מופע תיאטרון בובות, אקרובטיקה וקרקס
"שלושת החזירונים והזאב" הינו מופע תיאטרון בובות יחיד, אינטראקטיבי ועשיר המשלב טכניקות קרקס של אקרובטיקה, שיווי משקל, הולה הופ, גמישות וקסמים.
הסיפור הידוע על שלושת החזירונים מלמד את הילדים כיצד מצליחים להגיע להישגים באמצעות התמדה, חריצות ונחישות. שלושת הדמויות בסיפור - זללני, גנדרנית וחכמי, מתמודדים כל אחת בדרכו עם הסכנה (הזאב).
הדמות של חכמי מראה לנו שהצלחה בחיים דורשת סבלנות, חריצות ולמידה נכונה.
ייחודו של המופע הינו בשילוב תיאטרון בובות, אקרובטיקה וקרקס המהפנטים את הילדים ומגרים אותם לאינטראקציה פעילה.
אורך המופע 45 דקות.
מתאים לילדים בגילאי 3-10.
VIDEO
עיבוד למחזה ומשחק: רומנה לאונידוב
בימוי: וסלין בוידב - במאי בתיאטרון בובות הלאומי בפלובדיב (בולגריה)
עיצוב בובות : חנה שוורץ - מעצבת תפאורה ובובות בתיאטרון הלאומי בסופיה (בולגריה)
מוסיקה : ולנטין לזר
רומנה לאונידוב היא אמנית קרקס בינלאומית מבולגריה.
בעלת ותק של מעל 17 שנים בתחום הבמה והקרקס. הופיעה והשתתפה במופעי קרקס ותוכניות בידור ברחבי העולם ובארץ.
רומנה היא יוצרת, כוריאוגרפית ובמאית. ניהלה את בית הספר לקרקס ב"קרקס פלורנטין" במשך עשור.
הופיעה במופעי הקרקס "פנטזיה בקרקס", "הינו-מיזו", "קרקס העולם", "האש והמים", "טירוף בקרקס", "חייזרים בקרקס" ועוד.
התארחה בתוכניות טלוויזיה- "המכשפים" ו- "רינת בקרקס".
השתתפה בהצגת ילדים "מיקי ויובל בקרקס".
כיצד הגיעה לעבוד בקרקס?
בגיל 19 בבולגריה, במקביל ללימודי תואר ראשון באוניברסיטה (בשפות עתיקות), אחרי שקצת שיעמם לה, החלה לקחת שעורים פרטיים בלוליינות, כסוג של חוג. אבל ההתקדמות שלה היתה מהירה, המורים היו בהלם ותוך זמן קצר התקבלה לקרקסים והתחילה להופיע בעולם. תוך כדי האימונים והמסעות השלימה תואר ראשון בסוציולוגיה ושפות עתיקות. בגיל 25 החליטה להגשים חלום ולעלות ארצה, לעשות עליה.
רומנה למדה באולפן ברעננה, ובאותו זמן נפתח שם סניף של בי"ס של קרקס פלורנטין וחיפשו שם מדריכים, מפה לשם הגיעה לנהל את בית הספר לקרקס של קרקס פלורנטין.
כיום היא אמא לשלוש בנות מקסימות.
על הסיפור:
שלושת החזירונים והזאב, הוא סיפור עממי, שמגיע אלינו מאנגליה ומחברו אינו ידוע. הסיפור נפוץ בארצות -הברית ןאירופה, הופץ בספרונים רבים ואף הוצג בפרקי סדרות טלוויזיה לילדים.
בגרסה שלנו, שלושה אחים חזירונים, עזבו את ביתם ויצאו אל העולם הגדול. כל אחת מהם לקח את דרכו ובנה לעצמו בית מחומרים שונים. הזאב שרצה ללכוד אותם, בא ודפק על דלתו של כל אחת מהבתים..
האם הזאב נכנס פנימה ?
האם הצליחו לברוח?
באיזה בית מצאו מחסה ?
ואיך נצחו את הזאב?
זה סיפור על התמודדות מול קושי וסיכון, על לחוד וביחד, על עצלות וחריצות.
ליקראת הצפייה:
רצוי להסביר לילדים שהם יצפו בהצגה שמשלבת תיאטרון בובות וקרקס אומנויות הקרקס.
לשוחח על עולם הקרקס. מה זה תרגילי שיווי משקל , תרגילי גמישות , קסמים , ליצנות ..
אך אומני הקרקס מצליחים לעמוד במכלול התרגילים והמיומנויות ?
סיכום לאחר הצפייה ורעיונות לשיחה:
מה הערכים הבולטים בסיפור?
מה המפתח של הצלחתו של חכמי?
מה ההתרונות של סבלנות, התמדה וחריצות שמובילים להצלחה?
האם גנדרנית חרוצה?
למה חשוב ללמוד ?
האם ידע זה כוח?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.