יעני מעייני נערכת לפגישה עם אלון, חברה הטוב מהכיתה. היא מכירה ומציגה לקהל את מילי הבובה, המגיעה אלינו מתוך הקשת בענן של מעייני. יחד הן עוברות תהליך ומסע מרתק של אמונה והגשמת חלומות. מילי- הבובה חושפת בפניי הקהל את הסוד של מעייני ואת החשש שלה, וכך הקהל מסייע להן להאמין ולרצות לרקוד את המיוחדות שלהן. ושל אלון גלגון.אלון גלגלון הוא ילד חייכן שמתמודד עם קשיי לימוד, מאובחן על הרצף האוטיסטי. גם הוא מהקשת בענן של מעייני. הקהל הוא משתתף אקטיבי לאורך המופע.
המופע עוסק בהתמודדות ובשילובם של ילדים מיוחדים בחברה. הוא חושף את ההתמודדות של אותם הילדים המשולבים, ואת המשפחה לאחים מיוחדים. הוא מעודד חשיבה ביקורתית ותקשורת ההדדית. המופע מעביר מסר חד וברור, מסר ערכי. המופע רבוי במוזיקה ושירים מוכרים. מעבר להנאה ומופע תרבותי חינוכי, הקהל מקבל הזדמנות לדבר ולחשוף את רגשותיו, תחשותיו ודרכי ההתמודדות. המופע נכתב מתוך סיטואציות שפוקדות את הצופים בחיי היום יום שלהם, ברגישות יתרה והעמקה בנושא.
היוצרת סטודנטית להוראת חינוך מיוחד, בשנת הסטאג. עובדת תחת משרד החינוך מזה שנתיים. בוגרת לימודי תאטרון חברתי. מטעם מכללת אחוה ופרויקייקט התנדבותי מטעם אונברסיטת בן גוריון. לימודים בבית ספר למשחק בילדותה, בעלת נסיון מעל 12 שנה, כבר מגילאי יסודי משתתפת במופעים, טקסים, מאזאות זמר ובימוי.
היוצרת- מעיין מרים בת 25 מתגוררת בדרום, נקלעה למספר סיטואציות וחוויות אישית רגשיות אשר עוררו בה צורך לדבר עם הקהל בגילאים הנמכוים כדי ליצור יישור קו על התנהלות תרבות תקינה בחברה. אשת חינוך שרואה גם את הלקויות בצורך לעודד את הכלתם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים וכמובן את היתרונות המרובים שבכך.
היוצרת בתחילת דרכה עסקה בשירה וכתיבת לחנים לגיל הרך ומהר מאוד החלה באומנות לילדים, הפקות לימי הולדת והדרכת חוגים במוסודת חינוף. עם השנים ולאור המלחמה היוצרת התחילה להוציא לפועל וליישן את ארגז הכלים שרכשה במהלך חייה, ואת כישרונה בהעלאת המופע. מופע ערכי- מוסרי שעוסק וחושף את כל הקשיים והיתרונות הרגשיים- חברתיים שיש בחברה הישראלית בעזרת בובה מופלאה שמתעוררת לחיים ומגיעה לכל מפגש.
דיון הכנה ועיבוד הוא כלי חשוב בתהליך הלמידה, שמטרתו לעזור לקהל לפתח הבנה מעמיקה יותר של הנושאים המדוברים במפגשים.
רעיון של דיון על חוויות אישיות. מעייני מבקשת מהקהל לשתף חוויות אישיות הקשורות לנושא, או חוויה אישית שהייתה בעבר. כמו תלמיד חדש עם לקות תקשורתית שמגיע לכיתה ומפר את השלווה שהייתה בה.. קשה מאוד לדובב ילדים כשהם במפגש מול מקור "הבעיה" וכשהם נמצאים בזמן הנאה וחווים שיתוף פעולה ושיתוף רגשי הדדי הם מעזים יותר, ואפילו מסייעים זה לזו.
המופע מציג גם דיון על דילמות מוסריות. מה הדרך לפעול ולתקשר עם ילדים מיוחדים. האם אנחנו מספיק מקבלים אותם ואוהבים את השונות שלהם?
בים מפגש תאטרון למפגש יש רעיון של משחקי תפקידים. תכנון של משחקי תפקידים שבהם הצופים יכולים לחוות סיטואציות שונות הקשורות לנושא. ניקח את הדיון על התלמיד החדש. אותו שחקן שנבחר מהקהל הופך גם הוא לדמות מתוך הכיתה או מתוך הסיפור וכך יוצר תחושת הזדהות לקהל והוא שלעצמו מסיק מסקנות על הדרך שבה הוא פעל והאם עליו להשתפר.
גם חידות מגניבות מופעילות לאורך המפגש. מעבר לגירוי חשבתי וריכוז מלא של הצופים, זה יכול להיות דרך מהנה לבדוק את ההבנה שלהם ולחזק את הידע החברתי-רגשי בנושא. גם דיון על פתרונות, המפגש עם שרביט הכוכב לאורך המפגש או מופע מעבירה את אחרות המענה על הצופים. הקהל לוקח חלק אקטיבי לאורך כל המופע. הם חושבים על פתרונות. וכמו כן לכל אחד ואחת יש את החשיבה והרעיונות לפתרון משלהם. כך זה יוצר הזדהות הבנה והכלה מצד הקהל ששומע, וגם חשיפה לדרכי התמודדויות השונות משלהם.
מפרט טכני |
ציוד והגברה הכוללים מחשב 2 מקרופנוים ומדונה מקצעוית
תלשובות אביזרים ובובת יד עיקרית
תפאורה בה מוצגת השחקנית או למי מועד נדרש.
* האביזרים משתנים ממועד למפגש מתאים
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.