נעה אריאל – יוצרת מופע הבובות – תושבת יצהר ואשת חזון עוברת בכל הארץ בין תלמודי תורה, חמ"ד, המגזר הקיבוצי ובתי ספר לבנות ולבנים מהמגזר החרדי, הדתי והחילוני כאחד. בעדינות וצניעות נוגעת בבעיה הכואבת של פגיעה והעדר מוגנות.
המופע "ציפור קטנה צייצה לי סוד" שכבר זכה לאלפי צופים, ביניהם רבים מילדי החינוך המיוחד במגזר החרדי, יצר שפה חדשה, נקיה ותמימה, להורים ולמורים ובעיקר לילדים שיכולים להבין מצב מורכב ומסוכן של פגיעה, בלי לזהות את סוג הפגיעה.
את המופע יצרה נעה אריאל במשך למעלה משנה בעזרת עשרות אנשי חינוך מטפלים ורבנים. בעבודה מדוייקת, בנתה מופע בובות שמצליח להניע ילדים ומחנכים להבנה ולמשמעות המוגנות או העדרה.
במופע הבובות מקפידה נעה לספר סיפור תמים, שיכול להיות משל לפגיעות שונות, ואכן מניע ילדים לספר על חוויות של אלימות, התעמרות ואף עלבונות וקשיים חברתיים. למרות תמימותו, והעדר חשיפה ברורה לפגיעה וניצול, ילדים השומרים סוד כזה מבינים את המסר ופונים לבקשת עזרה.
VIDEO
VIDEO
נעה אריאל – יוצרת מופע הבובות – תושבת יצהר ואשת חזון עוברת בכל הארץ בין תלמודי תורה ובתי ספר לבנות מהמגזר החרדי ובעדינות וצניעות נוגעת בבעיה הכואבת של פגיעה והעדר מוגנות.
המופע "ציפור קטנה צייצה לי סוד" שכבר זכה לאלפי צופים, ביניהם רבים מילדי החינוך המיוחד במגזר החרדי, יצר שפה חדשה, נקיה ותמימה, להורים ולמורים ובעיקר לילדים שיכולים להבין מצב מורכב ומסוכן של פגיעה, בלי לזהות את סוג הפגיעה.
את המופע יצרה נעה אריאל במשך למעלה משנה, בחכמה ובתבונה, בעזרת עשרות אנשי חינוך מטפלים ורבנים. בעבודה מדוייקת, בנתה מופע בובות שמצליח להניע ילדים ומחנכים להבנה ולמשמעות המוגנות או העדרה.
במופע הבובות מקפידה נעה לספר סיפור תמים, שיכול להיות משל לפגיעות שונות, ואכן מניע ילדים לספר על חוויות של אלימות, התעמרות ואף עלבונות וקשיים חברתיים. למרות תמימותו, והעדר חשיפה ברורה לפגיעה וניצול, ילדים השומרים סוד כזה מבינים את המסר ופונים לבקשת עזרה.
בחכמתה פונה נעה אל עולם הדימויים והסיפורים של הילדים ובצורה עקיפה נקיה ומכבדת היא מעוררת בילדים את היכולת לזהות את הסיטואציה בה הם עלולים להיות נפגעים או להבין האם הם נפגעו ולעודד אותם להיעזר במבוגר. דווקא התום בו מוצג הנושא המורכב והעדינות הילדותית המשולבת בו מאפשרים לכל ילד וילדה למצוא את עצמם בתוך הסיפור בין אם חוו פגיעה ובין אם הם עלולים להיחשף אליה. כוחה של ההצגה כבר הצליח להציל ילדים רבים שפנו להורה או למורה לאחר ההצגה ודיווחו על פגיעה.
"זו הצגה נפלאה, ואני אהיה הרבה יותר רגוע אם אדע שהילדים שלי ראו אותה" אומר אלי הופמן, מטפל בתחום העובד בעמותת שלום בניך.
"ההצגה יצרה לנו שפה חדשה" מוסיף רונן דיין, מנהל אשכול דירות של עמותת עלי שיח.
"ההצגה נוגעת בכל המיתרים הרגישים בעדינות ובצניעות. גם התוכן וגם העבודה הדידקטית מול הילדים מדוייקים ומתאימים לציבור החרדי". אומר מוטי זולברג, מנהל תכנית מוגנות במגזר החרדי, ומוסיף: "העלנו את המופע לפני נאמנות מוגנות בבתי הספר של ביתר. לאחר המופע ביקשנו משובים באנונימיות מוחלטת. בקשנו לשמוע את הביקורת, כדי שנוכל לשפר. לא הייתה מילה אחת של ביקורת. רק שבחים. המופע הזה הוא הזדמנות נפלאה לטפל בבעית המוגנות הבוערת, בלי לשלם מחיר של חשיפה לא נכונה. אני ממליץ על המופע לכל מוסד ולכל קהילה במגזר החרדי על כל גווניו".
פניות לעזרה באות בעקבות כל הצגה. לא עלינו המלאכה לגמור, אומרת נועה אריאל, אבל אין אנחנו רשאים להיפטר ממנה.
בהצגה פונה נעה אל עולם הדימויים והסיפורים של הילדים ובצורה עקיפה נקיה ומכבדת היא מעוררת בילדים את היכולת לזהות את הסיטואציה בה הם עלולים להיות נפגעים או להבין האם הם נפגעו ולעודד אותם להיעזר במבוגר. דווקא התום בו מוצג הנושא המורכב והעדינות הילדותית המשולבת בו מאפשרים לכל ילד וילדה למצוא את עצמם בתוך הסיפור בין אם חוו פגיעה ובין אם הם עלולים להיחשף אליה. כוחה של ההצגה כבר הצליח להציל ילדים רבים שפנו להורה או למורה לאחר ההצגה ודיווחו על פגיעה.
מבנה ההצגה בנוי משיח מקדים המכין ברגישות את התלמידים בהתאמה לגילאים (מגיל הרך עד כיתה ט') לקראת הנושא המדובר, ולאחר ההצגה תתקיים שיחת המשך עם התלמידים.
הגיל הרך עד כיתה ג': ההקדמה עוסקת בזיהוי סיטואציה מורכבת ומבלבלת ובזיהוי הכלים שיש לנו להתמודדות עם הסיטואציה הזו (כלי מחשבה ורגשות). לאחר ההצגה אנו מזהים את את ניצני סיטואצית הפגיעה עוד בשלב יצירת הקשר לתחילת קשר לא ראוי, עבור בשלב פריצת הגבולות והמשחקים המבלבלים וכלה בשלב הפגיעה ממש (הצגה על ציפורים והפגיעה מדברת על ניכור).
כיתות ג' עד ו': ההקדמה ממקדת את תשומת הלב של הילדים לשלושה נושאים 1. מצב מצוקה 2. בלבול 3. מלכודת דבש ומוצגת לילדים כמשל לסיטואציות מורכבות וקשות בהם הם עלולים להתקל ולדרכי ההתמודדות שלהם. לאחר ההצגה השיחה עוברת עם הילדים שוב על שלבי הפגיעה הקודמים 1. קשירת קשר ליצירת סוד לא ראוי 2. פגיעה באמצעות פריצת גבולות ובלבול 3. פגיעה ממשית ומובהקת.
כיתות ז' עד ט': ההקדמה מכילה את כל מה שדובר בו בכיתות הבינוניות תוך הבהרה על הנושא פגיעה מינית תוך ניהול שיח פתוח בנושא.
בב"ס החרדים השיח המיני (אם בכלל) מובא בלי לקרוא לילד בשמו ובעדינות מובהקת על פי סיכום מראש עם הנהלת בתי הספר.
מפרט טכני
ההפקה מגיעה עם הגברה, ותאורה לכמות קהל של עד 200 איש
בתוספת מנהל טכני וסאונדמן שמקים את הבמה והתפאורה ומפעיל את ההגברה והתאורה. ;
המפרט הטכני כלול במחיר המוגש. ;
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.