שיר של אמונה וכפירה

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מפגש תאטרון
משך זמן המופע: 60
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: תיאטרון האינקובטור-פעיל
קהל יעד: י - יב
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 11/05/2022

מחזה נונסנס מוזיקלי הלוקח את הצופה למסע, מבריאת העולם, תהיה אשר תהיה, ועד לאחרית הימים, תהיה אשר תהיה.

המחזה יוצר שפה סיפורית בה דבר נובע מדבר באופן רופף בלבד. אין הגיון, שכן, אמונה היא לא דבר הגיוני. גיבור על, בובה של דינוזאור, אלוהים הבת, מגלה עתידות, דוגמנית אינסטגרם, מורה למדעים, אברהם ויצחק אבותינו, מפקד בגיבוש גן עדן ועוד שלל דמויות חוברות יחד למסע אסוציטיבי, מטורף, קומי ופואטי, בעקבות האמונה. במהלך ההצגה יבוא המשיח ואולי תתגלה משמעות החיים.

 





על היוצרים

במאי,  כותב ומלחין - עמית אולמן  -שחקן, מוזיקאי ויוצר. בוגר ניסן נתיב בירושלים. הבמאי והכותב הראשי של ההצגות  העיר הזאת, תיכון מגשימים והטרגדיה של מקבת. זוכה פרסי הפרינג' על בימוי, כתיבה והלחנה של העיר הזאת. זוכה פרס נבון עבור יוצר מבטיח. מחלוצי השירה המדוברת בישראל ומקים "פואטרי סלאם ישראל". כמו כן, ראפר בלהקת ויקטור ג'קסון ובקריירת סולו, הוציא את אלבום הספוקן וורד העברי הראשון.

שחקנים ושותפים ביצירה

אוריה ג'ורג'י - אוריה ג'ורג'י - בוגרת הסטודיו למשחק ניסן נתיב בירושלים. שחקנית יוצרת בהצגות "שיר של אמונה וכפירה", "רפאל בן סימון ", וערב המערכונים "האקווריום" בתאטרון האינקובטור. מעצבת תלבושות ותפאורה (''רפאל בן סימון", ''איש הכריות'').למדה אימפרוביזציה מוזיקלית ב- Magnet theatre-ו-HB studios בניו יורק.

אילון פרברבוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב בירושלים. שחקן בתיאטרון האינקובטור בהצגות "בוז'ולה", "אקווריום" ו"רפאל בן סימון", ובהצגה "זה פרדיננד!" של תיאטרון אלעד בבימוי חנוך רעים. מוזיקאי יוצר- מלחין ומנגן בהצגות באינקובטור ובניסן נתיב ("רפאל בן סימון", "ההולכים בחושך"), ונגן בהרכב של עמית אולמן.

עידו גולןתסריטאי ושחקן, בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב ירושלים. כתב וביים את המחזה ״שולחן לשניים״ וכן את המחזמר ״שלום ולא להתראות״, השתתף בהצגות ״פמיליה״ “dance city” ״שמשון ודלילה״ ״על מה אתה חושב״ ״מאמא מיה״ ״חתונה לא כלה״ ו-״הישיבה״. בוגר קורס קופירייטינג ב-״הבצפר״ ומייסד משרד הפרסום גושפנקה.

עמרי הכהןבוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב בירושליםממייסדיי ושחקני קבוצת האימפרוביזציה "פורפליי". משחק בהצגות תיאטרון האינקובטורתיכון מגשימים, בוז'ולה, שיר של אמונה וכפירהשיחק בתיאטרון תמונע,  "תיאטרון הנפש", "תיאטרון אספקלריאו"תיאטרון טוב" מיסודו של חנוך רעים.

רני אלוןשירת בתיאטרון צה"ל, בוגר הסטודיו למשחק ניסן נתיב תל אביב. שחקן בתיאטרון האינקובטור בהצגות "בבל" "בית מטבחיים 5" ו"תיכון מגשימים". בקולנוע שיחק ב- "פיניטה לה קומדיה". השתתף ב"תזמורת המהפכה" כזמר, מדבב בקולנוע וטלויזיה ומשחק בתיאטרון אורנה פורת "מולאן" ו"טירונות", התיאטרון הארצי לנוער "צ'אפלין" והמדיטק "הלב".

שרי עציץ בוגרת סטודיו למשחק ניסן נתיב בירושלים. שחקנית בתיאטרון האינקובטור בהצגות "בוז'ולה", "הטרגדיה של מקבת" "איש הכריות" ו"אקווריום", בתיאטרון החאן בהצגה "נפוליון חי או מת", בתיאטרון הבית בהצגה "שנת אפס" ובתיאטרון מיקרו בהצגה "שמשון".

זמרת בהרכב המוסיקלי של איתי דלומי.

קרדיטים

בימוי, עיצוב, כתיבה ולחנים: עמית אולמן
ע. במאי: עמרי הכהן, לירון סייג

ע. הפקה: לירון סייג
שחקנים יוצרים: עמרי הכהן, אילון פרבר, רני אלון, שרי עציץ, עידו גולן ואוריה ג'ורג'י

איור פוסטר: שמעון אנג'ל

עיצוב גרפי:חברת בריף

יצירתו של עמית אולמן (העיר הזאת, תיכון מגשימים, הטרגדיה של מקבת).

 

"חוויה מלאת חיים וחסרת כל היגיון. מי שיעז להתמסר, יזכה להתענג ולצחוק על השאלות הקיומיות הכי מאיימות שיש" // שירה מאירי, Ynet

 "הצוות כולו נתן הופעה מצוינת, סיפק רגעים קומיים רבים לצד שירים רציניים עם קולות מרהיבים" // ירדן לוי, מיוזיקלס

"הקהל סביבי השתולל מצחוק... אין ספק שמדובר פה על עוד קאלט בהתהוות" // ענת גורל רורברגר, הבלוג שמתנהג אחרת

 

נקודות לדיון לתלמידים לפני הצפייה בהצגה:

  1. מה הקשר בין אמונה להגיון?
  2. מה המקום והחשיבות של יצירה מקורית בתיאטרון הישראלי בימינו? מדוע לא להעלות רק מחזות קלאסיים ומוכרים?
  3. בהצגה יש עיסוק בצורך האנושי והחברתי בחיפוש אחר מנהיג/מושיע. האם זה נושא אקטואלי ועכשווי? כיצד הוא בא לידי ביטוי בחיים הפרטיים שלכם? ובחיי הכלל של החברה שאתם חיים בה?
  4. מהי משמעות החיים? האם שווה לחיות את החיים גם ללא מטרה ברורה או הישג מסוימים? האם יש בכלל משמעות לסך הפעולות שלנו?

 

נקודות לדיון לתלמידים לאחר הצפייה בהצגה:

  1. האם אפשר להגדיר את שיר של אמונה וכפירה כ"הצגת תיאטרון"? מה מבדיל אותה מהצגות תיאטרון אחרות?
  2. איזה אפקט מנסה הצגה ליצור על הקהל?
  3. איך קשורה הצורה של ההצגה (רצף קטעים לא עלילתי ולא קשור אחד לשני) מתכתבת עם תמת ההגיון?

 

נקודות לדיון לאחר הצפייה בהצגה למגמות תיאטרון:

  1. הרעיון המרכזי מהו? מהי האמירה? שילוב של אמצעים דרמטיים ואמצעים בימתיים תיאטרוניים לביטוי האמירה/הרעיון.
  2. תפאורה ואביזרים - חילופי התפאורה והאביזרים המינימליסטים מתוך התיבה הלבנה והבמה ריקה - כיצד רעיון זה משרת את התמות בה עוסקת ההצגה?
  3. סגנון ההצגה (על הרצף בין "הכי" ראליסטי ל"הכי" מסוגנן, הצגה פוסט מודרנית).
  4. תיאור מפורט של סצנה - תאר/י סצנה אחת לפרטיה: הדמויות, תנועת הדמויות על הבמה, במה עוסקת הסצנה. עליך לכתוב בלשון תיאורית. לדוגמה: לבמה נכנס אדם ההולך על קביים ולראשו גג של בקתה. הוא משחק את בקתת הזקנים. הוא מלווה בדמות הלבושה בחור ולראשה ברדס שחור... התאורה הופכת להיות... המוזיקה היא... וכך הלאה.
  5. מה "נושא" ההצגה? באיזה תמות היא עוסקת?
  6. האם השם שיר של אמונה וכפירה הוא השם המתאים לדעתכם? הציעו כותרת חלופית להצגה. 
  7. יש מחזות והצגות שאחד הנושאים בהם הוא התיאטרון עצמו (מטא-תיאטרון). המטא-תיאטרון יכול לבוא לידי ביטוי בשיח על תיאטרון, בהצגה בתוך הצגה, במשחק תפקידים ואמצעים אחרים. האם זיהיתם מאפיינים אלה בשיר של אמונה וכפירה?
  8. בהצגה "שיר של אמונה וכפירה" יש שימוש במאפייני תיאטרון פוסט מודרני. להלן המאפיינים. כמה מהם זיהיתם?
  • המופע הפוסט מודרני כולל בתוכו שימוש בצורות תיאטרוניות מגוונות.
  • המופע הפוסט מודרני כולל שימוש בציטוטים שמקורם מסוגי מדיה שונים, מטקסטים שונים.
  • במופע הפוסט מודרני הנרטיב לא שומר על מהלך ליניארי, הוא יכול להישבר.
  • במופע הפוסט מודרני הדמויות יכולות להתפרק הן מאופיינות כאוסף של נתונים הנובעים מרעיון מרכזי או דמות מסורתית.
  • המופע הפוסט מודרני יוצר מופע ייחודי וחד פעמי.
  • המילה במופע הפוסט מודרני הופכת להיות משנית לתנועה או לשימוש בדימויים ויזואליים.
  • הקהל במופע הפוסט מודרני הנו חלק מהאירוע, הוא לוקח חלק בדיאלוג עם המתרחש.
  • במופע הפוסט מודרני קיים שילוב בין "אמנות גבוהה ואמנות נמוכה".
  • במופע הפוסט מודרני קיימת חשיבות לתהליך הבניה, ההצגה נוצרת לעיתים מתוך מהלך של אימפרוביזציות וניסיונות.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תיאטרון האינקובטור-פעיל
0502717066 אריאלה עציץ

info@incubator.org.il

ירושלים, מסילת ישרים 18

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.