מסביב לעולם בשמונים יום-גירסה מוקטנת

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: תאטרון השעה הישראלי
קהל יעד: א - ד
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 12/12/2021

עיבוד חדש לסיפרו הקלאסי של ז'ול וורן, אשר בו במסגרת עלילת מסע מסביב לעולם, נפגשים פספרטו, ילד יתום מלא חיים המשתוקק לבית, ומר פוג, אדון אנגלי קפדן הסולד מחברת אנשים. המפגש בין הפכים אלו יוצר סיטואציות קומיות ודרמטיות המשמשות כמטאפורה ליחסי הורים-ילדים ,לאחר שיתגברו יחדיו על המכשולים ויסיימו את המסע , יבינו שניהם כי הפרס האמיתי שזכו בו, הוא משפחה.

 




על היצירה

הסופר ז'ול וורן נודע כחדשן –הוא כתב על צוללות וחלליות לפני שאלו הומצאו. המחזה משמר את אותה התלהבות מהקידמה, הוא מציג לילדים של זמננו עולם שבו כל המצאה טכנולוגית עוררה התפעלות "יום אחד תהיה מכונה שתעוף בשמים ואנייה שתצלול עשרים אלף מיל מתחת למים"- אומר במחזה מר פוג לקול צחוקם של הספקנים סביבו. ילדי העידן הנוכחי נחשפים לעולם " אחר ומוזר" בו שום דבר אינו מובן מאליו , תוך תקווה כי מה שהצית את הדמיון והצחיק אלפי הילדים לפני דור המסכים יכבוש גם  את ליבם.

על היוצרים

מחזה – יובל ברגר

בימוי – יעל טילמן

תפאורה- סשה ליסנסקי

תלבושות- שירה וייז

מוסיקה- רועי ירקוני

תנועה- קים גורדון

 

הכנה לפני צפייה:

  1. האם אתם מכירים את כתביו של הסופר ז'ול וורן? בדמיונו העשיר חזה את רעיונותיו המדעיים והטכנולוגיים. מה הם ספריו הבולטים העוסקים במסעות והרפתקאות מלאי אתגרים ומשימות מרתקות?
  2. האם ז'ול וורן היה סופר עתידני או שיקוף התפתחות הקידמה והטכנולוגיה בתקופתו? (פתיחת נתיבי תחבורה חדשים בעולם 1869-1870:מסילות רכבת חוצי ארה"ב, חוצי חצי האי ההודי ופתיחת תעלת סואץ- הם הבסיס לכתיבת הספר"מסביב לעולם ב80 יום).
  3. מה שמעתם על ג'יימס ואט ממציא הקיטור (1804)?
  4. ממדע בדיוני  למסע אמיתי...מדמיון למציאות....  במה השפיעה המהפכה התעשייתית על כתיבתו של ז'ול וורן ?

    הידעתם שזה אכן אפשרי?   

     בשנת 1889 העיתונאית נעמי בליי הקיפה את העולם ב-72 יום בשליחות העיתון.בשנת 1988השחקן מייקל פיילין, הקיף את העולם ב-80 יום מבלי להשתמש במטוסים ומסעו תועד בספר "מסביב לעולם בשמונים יום עם מייקל פיילין" ובסדרת טלוויזיה.

 

 

 

 

 

 

 

 

לאחר צפייה:

 

  1. מה הערכים המועלים בהצגה דרך דמויותיהם של גיבורי העלילה? (לדוגמא: אומץ/נחישות/ משימתיות/אנושיות/חברות/נאמנות.)

 

  1. איזה שינוי עוברות הדמויות תוך כדי התפתחות העלילה ומה תרומתן להתפתחותה?

 

  1. מה המסרים שההצגה מעבירה? (לדוגמא: דבקות במטרה, הגשמת החלום, אמונה במשימה)

 

  1. האם הייתם אתם מצליחים היום בתקופת הסלולרי, האינטרנט, המטוסים והחלליות לעמוד במשימה כה אתגרית בזמן קצוב באמצעות רכבות ואוניות קיטור בלבד ...כבעבר ?

 

  1. אם ברצונכם לחוות את המסע שחוו השניים, התקינו במחשב שלכם את תוכנת ה-Google Earth, היכנסו לתוכנת המפה ואתרו באמצעותה את כל המקומות שבהם עברו פיליאספוג, ז'אן פרספרטו והבלש פיקס, מפריז שבצרפת ועד הגיעם ללונדון שבאנגליה.

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תאטרון השעה הישראלי
050-5529226 אורלי

teatron@bezeqint.net

תל-אביב, נחלת יצחק 8

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.