הסיפור מספר על אריה שמפחד מכל דבר (בעיקר משאגות של אריות, חושך ורעשים חזקים...) והוא מחליט לצאת למסע כדי למצוא קצת אומץ לב. במסע הוא פוגש סוס, קופיפה ונשר ומגלה שגם להם יש פחדים שונים איתם הם מתמודדים. הקופיפה מלמדת אותו את עיקרון הנשימה, המלווה אותו ברגעיו הקשים. בסוף המסע אריק מוצא מערה חשוכה ומחליט לאזור אומץ ולהיכנס אליה. את המסע הוא מסיים בתחושת ניצחון וחש גיבור אמיתי. מלבד ההתמודדות עם הפחד במישור הרגשי, הסיפור מנפץ מיתוסים שאנו מורגלים אליהם ומגלים כי גם אריה מפחד, לנשר יש פחד גבהים וזה בסדר להרגיש כל מה שמרגישים.
הסיפור/ תסריט, השירים, הלחנים והנגינה - כולם ביצירה מקורית של אביבה לוריא, מפיקת היוגאטרון. (בנוסף נכללים גם מס' שירי תנוחות יוגה נוספים ומוכרים)
הסיפור "אריק האריה מחפש את אומץ הלב" מיועד לגילאי 3 עד 8 . כל ילד מוצא בסיפור הזה משהו להזדהות איתו, דרך חשיפה לנושא הפחד, התבוננות על דברים שאולי מפחידים אותי ומתן כלים להתמודד עם הפחד (בעיקר נשימות). הצגה זו הניבה תוצאות קסומות במפגש עם הילדים ובמהלך ההצגה הילדים סיפרו לאריק על מיני פחדים שלהם וכשהצליחו לעבור ב"מנהרה החשוכה" (ממש שמים בד שחור על 2 שולחנות והילדים צריכים לעבור דרכה) קיבלו אומץ לב . כל ילד מקבל מדבקה מיוחדת בצורת
בסיפור יש חיפוש אחר הכוחות העוצמתיים הטמונים בלבו של כל אחד.
ה"יוגאטרון" הינו קונספט חדש המשלב תיאטרון סיפור עם יוגה ותנועה. מיועד לקהל של עד כ 35 ילדים (תלוי במיקום ההצגה/ שעה/ באיזו מסגרת...) כאשר מדובר על פעילות המותאמת למרחב מרווח, סגור ושקט או בחוץ במקום נעים ושקט.
מרחב היוגאטרון מאפשר לא רק צפייה פאסיבית של הילדים במופע אלא גם השתתפות פעילה וחווייתית של הילדים בתנועה, בתנוחות יוגה ובדיאלוג עם הדמויות. הסיפור מוצג באופן מהנה והומוריסטי , כתוב כולו בחרוזים ומשלב שירים ודקלומים. זוהי הצגת יחיד, המשלבת תנועה, שירה ומוסיקת רקע . בבסיס הקונספט מונחת אמונה בפשטות ולא ריבוי גירויים (מבחינת תפאורה ואביזרים) כדי להשאיר מקום לדמיון, למלא את הילדים בחוויה פנימית עשירה וכדי לפתח מודעות פנימית, לפי עקרונות הבסיס של היוגה והתיאטרון הפשוט.
הילדים בדר"כ מוקסמים מהמופע ומשתפים פעולה באופן מלא, ואף מרגישים בסוף המופע כי קיבלו כלים להתמודדות עם פחדים וחשים אמיצים יותר.
אביבה לוריא - יוצרת ומפיקת המופע:
מורה בכירה ליוגה ותנועה לאוכלוסיות מגוונות, בעיקר מתמחה בתחום הילדים והתפתחות תינוקות . מכשירה מדריכות ומורות ליוגה למבוגרים ולילדים.
בוגרת הקונסרבטוריון למוסיקה קרית ביאליק בנגינה על פסנתר ושירה ווקאלית.
אביבה בעלת תואר ראשון (בהצטיינות) בתקשורת וניהול במגמת תקשורת המונים וכתיבה יוצרת מטעם המכללה למנהל ת"א. בנוסף לומדת יוגה מעל 20 שנה ומלמדת מעל 18 שנה , למדה השתלמויות רבות בתחום היוגה, ליווי התפתחותי לתינוקות ורפואה הודית.
בעברה עבדה כמפיקה ברשות השידור לטלוויזיה במסגרת התכניות לילדים ולנוער, בעלת רקע עשיר במוסיקה, נגינה , שירה ומחול.
כיום אביבה עוסקת בהכשרת מדריכות ליוגה לילדים, מדריכות ומורות ליוגה ברוח היהדות, מפעילה תכנית של יוגה בבתי ספר ועוסקת בכתיבה יצירתית והלחנה. בימים אלו עומלת על הפקתו של הספר : "אריק האריה הפחדן"
התסריט, השירים, הליווי המוסיקלי והעיבודים כולם פרי יצירתה המקורית של אביבה לוריא.
שחקנית מציגה:
הגר אלימלך
רקדנית ומורה למחול, תלמידתה של אורלי פורטל, מדריכת יוגה ותנועה לילדים וכן לנשים בהריון, מוסיקאית ואמנית. בעלת ניסיון רב בהדרכת מחול יצירתי ויוגה לילדים בגילאים שונים , בבתי ספר ומוסדות חינוך וכישרון בימה עצום.
בפשטות, מומלץ לספר לילדים על כך שתהיה הצגה המספרת על אריה שהוא פחדן.
מי שמע על אריה פחדן? הרי אריה אמור להיות.... לשאול את הילדים איך לדעתם אמור להתנהג אריה....
לשאול את הילדים ממה הם חושבים שאריק מפחד ? (לא הם... בתור התחלה) ולאחר סבב ראשון של רעיונות לערוך סבב נוסף ובו הילדים מספרים ממה הם עצמם מפחדים. בדיון לא לנסות לתת פתרונות לפחדים שלהם אלא רק לשמוע, להכיל ולהבין. כדאי יהיה לספר להם שגם אריק מאוד מפחד מכל דבר אבל בסיפור אנחנו נגלה איך הוא התמודד עם הפחד. לאפשר לילדים לבטא את מקורות החשש שלהם בדרך תנועתית או בציורים...
בנוסף, ניתן לחלק להם דפים ולאפשר להם לצבוע צד אחד בצבעים המסמלים עבורם פחד ובצד השני בצבעים המסמלים ביטחון. לילדים ביהס יסודי אפשר לתת דף עם ציור קווי של דמות ילד שניתן לצבוע במילוי. את זה הם יכולים לצבוע בצבעי פחד על גבי הדמות במקום שלדעתם נמצא הפחד. כנל דמות נוספת - לצבוע על גבי הדמות את אומץ הלב ומיקומו.
לאחר קיום המופע תינתן הדרכה קצרה כתובה לגננות/ מורות שתאפשר פעילות בנושא המופע
מפרט טכני |
דרוש מרחב שקט, נקי ומרווח, עליו ניתן לפרוש כ 12 מזרוני יוגה בצורת ; ח . הילדים צריכים להגיע בבגדים נוחים, כגון: טייץ לילדות (ולא חצאית בלי מכנס למטה) ולחכות ללא נעלים. הילדים יושבים במופע ללא נעלים על מזרוני היוגה. בנוסף דרוש חיבור לחשמל. ;
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.