תקציר:
שלום, שמי אילנה אלרום, הינני בת 61.
חיברתי ספר לילדים – "לנמר המסכן יש חור בשן", ובניתי לתלמידים ולילדי הגן הנגשה אליו דרך ספרות ותיאטרון, שבו הילדים ממחיזים ומספרים את הסיפור.
המפגש הספרותי כולל בתוכו:
1. קריאת הסיפור.
2. שיח עם הילדים על הספר ועל עצמם.
3. המחזה
4. תפאורה ואביזרים שמגיעים איתי לכל מפגש.
הפעילות היא בת 75 דקות.
על היוצר והיצירה:
ניסיון החיים שלי אמא הוליד בי הרבה אמפתיה ואהבה לילדים. הבנתי שמאוד קל לפגוע בילדים ומאוד קל לשמח אותם.
כל חיי הבנתי שאני בצד השמח והמשמח.
מתוך החוויות שלי כאמא, הבנתי את הכוח שיש במילים אמפתיות מכילות. רוב שנותיי המקצועיות היו בתחום הטיפול הנפשי שהענקתי כמטפלת הוליסטית, באמצעות עזרה למטופלים במימוש עצמי, בעזרת כלים שונים רלוונטיים.
לאחר שבגרו ילדיי ועזבו את הקן, ישבתי לכתוב את הספר – "לנמר המסכן יש חור בשן" המונח לפניכם.
מתוך הניסיון כאמא הבנתי כמה חשוב להעצים ולחזק את הילדים, לתמוך ולהצמיח אותם. את הניסיון הזה רציתי להעביר גם לאחרים, לחלוק איתם בהצלחות, כמו שנאמר אין חכם כבעל ניסיון – ובכך מינפתי את התובנות והמחשבות לכתיבת יצירה ספרותית.
רעיון לדיון – הכנה ועיבוד:
הספר מזמן שיח חינוכי סביב הספר במספר נושאים, וביניהם:
1. פחד מטיפול שיניים.
2. פחד מרופא שיניים.
3. התמודדות עם פחדים.
4. ויתור על אגו – הנמר כדמות חזקה מודה בחולשתו ואז מקבל עזרה. מסכים להודות שהוא "פחדן" וזוכה לתמיכה ולפרגון קהילתי (-רופא השיניים)
5. חתירה מצד המשפחה וחיפוש אחר עכבות וחסימות עד למציאת פתרונות יצירתיים המסלקים חסימות ומביאים להרגעה ולהעצמה.
השיח מזמן ומאפשר העלאה של מצבים מחיי הילדים. הספר מאפשר הזדמנויות לדבר על מה שמטריד אותם, והדינמיקה הקבוצתית שיוצרת נותנת לילדים גילוי מקסים כשמבינים שגם לאחרים יש בעיות ולא רק להם – ואם הנמר החזק יכול וראוי לקבל עזרה, אז גם אני החלש\ה יכולים ומותר לנו לבקש עזרה, במקום לחיות בסוד.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.