תובנת היהלום - היצע נוסף

תחום: מוזיקה
תת-תחום: מוזיקה
משך זמן המופע: 90
סגנון: ישראלי
שם הרכב: אחר
סיווג: הרצאה
שם המפיק: מדריך לחיים
קהל יעד: ד - יב
כמות קהל מקסימלית: 10000
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 20/01/2020

אמא חיה דיכנר בעלת מוגבלות שיכלית ובנה היחיד צחי במפגש מרגש על איך זה להיות אמא בעלת צרכים מיוחדים עם כל האתגרים הכרוכים בעניין ובעיקר איך זה להיות ילד, נער ואיש בוגר להורים בעלי מוגבלות שיכלית.

מביאים סיפור אנושי מיוחד ומרגש מלא תובנות והשראה שבו הם משתפים את התהליך שעברו יחדיו במהלך השנים באהבה ובפתיחות גדולה.

מפגש מרגש, מצחיק, מעשיר את הקהל אך בעיקר נוגע בפן של לקיחת אחריות אישית וקולקטיבית כמקור לגדילה והתעצמות. כמו הפתגם-"לעשות מהלימונים לימונדה".

כולנו חווים אתגרים בחיים לכל אחת/ד יש את "החבילה שלהם" ולכולנו יש תקופות של משבר בחיינו. לא חייב שיהיה לכם סיפור דרמטי בכדי להרגיש כי הקושי גדול. המסר שחיה וצחי מביאים הוא של תקווה ואופטימיות מרגשת כי גם מתוך הסיפור "הקשה" שלנו יוצא אור  וכי כל אתגר או קושי בחיינו, מהפשוט ביותר ועד למורכב, הם זרעים לגדילה ולהתפתחות המכילים בתוכם שפע של טוב לאלו האמיצים לחצות דרך הקושי ונסיבות החיים.

במהלך המפגש בין לבין ובעיקר ברבע האחרון שלו אמא חיה מנגנת על גיטרה ושרה באופן אינטואטיבי ויחודי שירים בעברית מכל הזמנים. צחי והקהל מצטרפים וזה מרגש מאוד.

מעבר לשיתוף הסיפור המרגש , חיה וצחי דנים במהלך המפגש בארבעה נושאים חשובים; ​

  1. סוגיית הנישואים בין שני בעלי צרכים מיוחדים והבאת ילדים לעולם. ​
  2. איפה עובר הגבול בין מתן עזרה (של איש הטיפול, החברה, ההורים וכיו"ב) מול פטרונות.
  3. אהבה ללא תנאי - האם היא קיימת ואיך אפשר ליישם אותה בהקשר לאנשים עם צרכים מיוחדים.​
  4. "תובנת היהלום": תובנות מהמסע המשותף שלהם





צחי דיכנר (46) : מדריך טיפולי וחינוכי, מרצה ויועץ להעצמה, צמיחה והתפתחות אישית. אמן. נולד לחנוך(ז"ל) וחיה דיכנר-שני הורים בעלי מוגבלות שיכלית. מינקות גדל אצל הסבים כאשר הוריו גרו בבית ממול בקרית אתא. בגיל 10 אביו נפטר וצחי יוצא ללמוד בפנימיה מבחירה.

למרות היותו בן יחיד לשני הורים מיוחדים, מתגייס צחי למסלול קרבי בחיל המודיעין. עובד כמאבטח באבטחה ממלכתית במקביל ללימודי תואר הB.A במדעי החברה. צחי מקבל מלגת לימודים מלאה מהתעשיין סטף וורטהיימר והקשר בניהם מתחזק למפגשים אישיים ואף עובר לעבוד בחברה של סטף "ישקר" תחת הדרכה וטיפוח אישי.זה קורה כשהוא עובר חווית חיים מטלטלות המשנות את חייו לפתע וללא הכר. צחי מבין כי עליו לעשות שינוי קיצוני בכדי להבין ולחוות מהי אהבה ללא תנאי. 

פרטים נוספים על צחי דיכנר והעשיה המרתקת כנסו לאתר

חיה דיכנר (69) אמא לצחי וסבתא לעמית (15) ולעומר (12), אישה בעלת מוגבלות שיכלית. מתגוררת בשנים האחרונות בכפר 'כישורית' לאנשים מיוחדים. חיה אישה כריזמטית ותיקשורתית אשר האמא והסבתא שבה ממיסים כל לב.

בשנים האחרונות החלה חיה ללמוד שיעורי מוסיקה שבהם היא התגלתה כסוג של כישרון יחודי לפרוט אינטואטיבית ולשיר מכל הלב אשר יחד עם הכריזמה והביטחון היצאים מגדר הרגיל סוחפים את הקהל לשיר איתה בהתרגשות.

חיה מאוד אוהבת להופיע ולרגש. זה ממלא אותה ונותן לה תחושת שייכות והערכה עצמית.

מזה מספר שנים, יחדיו הם בפעילויות ברחבי הארץ מול קהלים שונים 
על הסיפור שלהם עשו סרט דוקו הנקרא לגדל את אבא ואמא, כתבות, ראיונות באמצעי התקשורת השונים.
כל הפרטים, סרטונים מרגשים רבים ותמונות מאירועים קודמים ניתן לראות בדף ההרצאה שבאתר

 

לפני המפגש אפשר לשוחח עם התלמידים על מגוון נושאים: *קבלת השונה. *מוגבלויות: האם לתת להם ללמוד בביה"ס, להתגייס לצבא? מה עם להתחתן ובאיזה תנאים אם בכלל. להביא ולגדל ילדים? האם אנחנו יודעים יותר טוב בשבילם מה טוב בשבילם?

*ההורים אחראים עלינו, מה היה קורה אם התפקידים היו מתחלפים ואנחנו היינו צריכים להיות אחראים עליהם?

*שירה מול בושה- כולם רוצים לשיר יפה ולהתפרסם בזה. מה קרה לנו שהפסקנו לשיר רק בשביל הכיף וההתרגשות מבלי לפחד מאם אנו שרים יפה לטעמינו ולטעם אחרים שישפטו אותנו על זה. האם היה לנו את האומץ לשיר על במה מול קהל גם אם לא היינו נחשבים לזמרים השרים יפה?

* הקשיים בחיינו כמנוף לגדילה ולצמיחה שלנו.

*הרקע המשפחתי, העדה, השכונה, ההורים שלנו וכדומה- האם הם מכתיבים את מי שאנחנו את מי שנהיה, הצלחתינו והגשמתינו בחיים? את מה ומי אתם מאשימים שהגבילו אותכם בחייכם?

*איך הייתם מרגישים אם אתם הייתם ילדים להורים בעלי מוגבלות/ שיכלית?

 

מפרט טכני להופעה אנו מרקינים מצגת עם סירטוני ווידאו הכוללים שמע. לכן, צריכים מקרן עם מסך שאפשר לחבר לו מחשב או לחילופין המחובר כבר למחשב ואז ניתן לשים דיסק און קי. שהמחשב יהיה מחובר למערכת שמע או שיהיה ניתן לחבר את המחשב שלנו למערכת שמע. מיקרופון ;
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

ניר רכז תרבות

לינק לצפיה

רכזת שיכבת י

לינק לצפיה

מורה שיכבה י' חטיבה אורט מוצקין

לינק לצפיה
מדריך לחיים
0508565315

DICHNER@GMAIL.COM

נופית, הגליל 1

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.