מפגש אישי ומרתק בין אמנית יוצרת לבין תלמידים מכיתות ג עד - יב
לכל גיל ינתנו המסרים והדוגמאות לפי יכולתו הקוגניטיבית .
המפגש יכול להתאים לפעילות הפגתית,לנושא לימודי או לארוע שיא.
למפגש שלוש מטרות -מסרים :
1. ניתן להגשים חלום שלך כילד-האמנית תספר ותיתן כלים לילדים וכיצד עשתה זאת בעצמה.
2.טכניקות מגוונות באמנות -מדיות מגוונות בציור ותהליכי יצירה.הצגת יצירות של האמן: תחריטים,תצריבים,גלופות מעץ ממתכת.חשיפת התלמידים לכלי הגילוף השונים והציור בשמן על קנווס ועל עץ וטכניקות מעורבות.
3.מקורות ההשראה של האמן - נופי ארץ ישראל ,נופי ירושלים,ודיוקנות משפחתיים.
האמנית הילה צולסקי -בעלת תואר באמנות ,ציור פיסול וחינוך לאמנות. חינכה במשך 27 שנה במשרד החינוך
לימוד ועבודה בתחריט ,תצריב ,הדפס בעץ ולינול בסדנאות מוזאון תל אביב -3 שנים .לימוד ויצירה בציור שמן ראליסטי במוזאון תל -אביב סדנאות במשך 4-שנים. לימוד תחריט והדפס בסדנת ההדפס בכברי ובאורנים במשך 15 שנה.
יצירותיה נמצאות באוסף מוזאון תל -אביב ,אוסף מוזאון יד ושם, ובאוספים פרטיים בארץ ובעולם.
צולסקי הציגה תערוכות יחיד בתל-אביב ,בירושלים ועשרות תערוכות קבוצתיות , ברחבי הארץ ותערוכות בארצות הברית ,בספרד באנגליה ובקנדה.
האמנית חברה באגודת הציירים והמאיירים הישראלית ומציגה איתם ברחבי הארץ.
רעיונות לדיון מקדים עם התלמידים:
1. מה מקורות ההשראה של אמן ישראלי ?
2. איזה אמנים ישראליים אתם מכירים ומה היו מקורות ההשראה שלהם ?
3.איזה טכניקות באמנות אתם מכירים ? (ציור שמן,תצריב ,הדפס ,גילוף בעץ ,גילוף בחומרים נוספים,טכניקות מעורבות ..)
4. מדוע חשובה לאדם ולילדים היצירתיות ?מה זה מוסיף לכם בחיים ? לאיזה תחומי תעסוקה צריך יצירתיות ? (לפיתוח ברפואה ,לפיתוח משחקים ,לפיתוח תעשיה לכתוב מחזות וסיפורים ועוד )
האמנות מאתגרת את המחשבה ,את היצירתיות ,מעשירה ומעמיקה את הקשר למקום ,למשפחה ולאדם,
מפרט טכני |
למופע האמן מגיע עם כל הציוד הנחוץ
כולל עגלה ניידת כדי לסחוב את הציורים (לפחות עשרה ציורים בגדלים שונים)
צריך בכיתה \בחלל קיר (כדי להשעין את הציורים ) ושלושה שולחנות כיתה רגילים (כדי להניח את כל הציורים ,הגלופות וכלי העבודה ).
התלמידים יכולים גם לשבת על שטיח במרכז הכיתה וחלק על כיסאות.
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.