מפגש סופרת-רחלי פליישון-היצע נוסף (A)

תחום: ספרות
תת-תחום: ספרות
משך זמן המופע: 45
סגנון: פרוזה
שם הרכב: מספרים ומוזיקאים
סיווג: מפגש ספרות
שם המפיק: רחלי פליישון
קהל יעד: גן - ה
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 23/04/2017

מציגה את עצמי כולל אנקדוטות ... מספרת על בית של סופרים... כתיבת יומן ועוד
"להיות מנהיג," מספר על עידו, שרוצה להיות מנהיג. עידו ואחותו נועם,  אמא ואבא בודקים אילו תכונות צריכות להיות למנהיג. סבא וסבתא מצטרפים ומספרים לו סיפורים ביוגרפים על מנהיגים מההסטוריה של ארץ ישראל.
בספר שזורים סיפורים חברתיים רגשיים. אלו סיפורים שקרו באמת לילדים בכתה. 
למה כתבתי על מנהיגות? כל שנה נושא המנהיגות חוזר. מנהיג הכתה קם וכולם יודעים שזה הוא. סקרן אותי איך נוצרים מנהיגים? איך שאר הילדים יודעים מי המנהיג? איך  יודעים ללכת דווקא אחרי הדמות המסויימת? ובכלל איך המנהיג בטוח בעצמו כך שיוכל להוביל אחריו את כולם? 
אני מאמינה שדרך הספרים אפשר להשפיע על אנשים. 

למה בחרתי את הדמויות ההסטוריות האלה?
כתבתי על אנשים שהשפיעו על ישראל: דוד בן גוריון, בגין משה, אסתר המלכה וגולדה.
האם האנשים שאני כותבת עליהם הם הכי חשובים? 
גיליתי מנהיגים, שעשו למען ולא זכו לפרסום... 

מי היא הדמות הראשית של הספר? עדו. סופר צריך להכיר את הדמות הראשית טוב מאד. כלומר צריך לדעת מה היא תגיד, מה תשאל ואיך תתנהג. כשכתבתי ראיתי בדימיון את הבן שלי. את הדילמות שלי על המנהיג הלבשתי על דמותו.

איך אני כותבת? הסיפור מתחיל מחיי הילדים שאני מלמדת. אני רואה ארוע משמעותי, חושבת עליו, כותבת אותו, הדמויות מתגלות ואני מרגישה אותם. מתווספים דמיונות שמפתחים ומעשירים את העלילה ומוסיפה מהמהות שלי פרטים הקשורים לבניית הארץ. קראתי על המנהיגים מהמחשב ומהספרים והוספתי סיפורים ביוגרפיים.

אילו תכונות צריך סופר? לספוג לעבד, חריצות, נחישות, מאמץ ואמונה. (סיפור)

פיסות מציאות מחיי היום יום של המחבר משתרבבות לתוך הסיפור.
בכתה היה ילד שובב שהנהיג. חשבתי, איך מכוונים להנהגה חיובית. כתבתי את הארוע. הקראתי בכתה. הילדים ניתחו את הסיפור וזיהו את הדמויות. כך הבינו איך מרגישים הילדים הפגועים. המנהיגות השלילית נרגעה ולי נולדו סיפורים על דמות המנהיג.





רחלי פליישון, סופרת ילדים ונוער. נולדה ב 1962 בחולון. שירתה בצה"ל בחיל המודיעין. בעלת תואר BED בחוג להוראה יצירתית מטעם מכללת הקיבוצים. למדה תולדות האמנות באוניברסיטת תל אביב. סיימה תואר MED לחינוך בגיל הרך במכללת לוינסקי. עובדת 31 שנים במשרד החינוך בעיר חולון. (מורה ואחר כך גננת). שימשה ככתבת העיתון "דף האגף" מטעם משרד החינוך האגף הקדם יסודי. פרסמה מאמרים בעיתון "הד הגן", "דע גן", "בדף לאגף" וב"ספרות ילדים ונוער". משתתפת בפרויקטים שונים דרך משרד החינוך. הוציאה מעל שבעים ספרים. ספרי פעוטות, ספרים לגילאי 4 – 8 וחמישה ספרי נוער. על הספר "עידו והים" בהוצאת כנרת, ד"ר יעל דר כתבה: "ארס פואטיקה לילדים." הספר תורגם לערבית. עיריית חולון הקימה גן ציבורי, "גן סיפור"  שבו מציגה הפסלת מירי קולון פסלים של חיות ודמויות מתוך סיפורה – "הדינוזאור של דודו". "להיות מנהיגה" נכתב בעתון הארץ כרב מכר. על הספר "להיות מנהיג" קבלה תעודת ספר הזהב. הכתיבה שלה נובעת מתוך הכרות עמוקה ועבודה יומיומית עם ילדים. נשואה,אם לשניים. רחלי היא דור רביעי לסופרים בתו של הסופר והמחזאי פרופסור גבריאל בן שמחון. (מתוך לקסיקון סופרים).

מתוך פרויקט "סופרים קוראים":
https://www.youtube.com/watch?v=DaHaa6cUTEc

במפגש אני מספרת על כתיבת יומן חיים. דרכו למדתי לכתוב פעילויות שעשיתי ואת מה שהרגשתי. בגיל צעיר, התפרסם סיפור ראשון שכתבתי  בעיתון "הארץ שלנו". טעם פרסום הסיפור השאיר לי טעם של עוד.
הורי היו שליחים גרנו בפריס. הם עודדו נוער להגיע לארץ ישראל . תוך כדי עבודתם שמעתי ולמדתי את שירי ארץ ישראל, שמעתי אותם מדברים על ארץ ישראל. ספגתי את סיפוריהם. רבים מהסיפורים שכתבתי קשורים לנושא ארץ ישראל.
במה היחודית שלי? סיפורים קופצים אלי מתוך החיים כמעט בכל רגע. ילדים נמצאים תמיד בקרבתי. אני עובדת איתם, מתבוננת בהם, מקשיבה לשיחות. הילדים הם הסיפורים שלי. חיי העבודה שלי וחיי הכתיבה שלי מתערבבים. 

סל תרבות רעיונות לדיון


למה בכלל צריך מנהיג? קוראת סיפור
אילו תכונות צריך מנהיג?  
מה התכונה הכי חשובה בעיני שיש למנהיג? 
איזה מנהיגים אתם מכירים? 
מנהיג כתה, אילו תכונות הייתם רוצים שיהיו לו?

מפרט טכני אני מגיעה עם מזוודה ובה רדיו דיסק, מקרופון נאק, ספרים, דמויות . לוח גדול עליו מודבק איור אחד מתוך הספר. ואיתו אני מספרת סיפור בהמחזה.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

המלצה לרחלי 2

לינק לצפיה

רחלי פליישון - המלצה 3

לינק לצפיה

סל תרבות המלצה (1) כרכור 2017

לינק לצפיה
רחלי פליישון
0503060432

rafle@walla.co.il

ראשון לציון, שער הגולן 11

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.