צוהר למחול -תשפא

תחום: מחול
תת-תחום: מפגש מחול
משך זמן המופע: 55
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: להקת המחול הקיבוצית
קהל יעד: ו - יב
כמות קהל מקסימלית: 50
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 22/09/2020

במפגש מסקרן וסוחף, נכיר מקרוב זוג רקדנים מלהקת המחול הקיבוצית, המתגוררים, מתאמנים ויוצרים בכפר המחול הבינלאומי בקיבוץ געתון. נצפה איתם בקטעים מהופעות הרפרטואר של הלהקה, נדבר על ריקוד, על הבמה, על חלומות ובעיקר על תהליך היצירה. נסיים יחד בתכנון וביצירה משותפת של קטע תנועתי ייחודי לכיתה שלכם, אותו מתכננים ומבצעים התלמידים בהנחיית הרקדנים 

אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק במפגשי מחול ייחודיים אשר יאפשרו לתלמידים היכרות מקרוב ואף התנסות עם עולם המחול



מה מתרחש מאחורי הקלעים של עולם הריקוד המודרני? איזו משמעת נדרשת כדי להצליח? כיצד יוצרים הופעה? איך מרגישים כשחיים על מזוודות בין שדות תעופה בינלאומיים? מה בין הביטוי האינדיבידואלי ובין הכוח והעוצמה של הקבוצה?

במפגש מסקרן וסוחף, נכיר מקרוב זוג רקדנים מלהקת המחול הקיבוצית, המתגוררים, מתאמנים ויוצרים בכפר המחול הבינלאומי בקיבוץ געתון. נצפה איתם בקטעים מהופעות הרפרטואר של הלהקה, נדבר על ריקוד, על הבמה, על חלומות ובעיקר על תהליך היצירה. נסיים יחד בתכנון וביצירה משותפת של קטע תנועתי ייחודי לכיתה שלכם, אותו מתכננים ומבצעים התלמידים בהנחיית הרקדנים (תופתעו – יש כיתות שמרכיבות יצירות מלהיבות גם בלי לקום מהכיסא).

רמי באר: המנהל האמנותי והכוריאוגרף של הלהקה. נולד בקיבוץ געתון, למד אצל יהודית ארנון, רקד בלהקה והחל ליצור עבודות עבורה עד שמונה לכוריאוגרף הלהקה. במשך השנים יצר מעל 50 עבודות, רובן יצירות באורך מלא לערב שלם. באר מוכר ומפורסם בארץ ובעולם וקיבל פרסים רבים.


באר יוצר מתוך עולמו הפנימי וזהותו כיליד הארץ, יליד קיבוץ, בן לניצולי שואה, אדם המחובר לחברה ולארץ ישראל. יצירותיו שואבות רעיונות וחומרים מההוויה הישראלית אך יש בהן גם אלמנטים מופשטים והיבטים אוניברסאליים המרגשים את הקהל ברחבי העולם . באר לא מספר סיפור ברור ואף לא מציג את עמדותיו, אלא משאיר זאת לדמיונו היצירתי של הצופה. הייחוד של באר הוא תפישתו הבימתית הטוטאלית הכוללת תנועה, חלל, עיצוב במה ותאורה. יצירותיו של באר מאופיינות באנרגיה חזקה התובעת רמה טכנית גבוהה, שפת תנועה אקספרסיבית מוקצנת, שימוש מופלא באביזרים ושיתוף הרקדנים בחיפוש התנועתי על ידי תהליכי אימפרוביזציה (אלתור) ארוכים.

 

לכל אחד שמורה הפרשנות האישית להבין את / להתחבר עם היצירה.

דרכו של רמי באר היא קודם כל להשתחרר מן הצורך לספר סיפור. 
כמו הוויתור על המימד הסיפורי, כך גם הצורך לוותר על האמירה המפורשת. ההתבגרות 
האמנותית היא בעצם  האפשרות ליצירה חופשית, משוחררת, אסוציאטיבית.                                                                    

את באר מעניין ההיבט התיאטרלי של המחול. כבמאי-כוריאוגרף, התנועה היא מרכיב במערך

יצירתי רחב יותר. מערך שכולל את המימד החזותי, את העיצוב, את התאורה, והחשיבות

המיוחסת לתלבושת.

תזמור של יחסים מורכבים בין כל אלה, יצירה של ניגודים ביניהם, מתחים צורניים שנבחנים

בהקשרים שונים בין תנועה וחלל, בין תנועה ומוסיקה בין תנועה עשירה, טעונה, לתנועה

מצומצמת, טהורה, מינימליסטית.

בכל אלה אין כדי שלילת האמירה, אלא שהאמירה אינה עוד בהכרח נקודת המוצא.

מעניין אותו ליצור משהו שנותר פתוח, צילומים של רגע, עריכה וידיאוקליפית, מהירה,

חריפה, גירויים שהיוצר מקבל מן המוסיקה, דימויים שבנויים על אסוציאציות אישיות,

אבל גם נשענים על מקורות מחוץ לריקוד, כמו תולדות האמנות.

נערך מתוך כתבה של אליקים ירון 'מעריב'

 

 

"...גורם ההפתעה הוא חלק מהותי ביצירה ואני מעדיף שאנשים יגיעו אליה נקי,

בלי אסוציאציות מוקדמות שיכולות להיוולד מתוך מלים או פרשנויות שלי להחלטות כאלה

ואחרות. הייתי רוצה להשאיר לכל אחד את המקום ליצירת נקודות חבור משלו עם העבודה".                                                                                                              רמי באר על יצירתו

מספר אומנים 2
מספר אנשי צוות 1
ציוד הקרנה מגבר מתאים לכיתות עם מסך ומקרן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
להקת המחול הקיבוצית
052-3978849 לירז

kcdc@kcdc.co.il

קיבוץ געתון, ד.נ אושרת

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.