מפגש בובנאות עם דקלה כץ (תיאטרון המפתח)
המפגש נועד לפתוח בפני התלמידים דלת אל אמנות במה שנטועה עמוק במסורות עתיקות וממשיכה להצמיח סגנונות חדשים ופורצי גבולות.
אמנות הבובנאות הינה רב-תחומית ומפגישה בין מחול (תנועה וכוריאוגרפיה), אמנות פלסטית (פיסול וציור), תיאטרון ואנימציה.
- מה זה בובנאות ומה ההבדל בין בובנאי לבובנעי?
- עקרונות הנפשת הבובות – איך יוצרים אשליה של חיים בחפץ דומם.
- תיאטרון חפצים - כיצד הופכים חפץ יומיומי לדמות בעלת משמעות, באמצעות התכונות הפלסטיות שלו (חומר וצורה) והשימוש היומיומי/הפונקציה שלו.
- תיאטרון דימויים ומטאפורות - איך נייר יכול להראות רגשות?
- גוף הבובנאי כזירת התרחשות תיאטרלית
-המפגש כולל הדגמות חיות וקטעי וידאו ומותאם לקבוצת הגילאים: גן-ב', כיתות ג'-ד', כיתות ה'-ו'.
דקלה כץ
מאסטרנטית בתכנית למחקר תרבות הילד והנוער ובוגרת מגמת תסריטאות בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב.
בובנאית, במאית ויוצרת עצמאית ב"תיאטרון המפתח" אותו הקימה יחד עם אבי זליכה ב- 1998 ומאז מופיעה עם רפרטואר הצגותיהם בארץ ובעולם:
"אי המטמון" (1998) - עיבוד לבמה, "הנעל הכתומה" (2001) - כתיבה ובימוי, "הילד שלא ידע פחד" (2002) כתיבה, בימוי והפעלת בובות, "הברון מינכהאוזן" (2004) כתיבה, בימוי משותף והפעלת בובות – ההצגה זכתה ב- 2 פרסים בינלאומיים, "התינוק" (2008) - כתיבה ובימוי, "הלפת הענקית" (2009) - כתיבה, "כשהכול היה ירוק" (2012) עיבוד לבמה, בימוי משותף והפעלת בובות – ההצגה זכתה ב- 8 פרסים בינלאומיים, "החברים הכי טובים" (2018) - כתיבה, בימוי משותף והפעלת בובות. בימים אלה עובדת על הצגת בובנאות ללא מילים למבוגרים בתמיכת משרד התרבות וקרן יהושע רבינוביץ.Don't Poke the Bear".
מנחה מפגשים וסדנאות בובנאות בארץ ובעולם, פרי פיתוחה, לילדים-נוער ולמבוגרים' בנושאים אמנות תיאטרון הבובות, יסודות הנפשת הבובות והאיכויות המטאפוריות של הז'אנר.
נציגת אונימ"ה ישראל וחברת ועדת המזרח התיכון (הארגון הבינלאומי לבובנאות) בשנים 2015-2019, חברת פאנל שופטים בינלאומי בפסטיבלי בובנאות (ויאטנם, מונטנגרו).
מספר אומנים |
1 |
שפת המופע |
עברית (אפשר גם באנגלית) |
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.