ועדין לגיטימית ומתי אני צריך להתערב ולפעול?

מאחר ומתבגרים רבים משאירים את המבוגרים "בחוץ", זאת אומרת לא משתפים, החברים שלהם הם לעיתים הסיכוי היחיד לדעת שמשהו לא טוב קורה, ומכאן יכולתם לעזור - אם רק יכירו בה.

 

תכנים: המופע כולל 3 מונולוגים של בני נוער במצבי סיכון שונים: מסיבת אלכוהול מאולתרת בבית ריק שמסלימה מרגע לרגע, חשש לניצול מיני והפצת תמונות חשופות ברשת של בת כיתה, בנית דימוי גוף ע"י הפצת תמונות ברשתות חברתיות, דיאטות קיצוניות ופגיעה עצמית.

הנושא המרכזי הוא למעשה דילמות סבב פניה לעזרה במצבי סיכון.

 

הייחודיות שלנו: בזכות השילוב בין מונולוגים הסוחפים לקטעי הנחיה - הצופים מקבלים חוויה רגשית וכלי אפקטיבי לקבלת החלטות כדי לדעת האם עליהם לפעול וכיצד.

המופע מתאים לתלמידי כיתות ח' עד יא' ומתאים גם לצפייה משותפת עם הורים.

ניתן לקיים בסיום המופע מעגלי שיח הורים-מתבגרים עפ"י חומרים שנספק לכם.

ישנן התאמות ייחודיות לקהל דתי - מונולוג ניצול מיני והפצת תמונות יוחלף במונולוג מותאם העוסק במתח שבין הערכים המקובלים בבית ובמוסד חינוכי דתי לבין הפיתויים שמחוץ להם.

המזמינים יקבלו מערך הצעות לפעילות לעיבוד הצפייה שיועברו ע"י המחנכים בכיתות.




מחזאית: רות גנאל

הפקה: רות גנאל

שחקן: שחר פרחי

המופע נבנה ב"שיטת המעלית" שפיתחה רות גנאל - M.A. במינהל החינוך, קרימינולוגיה וסוציולוגיה, מרצה, מנחת קבוצות, עוסקת בהדרכת הורים קבוצתית ופרטנית, עוסקת בשילוב מגוון כלים יצירתיים בטיפול והנחיה: פלייבק, פסיכודרמה, גשטלט, טרילותרפיה ועוד.

שיטת המעלית מתייחסת למעלית דמיונית שעולה ויורדת בין הראש ללב.

הראש - זקוק לידע, נתונים, עובדות

הלב - מחפש התרגשות, הזדהות, סיפור שאפשר להתחבר אליו

חיבור בין הראש והלב יוצר השפעה לטווח ארוך, משפיע על עמדות ועל התנהגות.

המופע כולל שלושה מונולוגים סוחפים כאשר אחרי כל מונולוג יש קטע הנחיה  הכולל כלים להתמודדות עם סיטואציות שונות.

המעבר בין מונולוג הנחיה לסירוגין שומר על רמת קשב גבוהה של הקהל, סקרנות ועניין.

המופע מדבר אל בני נוער ובשפה של בני נוער וכאשר צופים בו הורים - הם מקבלים הצצה לעולמם של המתבגרים ויכולת להבין מה מניע אותם, מה הם מחפשים, ממה הם מפחדים.

הרקע הטיפולי והניסיון ארוך השנים של רות גנאל בעבודה עם נוער והורים מאפשר להוציא הרבה מאד חומר לשיח עם מתבגרים בעקבות המופע - יש בו שכבות של שכבות של נושאים - מגוון דמויות וסיפורים שאפשר להזדהות איתם ומתוך כך - אפשרות להקיף מגוון היבטים של דילמות סביב דיווח-הלשנה - עזרה לחבר בקרב נוער.

המופע מלווה במערך פעילות שנשלח לבית הספר בכדי שתוכלו לקיים עם התלמידים שיח משמעותי לאחריו.

פעילות לעיבוד המופע - המזמינים יקבלו ערכה הכוללת כרטיסיות עם דילמות לדיון בקבוצות.

מפרט טכני אנו זקוקים לבמה (או מרחב הופעה) בגודל 4 מטר עומק על 4 מטר רוחב- לפחות. בבקשה לדאוג שהמרחב יהיה נקי ופנוי מרהיטים מיותרים. אנו מביאים איתנו ציוד הגברה המתאים לאולם רגיל/אודיטוריום המיועד המכיל כ 200 מקומות. באולמות גדולים יותר או באולמות ספורט- יש צורך בהגברה נוספת- בתיאום מראש במידה וקיימת מערכת הגברה במקום- אנו נתחבר אליה עם המיקרופונים שלנו. אנו מביאים איתנו פנס שיוצב בחזית הבמה. ; במידה ומותקנים באולם פנסי תקרה- הנכם מתבקשים להדליקם. נודה לכם אם תאפשרו גישה עם הרכב סמוך ככל האפשר לאולם המופע לצורך פריקת הציוד. נבקש להכין שולחן (תלמיד) על הבמה.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

חברות סוף אולפנית צפת 5

לינק לצפיה

חברות סוף סמדר הרצליה 5

לינק לצפיה

הוד השרון הראשונים חברות סוף 3

לינק לצפיה
רות גנאל
0507514918

ganelruth@gmail.com

גבעת שמואל, התומר 18

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.