הלחמי ענת וסרטה "ערוצים של זעם"

תחום: קולנוע
תת-תחום: הרצאה והדגמות
משך זמן המופע: 72
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מפגש עם יוצר וסרטו
שם המפיק: הלחמי ענת
קהל יעד: ז - יב
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל

במשך שלוש שנים עקבה הבמאית אחר הראפרים סבלימינל ותאמר נאפר, המשתמשים בכוח המוזיקה כדי להעביר מסרים פוליטיים לבני נוער המעריצים אותם. האם הקיטוב הלאומי ההולך וגובר ימנע מהם להגיע להידברות דרך שפתם הבינלאומית, שפת המוזיקה? זהו מסע המתעד את סיפורים הנפגש ומתרחק של שני משוררי זעם, ותיעוד של תרבות ההיפ הופ בישראל. הסרט זכה בפרס וולגין והשתתף בפסטיבלים רבים ברחבי העולם. בימוי: ענת הלחמי; צילום: ענת הלחמי ודניאל מיראן; עריכה: לביא בן גל; מוזיקה: סבלימינל, תאמר נאפר; ריאיון עם: אביב גפן.

במפגש תשוחח הבמאית עם התלמידים על יחסי מתעד-מתועד וחשיבות התחקיר, על עמדת הבמאי, על גישות שונות בצילום תעודי ועל שיקולי עריכה. כמו כן מתקיים דיון פתוח עם הלמידים על העמדות השונות המוצגות בסרט. ערוצים של זעם (זוכה פרס וולג'ין לסרט הדוקו הטוב ביותר) בכיכובם של הראפרים היהודים סאבלימנל  והצל (יואב אליאסי) והראפר הערבי תאמר נאפר מלוד (junction 48) מצליח לרתק את בני הנוער והילדים לסרט, ומטפל  באופן מעמיק ואינטליגנטי במצב הפוליטי בישראל . הסרט שצולם בתקפות פיגועי ההתאבדות בישראל, אקטואלי היום מתמיד.





ענת הלחמי

במאית ומפיקת סרטים – הנעה על הטווח שבין עשייה עצמאית ועיתונות אזרחית לבין עשייה טלויזיונית בערוצי השידור המסחריים.

במהלך שנותיי בתחום למדתי ולימדתי תהליכים של תחקיר, דוקומנטיציה, אתיקה, הפצה, שהם חלק אינטגרלי מתהליך ליווי פרויקט דוקומנטרי הנפרס בכל פעם על פני 3 שנים לפחות.

במהלך הסדנאות וההרצאות שאני מעבירה במשך שנים אני מתאימה את התכנים והדוגמאות לצרכים של קהל היעד- מתלמידים וסטודנטים לתקשורת וקולנוע, דרך פעילים חברתיים, וכלה בקהלים מעורבים במסגרת מפגשי העשרה כאלו ואחרים.

להלן מבחר פרויקטים אותם הפקתי/ ביימתי בשנים האחרונות ושאותן ניתן להקרין במסגרת מפגש או לשלב קטעים מתוכם במפגש חוויתי – לימודי:

2017                 מפיקה ובמאית של הסרט- "על פרשת דרכים" (60 ד)– דוקומנטרי אודות מספר דמויות במאהל ארלוזרוב שתועדו לאורך 3 שנים. מופק לשידור על ידי ערוץ 10.  ישודר ביולי 2017

                        כתבת פרליאנס בערוץ 2 (עובדה), ובערוץ 10 - תעוד הבאת פליטים מסוריה וטיפול בהם בישראל. לכתבה בערוץ 10

                        http://m.nana10.co.il/article/1211249?sid=120&pid=55&service=10tv

2014-2016        דוברת  קיצ'ן סטודיו: בית ספר חברתי לבישול בחסות ג'ימי אוליבר

לכתבה במערכת (ערוץ 2) אודות בית הספר:http://reshet.tv/item/news/the-system/season-04/episodes/s04e05-66422/

2011 ואילך        בעלת חברת  BULLPRO חברה להפקת פרסומות באינטרנט. בין הלקוחות עבורם הפקתי וביימתי: "דן", "וודקה פרפקט", "הצורפים", "הראל חברה לביטוח", "מבטחים", "ארקיע", "הצורפים" ועוד.    www.bullpro.co.il

-מרצה אורחת בבתי ספר בסדנאות לקולנוע ותקשורת

2013 - 2008      מפיקה ובמאית עבור usaid– "אני מיפו אני מלוד" סרט דוקומנטרי מוזמן (60ד) אודות ערים מעורבות בישראל וחיזוק ערכים של דו קיום קהילתי בין ערבים ויהודים בערים אלו.

2012- 2005       במאית ומפיקת סרטי טלוויזיה:

במאית ומפיקה של הסרט "אינסייד אאוט" (דוקומנטרי, 52 ד)  עבור "רשת" ערוץ 2. מפיקה ובמאית של הסרט "ערוצים של זעם"  - אודות הראפר היהודי סאבלימנל והראפר הערבי תאמר נאפר בתקופת האינתיפדה השניה– הסרט זכה במקום הראשון בפסטיבל ירושלים, השתתף בעשרות פסטיבלים יוקרתיים ברחבי העולם ,ונרכש לשידור על ידי ערוץ 10 וערוץ 8.

במפגש תשוחח הבמאית עם התלמידים על יחסי מתעד-מתועד וחשיבות התחקיר, על עמדת הבמאי, על גישות שונות בצילום תעודי ועל שיקולי עריכה. כמו כן מתקיים דיון פתוח עם הלמידים על העמדות השונות המוצגות בסרט. ערוצים של זעם (זוכה פרס וולג'ין לסרט הדוקו הטוב ביותר) בכיכובם של הראפרים היהודים סאבלימנל  והצל (יואב אליאסי) והראפר הערבי תאמר נאפר מלוד (junction 48) מצליח לרתק את בני הנוער והילדים לסרט, ומטפל  באופן מעמיק ואינטליגנטי במצב הפוליטי בישראל . הסרט שצולם בתקפות פיגועי ההתאבדות בישראל, אקטואלי היום מתמיד.

1. הכנה של הדיון לפני הצפייה בסרט 

נקודות למחשבה לפני הצפייה בסרט - 

צפייה בתוכנית "הצינור" אודות הסרט :

https://www.facebook.com/hazinor/videos/10154752353399662/

מאחר ושלוש הדמויות (הצל תאמר וסאבלימנל) פעילים מאוד גם כיום ניתן להשוות את המציאות שלהם (ושלנו כיום) לעומת תקופת תחילת הקריירה שלהם בזמן האינתיפאדה השניה.

 

לאחר הצפייה 

נקודות לדיון:

1 האם המצב כיום קיצוני יותר/ נשאר אותו דבר/ השתפר?

2. עם איזו דמות הזדהתם ומדוע?

3. נקודות למחשבה: (מתוך מערך שיעור של אפי ברקוביץ - רכז מגמות תקשורת)

"בסרט "ערוצים של זעם" המוסיקה בכלל והראפ בפרט משמשים כמיקרוקוסמוס לחברה הישראלית בא"י. הראפ משמש כבבואה למתרחש בעולם הפוליטי והצבאי בארץ. פעמים רבות נדמה כי הראפרים מעזים לומר את מה שלפוליטקאים אין אומץ להגיד. הראפ משמש כאן כלי טוב לייצוג המצב. הראפ הפך בשנות ה-2000 למוסיקה הפופולארית ביותר בעולם ולא בכדי. בימינו זכות הראשונים והפופולאריות למי שצועק חזק יותר, למי שמעורר פרובוקציות קשות יותר, למי שמקלל עסיסי יותר. הראפ והמוצרים הנלווים אליו הפכו להיות תרבות גלובאלית והבחירה של הבמאית הייתה להראות את מה שחוללה תרבות הראפ בתרבות הלוקאלית של ישראל. הראפ בישראל שייך לצעירים שמשתייכים לדור הMTV ולדור שהכי מתאפיין ומשתייך לתרבות הגלובלית. הצעירים הם אלו שנמצאים לפני גיוס או אלו שהתגייסו כבר ולכן מוסיקת ההיפ-הופ מייצגת בסרט את דעתם של הדור הבא במדינה. הקונפליקט בין הערבים ליהודים מגיע עד תרבות ההיפ-הופ שמצליחה לבטא באופן מילולי בוטה את הקיצוניות של הקונפליקט. "

4. דיון בהיבטים המקצועיים של עשייה דוקומנטרית (כולל דוגמאות מאחורי הקלעים) :

א.התחקיר העיתונאי- הבסיס לכל אייטם מתמשך, דרכים לאמת מידע, ושימוש נכון במידע תוך לקיחת אחריות על הפצתו

ב. יחסי מתעד מתועד- בניית יחסי אמון , בניית אתיקה מקצועית לאייטמים  מתמשכים

ג. מאייטם לכתבה ומכתבה לסרט דוקומנטרי- כיצד לבנות סיפור מתמשך

 

שפת המופע עברית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

סינמטק תודה לענת (1)

לינק לצפיה

מכתב המלצה קוגל

לינק לצפיה
הלחמי ענת
052-8593002

bullpro1@gmail.com

הוד השרון, התחייה 11

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.