מעבר למסגרת - מפגש

תחום: מחול
תת-תחום: מפגש מחול
משך זמן המופע: 50
סגנון: קלסי-מודרני
שם הרכב:
סיווג: מפגש
שם המפיק: פארן יעל
קהל יעד: ד - ח
כמות קהל מקסימלית: 100
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל

שאיפתה של רקדנית לחופש מוחלט מנוגדת לצורך בביטחון שמעניקה לה המסגרת, בעולם המחול ובכלל. בעזרת הקהל תנסה להכריע: האם למרוד במסגרת או להשלים איתה? ואולי יש סיכוי לחלום שמעבר למסגרת ? לכל שאלה... יש ריקוד !

כוריאוגרפיה וריקוד: יעל פארן.



יעל פארן - בוגרת "בת-דור" ולהקת מחול "בת-שבע 2" (אנסמבל בת-שבע). כיום יוצרת עצמאית המופיעה במסגרות סל תרבות ארצי, פמי פרימיום ותרבות לישראל.    זוכת פרס "הצילינדר הנודד" מטעם אמנות לעם. זוכת פרויקט רקדן בקהילה,מטעם משרד התרבות.

מעבר למסגרת - זהו מפגש מחול הבנוי מקטעי ריקוד השזורים בדו-שיח אינטראקטיבי  עם קהל התלמידים, לכל אורך המופע. המטאפורה של מסגרת המשמשת בשפה היומיומית  לתיאור של כל פעילות מאורגנת, כגון מסגרות של ביה"ס, המשפחה, המדינה ועוד, מומחשת באמצעות מסגרת ברזל גדולה, גבוהה מהרקדנית, ההופכת להיות הנושא המרכזי של המופע ומתפקדת גם בתוך הריקודים, כאילו הייתה חלק מהגוף של הרקדנית, או כאילו הייתה בת זוג למחול.

המופע מדגיש: את כוחו של הרצון במאמץ להגשים את חלום המחול.

הנושא מעורר הזדהות ומעורבות בקרב מתבגרים צעירים ומזמן עמם דו-שיח דינאמי, שלעיתים נמשך לאחר תום המופע !

 

חומרי הכנה לקראת מפגש מחול: מעבר למסגרת

עם הרקדנית: יעל פארן

הצעה למורות ולמורים להכנת התלמידים לקראת המופע בביה"ס

לקראת המופע בביה"ס מומלץ להכין מעט את התלמידים. יש בכך בכדי להעצים את הנאתם וחוייתם מהמופע,ולהעשיר את עולמם הפנימי מכיוונים חדשים. להלן מספר הצעות ורעיונות לבחירתכם:

1.מהן המסגרות השונות אליהן אתם משתייכים? למשל: ביה"ס,המשפחה, תנועת נוער,חוג כדורגל,חוג היפ הופ, מסגרת התנדבותית ועוד.

2.אלו מסגרות נוספות מוכרות לכם? למשל: הצבא, האוניברסיטה, המדינה ועוד.

3.מהו המשותף בין כל המסגרות שהזכרנו, שהן שונות מאוד זו מזו במטרותיהן ובציביונן? הכוונה היא להוביל את השיחה לנקודה שלכל מסגרת יש איפיונים שונים אומנם, אך לכל אחת מהן יש כללים. כל מסגרת מגדירה לעצמה מה כלול ומותר בה ומה אסור. קיום הכללים הוא תנאי הכרחי להשתייכות למסגרת.

4.האם אתם חשים שמרוב מסגרות, חסרה לכם תחושת חופש? האם תהנו יותר מחופש אם לא תהיו שייכים כמעט לשום מסגרות? או בכלל לא?

מה כן חיובי במסגרת? בחוקים ובכללים שהיא דורשת מכל אחד לקיים.

5.האם לדעתכם יש חוקים גם בעולם המחול?

 

הצעות לדיון לאחר המופע:

1. לאיזה ריקוד הכי התחברת במופע? למה?

2. הרקדנית במופע הבהירה שעולם המחול מתאפיין בפרדוקס ייחודי : "ככל שיש יותר שליטה על הגוף, כך יש יותר חופש בתנועה."  האם אתם מכירים מצבים דומים לכך בחיים או בתחומי אמנות אחרת?

3.עד כמה לדעתכם מצליחה הרקדנית לאזן בין שיתוף הפעולה עם המסגרות וחוקיהן לבין כמיהתה לחופש? עד כמה אתם בעצמכם מצליחים בזה ?

4.מתי המסגרת מגזימה לדעתכם?מתי אתם מתפתים להפר את הכללים? אלו רגשות מתלווים לכך?

5.ציטוט מפיו של ילד שאמר לי בסופו של מופע: "בעצם הגוף שלך הוא כלי לחופש..!" התייחסות של הילדים לאמירה זו, לגבי הרקדנית ולגבי רקדנים בכלל, וכן לגבי עצמם: הקשר שלהם עם הגוף שלהם, האם גם אצלם הגוף יכול להעניק תחושת חופש...?!

 

אשמח לענות לכל שאלה והבהרה,

יעל פארן, רקדנית

טל:052-4040089

מספר אומנים 1
זמן הקמה 01:10
חדר הלבשה כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
פארן יעל
052-4040089

yaelfaran@gmail.com

תל אביב, רח' חיים ואלישע 2

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.