הפרעות קצב ומחול- מפגש אומן עם קים גורדון (מחול)

תחום: מחול
תת-תחום: מפגש מחול
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: תאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
קהל יעד: ג - ו
כמות קהל מקסימלית: 50
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 02/12/2020

נעים מאוד- אני קים,
רוב חיי עסקתי במחול  – למדתי באקדמיה למוסיקה ולמחול , רקדתי בלהקת המחול "פרסקו" ובלהקת "טררם"  - בה הוספתי תיפוף לכישוריי. יצרתי עשרות כוריאוגרפיות ל"ווקה פיפל" , "ההרצלים", "אלומיניום", "פירומניה" ולשלל קבוצות ולהקות מחול. השתתפתי בתכניות טלוויזיה כרקדנית וכוריאוגרפית,  זכיתי בפרסי כוריאוגרפיה וקבלתי מלגת רקדן מצטיין מקרן שרת.  ואז התחלתי ללמוד משחק. 
בלימודים נפתח לי עולם חדש – עולם התנועה לתיאטרון. הבנתי שאוכל לשלב את עולם המחול ועולם המשחק יחד. מצאתי שלהתבטא רק בתנועה או רק במילים זה לא מספיק. אך כאשר משלבים אותם זוכים ליותר משלם. 
הגוף הוא הכלי המרכזי שלנו. תנועה שלו מבטאת הכל עוד לפני שטקסט יוצא (לדוגמא-מנח הגוף, קצב התנועה שלו ). בעזרת התנועה ניתן ליצור עולם תוכן להצגה, משהו שאי אפשר לעשות במילים.  התנועה בשילוב מוזיקה, תאורה ותלבושות יוצרת עולם שהוא גדול מסך חלקיו.
במסגרת עבודתי אני מלמדת תנועה לתיאטרון בבתי ספר למשחק (בית צבי, הדרך, יורם לוינשטיין) ובסדנאות אורנה פורת. ההבנה שהגוף הוא הכלי של השחקן היא בבסיס המונח "תנועה לתיאטרון" ומכאן הדרך לכוריאוגרפיה. ככוריאוגרפית יצרתי תנועה להצגות תאטרון רפרטוארי ("השקר"-בית לסין, "מתים על בירוקרטיה"-הבימה, "שיער" –הקאמרי, ע. כוריאוגרף, "גונבי הנשיקות"- צוותא,  ועוד) לתאטראות ילדים ("מולאן","רובין הוד", "אוזו ומוזו", "מסביב לעולם בשמונים יום", "שמונה בעקבות אחד" ועוד) לתאטרון מסחרי  ("הדינוזאורים ממלכת היורה") לפרינג' ולפסטיבלים. התקבלתי כיוצרת באופרה הישראלית שבה השילוב בין אמנויות הבמה הוא מקסימלי. 
במפגש איתי נלמד מהי כוריאוגרפיה? מה חשיבותה וכיצד היא משולבת בעולם הבמה?
האם היא נוצרת לפני, אחרי או תוך כדי ההצגה? מה היא מוסיפה? מה היא דורשת? כיצד תיפוף גוף/ אביזרים מסייעים ליצירת עולם התוכן של ההצגה? האם המוזיקה היא שלב לפני או אחרי יצירת התנועה או שמא הן נוצרות יחד? נגלה שהמושג "כוריאוגרפיה" לא מתייחס רק למחול אלא ליצירת העולם התיאטרלי על הבמה - תנועה בחלל, שילוב אביזרים, שימוש בקצב, הטמעת מוטיביים ועוד. נבין מהיכן לוקח הכוריאוגרף השראה ליצירותיו וכיצד הוא מביע רעיונות על ידי שפת התנועה  - תנועת גוף, תנועה בחלל, ביחיד ובקבוצה.
עוד במפגש:
*אדגים קטע ריקוד מההצגה "רובין הוד" ונבין כיצד תקופה ומקום משפיעים על היצירה
*אראה קטע מההצגה "שמונה בעקבות אחד" ונגלה כיצד מנח וקצב הגוף משפיעים עליו ביצירת דמות במצב 
* נלמד קטע תיפוף מקלות מתוך הצגת הילדים "מולאן"!  
                                       אז בואו לפגוש אותי- מבטיחה שיהיה מעניין.  קים 😊 .

 

 

 

 



קים גורדון היא שחקנית, כוריאוגרפית ורקדנית. 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער
052-8939905שו

shuli@porat-theater.co.il

תל-אביב, בלפור 30

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.