שיר ערש לחיות הלילה

תחום: מוזיקה
תת-תחום: מפגש מוזיקה
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מעורב
שם המפיק: גל עבדו
קהל יעד: גן - ב
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 22/12/2021

"שיר ערש לחיות הלילה", הוא מופע לכל המשפחה והוא נקרא על שם אלבום הילדים שאני (גל) יצרתי. 

מופע יחיד מוזיקלי, אקוסטי הכולל שיח פעיל עם הילדים סביב סיפור ערכי וחוויתי השוזר יצירות מוזיקליות בתוכו ומפגש עם הטבע ועם העולם הרגשי הפנימי שלנו. 
במהלך המופע הילדים נכנסים לתוך המסע של גליה, גיבורת הסיפור, ששוקעת לתוך חלום עמוס בהרפתקאות וחויות משמעותיות דרכן היא תגלה עוד ועוד על עצמה ועל העולם.
השירים והסיפור שואבים השראה מעולם הטבע הארצישראלי ומעולמם הרגשי של ילדים ועוסקים ביכולות הטמונות בנו- כמו חמלה, יצירתיות, השתטות, תושייה והכרת תודה.

​בנימה אישית זהו סיפור שנבנה סביב הסקרנות הקסומה של שתי בנותיי ואהבתן לטבע ולמוזיקה שגורמות לי בכל לילה להתחבר לדמיון שלי ולנסות ולחבר מילים שיגעו בהן.

בכל זמן, ניתן לקרוא עוד עליי באתר: shir-eres.com




דבר היוצר - גל עבדו

אני גל, ואני נשוי לאור הנפלאה, שהיא שותפתי ליצירה ולהתפתחות, אנחנו אבא ואמא של טליה ואלונה- והן ההשראה למופע הזה.

בעשייה שלי אני משתדל לעסוק בשלוש אהבות גדולות:
1. יצירה- אני מוזיקאי יוצר, מפיק, כותב ומלחין.
2. טבע וטיולים- אני מדריך טיולים לישראלים ותיירים מעל 15 שנים, ויוזם דרך קבע טיולים והפקות של חווייה והשראה לילדים ומבוגרים. המפגש שלי עם הטבע הוא אויר לנשימה והשראה עבורי.
3. התפתחות אישית דרך מפגשים עם אנשים ועם עצמי- לומד שנים את עולמות המדיטציה, בודהיזם, פסיכולוגיה חיובית ועוד. 

​כל חיי אני מחפש הזדמנויות לשלב את התחומים האלה, ונראה לי שבמופע "שיר ערש לחיות הלילה" יש לי הזדמנות כזו ואני מוקיר תודה על הזכות לפגוש ילדים וצוותי חינוך ולעבור איתם את החוויה הזו.

על היצירה 

 "שיר ערש לחיות הלילה", הוא מופע לכל המשפחה והוא נקרא על שם אלבום הילדים, הקרוי באותו שם. זה מופע יחיד מוזיקלי, אקוסטי הכולל שיח פעיל עם הילדים סביב סיפור ערכי וחוויתי השוזר יצירות מוזיקליות בתוכו ומפגש עם הטבע ועם העולם הרגשי הפנימי שלנו.  במהלך המופע הילדים נכנסים לתוך המסע של גליה, גיבורת הסיפור, ששוקעת לתוך חלום עמוס בהרפתקאות וחויות משמעותיות דרכן היא תגלה עוד ועוד על עצמה ועל העולם. השירים והסיפור שואבים השראה מעולם הטבע הארצישראלי ומעולמם הרגשי של ילדים ועוסקים ביכולות הטמונות בנו- כמו חמלה, יצירתיות, השתטות, תושייה והכרת תודה.

​בנימה אישית זהו סיפור שנבנה סביב הסקרנות הקסומה של שתי בנותיי ואהבתן לטבע ולמוזיקה שגורמות לי בכל לילה להתחבר לדמיון שלי ולנסות ולחבר מילים שיגעו בהן.

 

 

לפני המפגש

א. השמעת השירים (לפני הפעילות, ברקע, ובהזדמנויות שונות)

ב. הכרות עם הסיפור והדמויות (10 דקות)

ג. שיח רגשי עם שימוש במוזיקה של המופע (20-30 דקות) 

 

א. השמעת השירים

מבין כל ההכנות, זו החשובה ביותר, 

אם הילדים יכירו את השירים לפני המופע הם יצפו למופע ויוכלו להיות יותר פעילים ומעורבים כשהם יצפו בו.

הנה פלייליסט ביוטיוב של ששת השירים המופיעים במופע: 

https://youtube.com/playlist?list=PLV8X7_DZlRCd_1O_0A8vFSux4EbFNjXHQ

 

ב. לספר על הסיפור והדמויות בקצרה:

הסיפור: גליה היא ילדה סקרנית, חולמנית ויצירתית. אבא של גליה מנסה להרדים אותה בשעות הערב, אבל גם הוא, כאיש יצירתי וחולמני נסחף איתה ושר לה שיר ערש שיצר בעצמו, שיר שרק מעורר את דמיונה ומקשה עליה להירדם. בסוף, לאחר תרגיל הרפייה והכרת תודה, גליה נרדמת ושוקעת לתוך חלום. 

בחלום גליה יוצאת להרפתקה משעשעת מרגשת, עוצמתית ומעוררת השראה, היא תפגוש את עוזי הינשוף מארץ שטות שהופך לחברה הטוב של גליה, ומדריך אותה במסע. במסע הזה גליה תלמד על הקשרים שלה עם עצמה, עם אחרים, ועם העולם.

גליה: הדמות הראשית, ילדה סקרנית ויצירתית, מעט תזזיתית, אוהב לחוות חוויות חדשות ולהכיר מקומות חדשים.

 

 

 

עוזי: הדמות המשנית, עוזי הוא ינשוף דימיוני, וידידותי מאוד, הוא מציג את עצמו כ"שטותניק מוסמך", הוא יפגוש בגליה, יכיר לה את ארץ שטות ויחווה ביחד איתה חוויות מיוחדות שיעזרו להכיר יותר טוב את עצמה.

ג. דיון על נושאים הקשורים לפיתוח חוסן נפשי, להלן השירים שיושרו וינוגנו במופע וההקשר שלהם:

 

נושא: סקרנות

שיר ערש קטן (מילים ולחן: גל עבדו)

קישור לשיר:  https://youtu.be/kRQJK66EiLE

 

לפני ההאזנה השיר:

אבא של גליה מנסה להרדים אותה ולא מצליח, הוא פתאום נזכר בשיר שכתב על חיות הלילה ששרות שיר ערש, אבל בפועל השיר הזה לא מרגיע את גליה הקטנה והוא רק מייצר סקרנות והתלהבות. השיר הוא לא שיר ערש מוצלח אם מטרתו להרגיע.

 

שאלות אפשריות:

מה מסקרן אותכם?

מה משעמם אותכם?

האם אנחנו יכולים לעשות מאמץ להקשיב גם כשמשעמם?

האם תחושת סקרנות היא נעימה?

 

נושא: הכרת תודה

בואו נעצום את העיניים: 

מילים ולחן: גל עבדו

קישור לשיר: https://youtu.be/MDXnJCFUi64

לפני האזנה לשיר: 

אבא מבין שהוא חייב שיר כדי לעזור לגליה להרגע ולשם כך הוא משתמש בטכניקה של הכרת תודה. לעומת השיר הקודם, למעשה השיר "בואו נעצום את העיניים" הוא שיר ערש של ממש. שיר מרגיע שמכניס את הגוף לאוירה של שינה.

"בואי וניקח כמה רגעים, 

לשיר של תודה מלווה בצלילים, 

בואי נשיר יחד מילים ומנגינה 

שיכינו את הגוף שלנו טוב טוב לשינה"

אחרי השיר, שאלות לדיון:

מה מרגיע אותנו?

מה זה להכיר תודה?

על מה אתם מכירים תודה?

האם הכרת תודה מרגיעה אותנו?

נושא: יצירתיות

שאני הולך בשביל:

קישור לשיר https://youtu.be/s_0sloL2ujU

מילים ולחן: גל עבדו

לבסוף גליה נרדמת שוקעת בחלום, היא מגלה שהיא נמצאת בלב מדבר גדול,  על אף החווייה ההמשונה והמאיימת לכאורה, היא מרגישה בנוח ומתמסרת לחוויה, היא רואה מרחוק נוה מדבר ומתחילה ללכת, תוך כדי תנועה הראש שלה מתחיל להמציא את השיר:

"והנה קולות הצעדים, על הקרקע, בקצב

ואזניה של גליה מאזינות במלוא הקשב

ומנגינות עולות ונוצרות בראשה הקטן

ומילים בהתאם נולדות ביחד איתן"

 

שאלות אפשריות לדיון:

האם קרה לכם פעם שהמצאתם משהו לגמרי בעצמכם?

איך זה קרה?

האם "שיעמום" יכול לגרום לדברים טובים?

האם כולם יכולים להיות יצירתיים?

האם יש יתרונות ללהיות לבד?

 

לסיכום אני ממליץ לעורר אצל הילדים תחושה חגיגית לכבוד המאורע המיוחד ואולי אף לומר שלא תמיד זה היה ככה שמופעי תרבות מגיעים לגן/ בית ספר ושזה מאוד מיוחד, ועלינו להתנהג בהתאם.

סוג במה לא מקצועית
רוחב 3
עומק 3
מספר אומנים 1
מספר אנשי צוות 1
מספר הקבוצות במקביל 1
מספר פזות 1
זמן הקמה 30 דקות
מאיזה שעה 7:00
עד איזה שעה 17:00
שפת המופע עברית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

המלצות למופע שיר ערש

לינק לצפיה
גל עבדו
0546445967

galabdumusic@gmail.com

יפו-תל אביב, לוחמי גליפולי 60, כניסה א', דירה 4

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.