"מפי שמירה אימבר"
בכיכובה של מירב גרובר - מונודרמה עם מוזיקה על אישה אמיצה ומעוררת השראה שלא הסכימה אף פעם לסתום את הפה.
ההצגה זכתה בפרס הראשון בפסטיבל תיאטרונטו 2024.
השדרנית המיתולוגית שמירה אימבר בת 78, אחיינית רחוקה של משורר ההמנון הלאומי, היא מורדת בנשמתה. המחזה מתרחש ביום האחרון של חייה. בעוד כשעה היא תקבל על פי בקשתה, טיפול רפואי שיביא למותה. בתוכנית רדיו מוסיקלית שהיא מקליטה לפני מותה היא יוצאת למסע בחייה. מילדותה הפרועה בתל אביב של 1950, דרך שירותה הצבאי כחיילת לוחמת צדק. משם לקליפורניה של ה"סיקסטיז" שם הצטרפה לילדי הפרחים, והפגינה נגד מלחמת ויטנאם. בהמשך, כששיחקה בעירום בגרסה הישראלית של המחזמר "שיער" ועד לימיה כקריינית חדשות ומגישת מוסיקה שאף פעם לא היססה לומר בשידור חי את דעתה הנחרצת, גם כשידעה שתיענש.
VIDEO
VIDEO
מירב גרובר
מירב גרובר היא שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון ומחזאית ישראלית.
יואב גינאי - יוצר ההצגה
יואב גינאי הוא יו"ר אקו"ם, שדרן רדיו וטלוויזיה, פזמונאי, חוקר תרבות, מנחה, עורך ומתרגם ישראלי.
אלון אופיר - במאי ההצגה
אלון אופיר הוא שחקן, מדבב ובמאי תיאטרון ישראלי.
מחזה: יואב גינאי
במאי: אלון אופיר
הפקה: מירי פרלמן בע"מ
מן הביקורת:
ננו שבתאי, "הארץ " :" הצגה נהדרת על אישה חזקה, אמיצה ומיוחדת".
אבי נשר, במאי קולנוע: " ההצגה נפלאה, מרגשת, חכמה מצחיקה , מחזה בנוי לתלפיות, עבודה משחקית נהדרת".
רבקה'לה מיכאלי, רדיו 103: "הצגה מרתקת, כתובה נהדר, ביצוע מעולה, בימוי נקי".
1. כוח המילים ואחריות הדובר
• מה הכוח שיש למי שמדבר ברדיו או בתקשורת?
• האם כל מי שמחזיק מיקרופון חייב לקחת אחריות על מה שהוא אומר? או שמותר “לירות מהמותן”?
• האם אפשר להפריד בין “הדעה האישית” של שדרן לבין “תפקידו הציבורי”?
2. חופש ביטוי מול פגיעה באחר
• איפה עובר הגבול בין חופש ביטוי לבין פגיעה באנשים, קבוצות או רגשות?
• האם אנחנו חיים היום בתקופה שיותר מפחדים להגיד את מה שחושבים? למה?
• מה יותר חשוב בעיניכם – להגיד את האמת שלי או לשמור על כבודו של מישהו אחר?
3. מיתוס הדמות ש’אומרת הכול’
• למה אנחנו אוהבים דמויות שמדברות בלי פילטרים?
• אילו דמויות כאלה אתם מכירים מהחיים או מהתרבות – בארץ או בעולם?
• האם הייתם רוצים להיות אנשים כאלה? למה כן/לא?
4. רדיו כזירה חברתית ותרבותית
• מה המשמעות של רדיו בתקופה שבה לא היו רשתות חברתיות?
• איך זה מרגיש לדבר אל “אוויר” – ולא לדעת מי שומע ואיך הוא מגיב?
• האם היום יש בכלל משמעות לדמות של שדרן רדיו כזה? איפה כן/לא?
5. האם המוות הוא נושא אישי או חברתי?
• האם ההחלטה למות היא עניין פרטי לחלוטין, או שהיא משפיעה על המשפחה, החברים והחברה כולה?
• מה המקום של הקרובים בקבלת ההחלטה? האם צריך לשתף אותם? להתייעץ?
6. האם לחוק כזה יש מקום בחברה שלנו?
• האם אתם בעד או נגד “חוק הנוטה למות”? למה?
• אם הייתם מחוקקים – הייתם מרחיבים את החוק? מצמצמים אותו? מבטלים?
• מה יכולות להיות סכנות בחוק כזה? ומה היתרונות?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.