מפגש עם הסופרת אתי אלבוים על תהליך כתיבת סיפורים וספרים.
מטרת המפגש היא לעודד את הילדים לקרוא ספרים וגם לנסות לכתוב סיפורים.
המפגש כולל הקראה של קטע מאחד הספרים שכתבה אתי; הסבר בעזרת מצגת על תהליך היצירה והכתיבה, החל משלב הרעיון לסיפור ועד הגעת הספר לחנויות; שיחה על ההבדל בין פנטזיה למציאות; מתן תשובות לשאלות של הילדים; חלוקת סימניות למזכרת מהמפגש.
המפגש יצירתי ומרתק, מקרב את הילדים לספרים ומאתגר אותם לקרוא יותר ספרים ולנסות בעצמם לכתוב סיפורים.
לכיתות א'-ב': המפגש מותאם וכולל הקראת הספר "התרנגול שהתבלבל" בעזרת מצגת.
לכיתות ג'-ו': המפגש כולל הקראת טע מהסדרה "אמא קסומה".
לכיתות ז'-י"ב: המפגש כולל הקראת קטע מהטרילוגיה "תעתועים".
לכיתות ז'-י"ב: מפגש בנושא השואה, על פי הספר "נערה באושוויץ" - סיפורה של שרה ליבוביץ, אמה של אתי, ששרדה את אושוויץ בהיותה בת 16.
אתי אלבוים היא סופרת, מחזאית, עיתונאית ומאיירת.
כתבה ספרים לילדים, לנוער ולמבוגרים ואיירה חלק מספריה.
כתבה מחזות לילדים, שמוצגים בבתי ספר יסודיים.
בעלת תואר שני (M.A.) בספרות עברית. כתבה בעיתון "מקור ראשון" וערכה את עיתון הילדים "מקור לילדים".
בוגרת קורס "שליחי זיכרון" של מכון "שם עולם" להנחלת השואה, שבו ניתנו כלים לבני הדור השני כיצד להעביר את הסיפור של הוריהם לתלמידים ולקהל הרחב.
רעיונות לדיון עם תלמידי כיתות א'-ו':
* קשר בין הורים וילדים - האם הורים וילדים יכולים להיות חברים ואיזה סוג של חברות יכולה להתקיים ביניהם.
* פנטזיה בספרים - ההבדלים בין עולמות הפנטזיה בספרים לבין העולם המציאותי שבו אנחנו חיים.
* כתיבת ספרים - האם כתיבה יכולה להיות תהליך ספונטני והרפתקני או תהליך מתוכנן ומסודר.
רעיונות לדיון עם תלמידי ז'-י"ב על השואה:
* האם הישרדות בתופת של השואה יכולה להתקיים דרך עזרה לזולת.
* מצבם של ניצולי השואה במדינת ישראל בימינו.
* ערך של זיכרון השואה - כיצד לזכור את השואה בדורות הבאים.
מפרט טכני |
מקרן ' ;ברקו ' ;, מחשב נייד, מסך, מערכת הגברה. ;
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
סל תרבות ממד לביא רבבה המלצה אתי אלבויים |
לינק לצפיה |
המלצה להיצע נוסף על מפגש עם סופרת אתי אלבוים ממד נחושה נחמי |
לינק לצפיה |
המלצה לסל תרבות על הסופרת אתי אלבוים מממד תחכמוני רחובות |
לינק לצפיה |