קול אחד – מופע מוזיקת עולם, תיאטרלי
מופע מוזיקלי חוויתי המציג כיצד הפכים וניגודים, יכולים ללמוד האחד מהשני ואף לייצר יחד הרמוניה.
המופע מגולל את המפגש בין שני מוזיקאים – האחד קיצבי ודינמי והשני מתחבר לעולמות המדיטטיביים ולצלילים מוזיקליים רגועים.
המופע פורס את מסעם המשותף והאמיץ למצוא את הקול האחד שמחבר את הקצוות. תו"כ מסעם ברחבי העולם הם נפגשים עם כלי נגינה ייחודים המייצרים תהודה שונה אצל כל אחד מהם.
דרך המסע נחשף לתרבויות וסיפורי עמים, דרכי לימוד מסורתיות, ערכים של סקרנות, למידה, כוחה של הקהילה וקבלת האחר והשונה תוך שמירה על אותנטיות וחיבור להעדפותיי האישיות.
המופע משלב אלמנטים תיאטרליים ומועבר בדרך הומוריסטית וקולחת.
אלון נטף - מפיק, נגן
אלון נטף הוא מוזיקאי יוצר ומפיק בתחום מוזיקת העולם, בעל ניסיון של מעל 20 שנה בנגינה ובהנחיה. מתמחה בנגינה במגוון רחב של כלי נשיפה והקשה מסורתיים, כולל חלילים יפניים, נאיי טורקי, ובאנסורי הודי. יזם ומנהל חברת "צלילי עולם", המפיקה מופעי מוזיקה וסדנאות חווייתיות לבתי ספר, גני ילדים, ארגונים וקהילות. פועל עם צוותים חינוכיים וארגונים שונים בפיתוח והנחיית סדנאות לגיבוש, העצמה וקידום מנהיגות. מופיע במסגרת סל תרבות עם מופעים מקוריים כמו "קול אחד" ו"צלילים בתרמיל", המשלבים מוזיקה חווייתית, סיפור תרבויות וקבלת האחר.
מוטי כהן - במאי, נגן
מוטי כהן הוא נגן גיטרה, כלי הקשה ופאנטם, מורה עם ניסיון עשיר בתחום המוזיקה. במהלך הקריירה שלו, השתתף וכתב להצגות שונות, ולקח חלק בהפקות המשלבות מוזיקה חיה ואלמנטים תיאטרליים. בעל כישורים חינוכיים ומוזיקליים, עם ניסיון בהוראת מוזיקה, ניהול סדנאות ויצירת מופעים חווייתיים. משתף פעולה עם אלון נטף בפרויקטים שונים, בהם שילוב מוזיקה, תרבויות והנחיית סדנאות לגיבוש והעצמה בארגונים ובבתי ספר.
המופע "קול אחד" מציע נושאים עשירים לדיון והכנה עם תלמידים לפני הצפייה. הנה כמה רעיונות:
1. ניגודים בהרמוניה: מה אנחנו יכולים ללמוד?
- שאלות לדיון:
- האם יצרתם פעם שיתוף פעולה עם מישהו ששונה מכם?
- איך ניגודים יכולים להיות דבר חיובי?
- אילו דוגמאות אתם מכירים מניסיון אישי או מהעולם שבהן אנשים שונים הצליחו ליצור משהו מיוחד יחד?
2. מוזיקת עולם – מה הסיפור שלה?
-
שאלות לדיון:
- אילו כלי נגינה מיוחדים אתם מכירים מתרבויות שונות?
- איך מוזיקה יכולה לשקף את התרבות של עמים שונים?
- איך אתם מרגישים כשאתם שומעים מוזיקה עם סגנון לא מוכר?
-
פעילות קצרה:
- האזנה קצרה לקטעי מוזיקת עולם (מוזיקה קצבית לעומת מדיטטיבית). בקשו מהתלמידים לתאר את הרגשתם.
3. קבלת האחר והשונה
- שאלות לדיון:
- מה זה אומר "לקבל את השונה"?
- איך מוזיקה יכולה לעזור לנו להתחבר למי ששונה מאיתנו?
- למה חשוב לשמור על הזהות האישית גם כשמשתפים פעולה?
4. סקרנות ולמידה: יציאה למסע אישי
-
שאלות לדיון:
- איך סקרנות יכולה להוביל אותנו לגלות דברים חדשים על העולם ועל עצמנו?
- האם נתקלתם במשהו חדש שלמדתם לאהוב למרות שבהתחלה היה לכם קשה להתחבר אליו?
- מה הייתם רוצים ללמוד מתרבות אחרת?
-
פעילות קצרה:
- בקשו מהתלמידים לבחור מדינה או תרבות שהם סקרנים לגביה ולשתף מה היו רוצים לחוות שם.
5. הומור ככלי לחיבור
- שאלות לדיון:
- איך הומור עוזר לנו להתמודד עם מצבים שונים?
- איך הוא יכול להיות דרך לגשר בין תרבויות ואנשים שונים?
סיכום:
הדגישו שתלמידים יצפו במופע עם פתיחות, וישימו לב לא רק למוזיקה, אלא גם לאינטראקציה בין הדמויות, לאופן שבו הם מתמודדים עם השונות שלהם, ולמה שהם לומדים בדרך.
מטרה: לגרום לתלמידים לראות במופע לא רק חוויה בידורית, אלא גם הזדמנות ללמידה על עצמם ועל העולם ועל היכולת לקבל את האחר עם דעותיו ותפישותיו השונות מבלי לוותר על הקול האישי שלנו.
סוג במה |
לא מקצועית |
מספר אומנים |
2 |
מספר הקבוצות במקביל |
8 |
זמן הקמה |
כשעה |
מאיזה שעה |
7:00 |
עד איזה שעה |
8:00 |
סאונד |
כן |
תאורה |
כן |
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.