מותאם לכיתות
|
תוכן הפעילות
|
שם הפעילות
|
מוזיאון
|
כיתות א׳-יב׳
(ניתן להתאים עבור חינוך מיוחד ובעלי מוגבלויות בכל גיל)
|
סיור: סיור מקוון קצר במוזיאון חיפה לאמנות
גרפיטי בעולם: נצא למסע ברחבי העולם באמצעות תוכנת
google earth נבקר בפורטוגל, בריטניה, ארה"ב, ברזיל ועוד ונראה עבודות של אמנים.ות מהבולטים בעולם. יחד ננסה להבין מהם נושאי העבודות ומה מיוחד בהן.
התנסות: עם תוכנת pixlr (אונליין) כל משתתף ייצור אמנות רחוב דיגיטלית בהשראת העבודות שראינו.
|
אמנות רחוב מסביב לעולם
והתנסות מעשית בגרפיטי דיגיטלי
|
מוזיאון חיפה לאמנות
|
כיתות ה׳ - יב׳
|
סיור: סיור מקוון בתערוכה מרחבים במשבר. התערוכה עוסקת במשבר הקורונה ובוחנת את השפעתו על חיינו.
צילום: דרך מספר עבודות נראה כיצד הנושא בא לידי ביטוי במדיה של צילום ובאילו כלים משתמשים הצלמים ליצירת אווירה והעברת רגשות.
התנסות: בחלק המעשי התלמידים יקבלו משימות לצילום בתוך הבית בדגש על נושא הקומפוזיציה ויקבלו כלים לשיפור יכולות הצילום.
|
הכרות עם התערוכה ״מרחבים במשבר״ והתנסות בצילום
|
מוזיאון חיפה לאמנות
|
כיתות ד׳ -ח׳
|
סיור: סיור מקוון במוזיאון הימי הלאומי
יחסי האדם והים: איך הרגיש האדם בלב הים כאשר היה תלוי בו למחייתו? איך היה מודע לסכנות הטמונות בו?
נכיר את האלים והגיבורים בהם האמינו בני התרבויות הקדומות ועליהם סמכו בצאתם לים וכיצד תיארו אותם ביצירות אמנות וסגדו להם.
מהם יחסי הכוחות בין האדם לים כיום? נסקור את השפעות אורח החיים העכשווי על הסביבה הימית וכיצד כל אחד יכול לעשות שינוי קטן כדי ליצור יחד שינוי גדול לטובת הים שלנו על שלל החיים שבו.
התנסות: ביצירת אווטר גיבורי על בכלים דיגיטליים. ״מה אם היית יכול לבחור לעצמך כוחות על?״
|
הכרות עם התערוכה ׳הצילו!׳
על יחסי הכוחות בין ים ואדם והתנסות בבניית דמות אווטר דיגיטלית
|
המוזיאון הימי הלאומי
|
כיתות ה' -יב׳
(בזיקה ללימודי גיאוגרפיה)
|
סיור: סיור מקוון במוזיאון הימי הלאומי
מפות עתיקות: נתחקה אחר התפתחות המיפוי לאורך ההיסטוריה ונגלה מה המפה יכולה לספר לנו על התרבות בה היא נוצרה. מלוחות החרס הקדומים ועד ל-GPS ו-google earth של ימינו. בנוסף, נפליג בעקבות המסעות המפורסמים של מגלי הארצות בתקופת הרנסנס ונראה כיצד מסעות אלה השפיעו על התפתחות המפות באותה התקופה.
נקדיש חלק בהדרכה למפות עתיקות של ארץ ישראל מאוסף המוזיאון.
התנסות: נלמד להכין מפה אישית על פי סיפור מסע.
|
הכרות עם מפות עתיקות כראי של תרבות
והתנסות ביצירת מפה על פי סיפור מסע
|
המוזיאון הימי הלאומי
|
כיתות ג׳-ח׳
(ניתן להתאים לכיתות א׳-ב׳)
|
סיור: סיור מקוון במוזיאון הימי הלאומי
הפיראטים: באמצעות חידון נגלה מה אמת ומה בדיה אודות חיי הפיראטים, המרתקים כבר שנים ילדים, מבוגרים, סופרים וקולנוענים. נתחקה אחר חייהם ונחשף לפיראטים מפורסמים שהשאירו את חותמם בדפי ההיסטוריה ונגלה איפה מוצאים פיראטים כיום?
התנסות: במסגרת הפעילות כל משתתף מכין בתוכנת פיקסל ארט דימוי של פיראט.
|
פיראטים - בין אגדות למציאות?
כולל התנסות ביצירת דימוי פיראטים בפיקסל ארט
|
המוזיאון הימי הלאומי
|
כיתות א׳-ג׳, ילדי גן
|
סיור: סיור מקוון במוזיאון טיקוטין
אמנות ותרבות יפן: נחשוף מוצגים כמו הקימונו- הבגד המסורתי, לוחמים אגדיים וחרבותיהם, השפה היפנית ועוד. נשמע את האגדה היפנית הידועה על 'אוראשימה טארו' ובעקבותיה נקיים שיחה על הטבע בתרבות היפנית.
התנסות: המשתתפים יכינו אוריגמי של קופסא בהשראת הסיפור
|
שעת סיפור ואוריגמי
|
מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית
|
כיתות א׳-יב׳
|
סיור: סיור מקוון במוזיאון טיקוטין
בביקור וירטואלי בתערוכה נכיר את המסורת היפנית באמצעות מוצגי המוזיאון- לוחמים היסטוריים וכלי לחימה, הלבוש המסורתי- קימונו, הגיאוגרפיה של יפן, השפה והאמנות היפנית.
התנסות: הכנת דגם אוריגמי או תמונה אישית של המשתתף ביפן מהביקור הדיגיטלי באמצעות "סליידס" (מותאם לגיל המשתתפים).
|
הכרות עם אמנות ותרבות יפן
|
מוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית
|
כיתות ו׳ - יב׳
|
סיור: סיור מקוון במוזיאון מאנה כץ
דיוקן: נתבונן ונדבר על אוסף הדיוקנאות של האמן. נשאל שאלות ונכיר מושגים מעולם הדיוקנאות הקשורים לז'אנר זה.
התנסות: הכנת קולאז' דיגיטלית בPowerPoint או ב'סליידס' המאפשרת עבודה בקבוצות.
|
דיוקן בקולאז' דיגיטלי
|
מוזיאון מאנה-כץ
|
כיתות ז׳ ומעלה
|
סיור: סיור מקוון בתערוכה "מה יגידו השכנים".
התערוכה מבקשת לבחון את הקהילה הלהט"בית כחלק בלתי נפרד ממארג החיים בחיפה ומההיסטוריה של העיר. התלמידים ייקחו חלק פעיל במפגש ובדיון סביב הנושאים שמעלה התערוכה.
|
ההיסטוריה של הלהט״בים בחיפה
|
מוזיאון העיר חיפה
|