הקוסם מארץ עוץ ושפת התיאטרון
ההצגה מתאימה לטווח גילאים רחב ובפרט מגן טרום חובה ועד כיתה ד', והחינוך המיוחד. תוכן ההצגה זהה אך אופן הגשתו שונה בהתאמה לקבוצה.
בהצגת שחקנית, אנו נכנסים אל הסיפור הקלאסי תוך החלפת תפקידים ודמויות והכרת שפת התיאטרון וההופעה.
הילדים לומדים איך להיות שחקנים, עמידה על במה, דיבור במה והופעה מול קהל.
הצגת השחקנית בליווי פלייבק הקוסם מארץ עוץ לכל אורכה. כמו כן ההצגה מלווה בתפאורה, תחפושות, אביזרים, ופס קול שירי המחזמר.
הקוסם מדבר עם הילדים ומוציא אותם למסע שביל האבנים הצהובות בו הם עוברים משימות- חברות, מוח, אומץ, לב וקסמים. (חלק אקטיבי של 4 דקות)
כל משימה באה ללמד אותנו על היכולות השונות שלנו, אמונה בהם ועזרה לחברים בדרך.
הילדים מגיעים יחד לקוסם- לטקס הגשמת משאלות: בטקס הילדים לומדים את ההבדל בין בקשה למשאלה. (חלק אקטיבי של 4 דקות)
לבקש שההורים יקנו לנו משהו זאת בקשה, ומשאלה זה לבקש להצליח לעשות משהו שטרם הצלחתי אבל אני רוצה, כמו לשחות, לרכב על אופניים, לעשות קסמים, להצליח משהו בחוג וכו'.
בתום הטקס המרגש הילדים לומדים כי הקוסם שדיבר איתם הוא בעצם ילד שהתחזה לקוסם ואת כל המשימות הם עשו בעצמם ובכלל לא נעזרו בו.
כך מגיעים למוסר השכל של ההצגה שהכוח להגשמת משאלות הוא שלנו! ואנו יכולים לעזור ולהיעזר בחברים בדרך.
זוהי הצגה מרגשת ומעצימה לילדים ובעלת ערך מוסף ומוסר השכל מה היא משאלה וממי מבקשים אותה וכי עליהם להאמין בכוחות שלהם ולעזור לחברים.
ההצגה בליווי תפאורה, תאורה, פס קול, פלייבק הקוסם, קסמים, תלבושות ואביזרים והמון ערך מוסף של העצמה והעשרה לילדים בטווח גילאים רחב.
ההצגה נעשית גם בחיבור לחג החנוכה, לעולים לבית ספר, לחינוך המיוחד, לפעילות שילוב (חינוך רגיל ומיוחד), לסוף שנה ותחילת שנה, למטרות גיבוש, ללימוד תיאטרון, להעצמה אישית ורוחנית.
VIDEO
VIDEO
שלום, שמי רונה אביב ואני שחקנית ומפיקה.
בעלת עסק "רונה אביב הפקות" 15 שנים: הצגות, הפעלות וסדנאות.
חשוב לי ליצור הפקות תוכן בעלות ערך מוסף מעצים אישית וחברתית, עם הרבה שמחה, אהבה, יחס אישי והעשרה אמנותית ורוחנית.
אני עובדת עם מוסדות חינוך, חינוך מיוחד, סלי תרבות, עמותות, קייטנות ופעילות שילוב חינוך רגיל ומיוחד.
דרך התיאטרון אני סוחפת את הילדים אל תוך עולם הדמיון ומעשירה את המציאות שלהם ומעצימה אותם תוך דגש על ייחוד הפרט וחשיבות הפן החברתי.
תוך מגוון ההצגות הילדים לומדים את שפת הבמה והתיאטרון ואת כוח המשחק שבתוכם.
אני משתמשת בכלי המשחק והבמה על מנת להעצים את הילדים ולהעניק להם חוויה מגבשת עם חבריהם.
חשוב לי להוציא מכל אחד ואחת את המייטב ואני שמחה במיוחד כשיחד אנחנו משאירים את ההורים ואנשי החינוך מופתעים מילדיהם לטובה.
טרם מועד ההצגה ניתן להקריא לילדים את הסיפור או להראות להם את המחזמר בגרסה הישראלית.
לערוך להם היכרות עם הדמויות . אך לא חובה, גם מי שאינו מכיר את הסיפור יכול להינות מההצגה וללמוד ממנה ולחוות חוויה מלאה.
הצעות להמשך הטמעת נושא מוסר ההשכל לילדים שכל הכוחות הם שלהם דרך משחק ויצירה.
אומץ- האריה : ספורט אתגרי ומעבר מכשולים.
בגן- בניית "מסלול מכשולים" משולחנות, כסאות ועוד ומעבר המכשולים מעל, מתחת, בקפיצה, זחילה.
בחצר - שימוש במתקנים, משחק 3 מקלות ועוד.
חברות- (דורותי) : משחקי קבוצה וזוגות לסמוך על תמיכת חברים.
זוגות- אחד בעיניים קשורות ושני מוביל אותו לאט, בבטחה ואוחז בו ומעניק לו תחושת ביטחון שהוא שומר עליו.
במעגל- שכולם מרימים על הידיים ילד אחד ושומרים עליו.
בחצר- משחק קדרים באים אשר מטרתו לאסוף חברים, מתחיל משחקן בודד עד שהוא מעביר את כולם אליו.
מוח- (הדחליל) : משחקי חשיבה.
משחקי קופסא ומשחקים בגן המאתגרים חשיבה. שאלות ידע כגון: חשבון, חגים, דברים שלמדנו בגן ועוד.
לב- (איש הפח): עבודת יצירה.
להכין ציור או יצירה לאדם אהוב, או עבודה מהלב שמתארת את ההרגשה של אהבה.
לבסוף ניתן להזכיר את מוסר ההשכל מה ההבדל בין בקשה למשאלה- שבקשה זה שיקנו לנו מתנה או שיעשו משהו בשבילנו ומשאלה שלנו זה להצליח לעשות משהו שאנחנו רוצים ועדיין לא הצלחנו. כגון- לרכב על אופניים, לשחות, משהו בחוג, לרכוש חבר חדש וכו' ולזכור שהכול זה בכוח שלנו, גם להגשים את המשאלות שלנו ואף לעזור לאחרים.
מפרט טכני
מופע של שחקנית אחת
כוללת תפאורה, הגברה מקרופונים, תלבושות ואביזרים, מוסיקה ופלייבק.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.