מרק אבנים

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: תיאטרון הידית
קהל יעד: גן - ב
כמות קהל מקסימלית: 150
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 30/05/2024

שלוש נוודיות עוברות בין כפרים עם סיר, גיטרה ומשימה משותפת - להזכיר לבני האדם את כוחם המרפא של המפגש ושמחת הנתינה. בכל כפר אליו מגיעות, הן מבקשות להתארח, לאכול ולפגוש את בני המקום. בכפר זה אליו הן מגיעות אנשי הכפר מסתגרים בביתם ואינם מוכנים לסייע להן. בהומור ומסתורין רוקחות הנוודיות "מרק אבנים" מסקרן ומיוחד. "קסם המרק" מתחיל לפעול ולאט לאט אנשי הכפר החשדנים מתחילים לצאת מבתיהם ונאספים סביב סיר המרק. דרך השירה, ההומור ושמחת החיים של הנוודיות אנשי הכפר נסחפים לעשייה ומתחילים לאסוף אחד מהשני מצרכים והופכים לשותפים בהכנתו. בדרך זו הם מתוודעים מחדש זה לזו ולכוחה של קהילה.

עלילת ההצגה מבוססת על מעשיית העם העתיקה "מרק אבנים/מרק כפתור". בעיבוד זה לבמה מקבלת אינטרפרטציה ייחודית הרלוונטית לימינו. שפת הבמה מלאת הומור ופיוט, פונה לכל החושים, וגורמת לקהל לחוש שהוא חלק מהכפר. התנועה על הבמה קרקסית ועשירה במוזיקה חיה. מסען של הנוודיות משולב צחוק ופיוט, חפצים ומוזיקה שבוראים עולם עשיר "ממרכיבים מעטים" ממש כמו מרק אבנים.

 




על היוצרים והיצירה:

מאת: רוני לבנון - אפרים

בימוי: רוני לבנון אפרים ושירי ג'ורנו

מוזיקה מקורית ומשחק: נוקי - נופר צפרוני - יגל

שחקניות יוצרות: אורית גרינפלד - שור ונועה יהודאי-כהן \ בר שדה

דרמטורגיה: דני לוי

עיצוב במה: הנס פלדה

עיצוב תלבושות: נועה מר

עין חיצונית וייעוץ חזותי: ליאת שבתאי

הפקה: אביה חדידה ונועה מורדוביץ'

שותפה ליצירה: עדן אוליאל

רעיונות לדיון הכנה ועיבוד:

הצעה לפעילות לקראת ההצגה:

מטרות הפעילות: הכרות עם תכני ההצגה וסיפור העם עליו היא מבוססת.

* הסיפור יישלח לצוות בית הספר לקראת הגעת ההצגה 

א. הצוות יקריא את הסיפור לתלמידים

ב. הכיתה תשחק כמה משחקים משותפים שימחישו את נושאי ההצגה באופן חוויתי -

  1. תלמידי הכיתה יספרו סיפור בהמשכים - כל תלמיד יוסיף משפט שיתחבר בסופו של דבר לסיפור אחד משותף.
  2. משחקי תפקידים: תלמיד אחד עומד מול תלמיד אחר ויהיה בתפקיד השכן שרוצה לבקש משהו מהשכן שמולו, הוא לא ראה את השכן כבר הרבה שנים ולא דיבר אית, איך הוא יפנה אליו?
  3. בכל פעם יעלה תלמיד אחר ויהיה עליו למצוא את הדרך היצירתית ביותר לבקש.

 

לאחר ההצגה:

מטרת הפעילות: עיבוד הסיפור והפנמה של ערכים אנושיים בהם עוסקת ההצגה.

ישיבה במעגל – המנחה מחזיק בחפץ דיבור (רק מי שמחזיק בחפץ יכול לדבר) – אפשר להביא ירק או פרי בשביל לחבר לאופי ההצגה.

שאלות לדיון:

  1. המנחה ישאל את התלמידים האם קרה למישהו מקרה בו נגמר לו אחד המצרכים בבית ובמקום ללכת לסופר – דפקו לשכנים בדלת? או האם אי פעם נעזר בשכן או במכר קרוב כאשר נקלע לצרה או בעיה? התלמידים יספרו סיפורים קטנים מחייהם.
  2. מתי אנו מבקשים עזרה וממי? מדוע לעיתים קשה לנו לבקש עזרה?
  3. מתי הרגשנו שאנו חיים בקהילה? מה הופך אנשים לקהילה?

למחרת ההצגה: הכנת סעודה כיתתית משותפת.

מטרת הפעילות: שיתוף פעולה ויצירת תחושת קהילה בכיתה.

חלוקה לקבוצות, לכל קבוצה תהיה אחריות משותפת ביצירת הסעודה הכיתתית:

הכנת תפריט, חיתוך הירקות, סידור הכיתה.... לבקש מכל הורה לשלוח עם הילד ירק אחד למרק משותף אותו יכינו התלמידים ביחד בכיתה. אם זה בקיץ – אפשר להמיר בסלט פירות.

אפשרות נוספת: הכנת משחק קלפים בהשראת ההצגה – עבודה בקבוצות.

סוג במה לא מקצועית
רוחב 9
עומק 9
גובה 5
מספר אומנים 3
מספר אנשי צוות 2
מספר הקבוצות במקביל 1
זמן הקמה שעתיים
שפת המופע עברית
ציוד הקרנה אין צורך
החשכה כן
סאונד כן
תאורה כן
חדר הלבשה כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תיאטרון הידית
נועה מורדוביץ 052-3351524

hayadit.production@gmail.com

פרדס חנה, גלעד 4

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.