תיאטרון נייר מוזיקלי ומלא הומור בהשראת ספרה המצליח של נורית זרחי להתראות באנטארקטיקה.
זום, צלם תל אביבי ערירי מקבל יום אחד חבילה מסתורית המשנה את חייו. בתוך החבילה נמצאת ביצה. כשהיא בוקעת ומתוכה יוצא פינגווין, זום מאמץ אותו כבן. הפינגווין הופך את זום לאבא אך מטיל עליו בקשה, למצוא את אמא שלו. יחד, הם עורכים מסע ברחבי תל אביב הסואנת אשר מעצימה את הרצון לקשר אנושי חם. בחיפושם, הפינגווין מתוודע למקומות חדשים ולהתנסויות חדשות, הוא לא מוותר על החלום שלו, ובסופו של דבר מוצא את אמא שלו שחיכתה לו כל אותה העת בחנות קטנה בדרום העיר.
דמויות ההצגה והמבנים מושפעים מתיאטרון TOY THEATER ומבובות הנייר Paper Doll .
ההצגה הנוסטלגית, יחד עם מוזיקת הסווינג והג'אז מהווים מחווה לשנות ה-50 העליזות ולתל אביב של פעם.
VIDEO
ההצגה על פי ספרה של נורית זרחי.
על היצירה - המחברת נורית זרחי כתבה את הסיפור בהשראת העיר ואנשיה. לכן הרעיון העיצובי של המופע מתכתב עם הסיפור אשר מתרחש ברחובות המוכרים של העיר, בין הבניינים והמבנים הידועים כמו, הבימה, גן החיות, הקיוסק ברחוב לילנבלום, מועדון הפינגווין המיתולוגי, וכ"ו. נוסיף לכך את התחבורה שעוברת כחוט השני בהצגה: אוטובוסים, אופניים, ווספה, מוניות, מעברי חצייה. הדמויות, המבנים והאתרים בהשראת ה-TOY THEATRE ובובות הנייר ה- Paper Doll
נועה בקר - אומנית רב תחומית ויוצרת עצמאית העוסקת במשחק, כתיבה, בובנאות והוראה. בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בתיאטרון של אונ' ת"א, ותעודת הוראה במתמטיקה מבית ברל. בוגרת בי"ס לתיאטרון בובות של דבורה צפריר וקורס מספרי סיפורים בבית אריאלה.
קיבלה פרס קיפוד הזהב בשנת 2019 על כתיבת המחזה המצליח למבוגרים "רדיו פליי".
מהצגותיה: סמי השטוח שהופיע בארץ ובחול, העכבישה והפרפר - מופע חוצות המשלב סריגה, תיאטרון ומחול, הסל - מיני תיאטרון רחוב בתוך קופסא.
כתבה וביימה עבור אחרים את ההצגות: כשהדגים התחילו לעוף, על חיי מארק שאגאל, סעודה אצל המלכה .
כתבה בשנת 2012 ספר לילדים לילה מטפסת למעלה שצעד שנתיים רצוף במצעד הספרים של משרד החינוך.
גרי בונני - מוסיקאי העובד בעיקר בארה"ב . אחראי על המוסיקה מקורית ועיבודים מוזיקלים:
אלית אבני שרון - מאיירת מזה 25 שנה ספרי ילדים, פופ ארט ומדיה וירטואלית.
שלומי אשר - צייר תל אביבי בסגנון נאיבי ראליסטי., המצייר את תל אביב עם טעם של פעם.
נועם מאירי - יוצר תיאטרון, שחקן, במאי, מורה למשחק. ממייסדי ומנהל תיאטרון הגוף, בי"ס לתיאטרון פיזי על פי שיטת ז'אק לקוק.
רעיונות הכנה
1. קריאת הספור קודם לכן היא אפשרות אך לא חובה, כדי לא לאבד את גורם ההפתעה.
רעיונות לדיון
1. המרחק בין הספור להצגה - לאחר קריאת הספור ניתן לראות שיש הבדל בין הספור בספר לבין האדפטציה לבמה. כאשר מעלים הצגה, יוצר ההצגה לוקח לעצמו חופש אינטרפרטציה. מה הוא רצה להגיד בספור, לאן הוא הוביל את הדמויות. לדוגמא: כיצד הספור בספר נגמר וכיצד הספור בהצגה הסתיים. האמא בספר מחכה ביבשת אנטארקטיקה ואילו בהצגה היא מחכה במקרר. האם זה פוגע בספור או מעצים אותו?
2. הורות של קרבת דם מול הורות מאימוץ - רק לגילאים הגדולים. ניתן ליצור דיון על סוגי משפחות מגוונים ועל שונות בתוך משפחה. המטרה בדיון, לעשות כל אשר ביכולתנו כדי לאפשר לכל אחת ואחד מהילדים בגן ובבית הספר להרגיש שהם רצויים, שהם בעלי ערך ושלכל סוגי המשפחות יש ייחודיות ומרחב מאפשר.
3. סדנא בכיתה לתיאטרון נייר - תיאטרון נייר הוא אומנות עתיקת יומין בת 200 שנה. הייחודיות שלו שהוא זמין, קל ונוח לבניה. בעזרת ציור על בריסטול ומקל מודבק מאחור, כל תלמיד יוכל ליצור לעצמו הצגה בת שתי דמויות ויותר. רעיונות לדיאלוגים דמיוניים: אילו הייתי יכול לדבר עם חיה שאני אוהב, על מה היינו משוחחים, דיאלוג בין שתי חיות, ועוד.
4. האבא של הפינגווין - הזכר של הפינגגוין הקיסרי דוגר על הביצה עד שהיא בוקעת. המסירות ההורית של הפינגווין הקיסרי לביצה היא אחת הגדולות שניתן למצוא בטבע. ניתן לקשר את התנהגות הפינגגוין הזה להתנהגות האבא בהצגה, וללמוד על חיי המשפחה המיוחדים של משפחת הקיסרים.
סוג במה
לא מקצועית
רוחב
3
עומק
2
מספר אומנים
1
מספר אנשי צוות
1
זמן הקמה
שעתיים
מאיזה שעה
8:00
עד איזה שעה
20:00
שפת המופע
עברית
החשכה
כן
סאונד
כן
תאורה
כן
טייפ
כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.