הפעילות מחולקת לשני חלקים עיקריים. בחלקה הראשון עידית מקריאה את הספר "סליחה, מה השעה? יובלי לומדת לקרוא שעון!"
ובסיומו עידית מתרגלת עם הילדים קריאת שעון אנלוגי בעזרת שעון (קאפה) גדול.
בחלקה השני של הפעילות עידית משתפת את הילדים בתהליך הוצאת הספר. למעשה מעבירה אותם אל מאחורי הקלעים של תהליך הוצאת ספר תוך שימוש בעזרים דוגמת גליון דפוס, פלטה, כריכה גלויה ועד.
כל השיח מתנהל כדיאלוג עם הילדים על מנת ליצור יותר עניין ע"י שיתופם וכדי לאפשר מפגש חוויתי, בלתי אמצעי, ישיר ומהנה לכולם.
הספר "סליחה מה השעה? יובלי לומדת לקרוא שעון!" מבוסס על שיטה מקורית ופשוטה בעזרתה ילדים לומדים לקרוא שעון גם ללא צורך בהכרת לוח הכפל.
למעשה, ילדים במהלך קריאה או האזנה לסיפור לומדים לקרוא שעון בדרך חווייתית ומהנה.
נושא קריאת שעון אנלוגי נכלל בנושאים הנלמדים ע"פ תוכנית הלימודים בכיתה ב' והפעילות משתלבת, הן עם לימוד וחיזוק הנושא והן כפעילות ספרותית במפגש בלתי אמצעי מחברת הספר.
הספר הודפס עד כה בארבע מהדורות והופצו מעל ל 6,000 עותקים.
במפגש עם הילדים עידית יורב וויסמן מקיימת עימם דיאלוג בלתי אמצעי, ב"גובה העיניים" בנועם ובסבלנות רבה ובמהלכו הם מוזמנים לשאול כל שאלה.
1. למה צריך לדעת לקרוא שעון?
2. מהו שעון אנלוגי?
3. אילו סוגי שעונים מכירים?
4. כמה דקות יש בשעה? כמה שעות יש ביממה ומדוע?
5. מי חולם להוציא ספר?
6. ממה עשויה כריכה ואיך מחברים את הדפים לכריכה?
מפרט טכני |
כסא/ מקום להניח עליו קאפה גדולה (שעון לדוגמא) ;
|
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.