חלק ראשון – "אני יודעת": הזרע
אספר לילדים על שיחה אמיתית שהתקיימה ביני ובין האחיינית שלי, בה נטמן הזרע שממנו התפתח הסיפור.
חלק שני – הקרקע
אני מאמינה שכולנו יוצרים מטבענו והיצירה שלנו מתעצבת בהתאם למבנה הייחודי של כל אחת ואחד מאיתנו, זוהי הקרקע שממנה צומחת היצירה. הקרקע שלי היא קרקע שאוהבת מילים והיא הוזנה בסיפורים רבים מאז שחר ילדותי. אספר על סיפורים שאהבתי לשמוע וכיצד למדתי לקרוא בכוחות עצמי.
חלק שלישי – מים
אספר מעט על נסיבות החיים שלי בתקופה שבה נכתב הספר ועל החשיבות של השראה, של חיבור לעצמנו ושל הקשבה לרגשותיו של האמן שבתוכנו.
חלק רביעי – לצאת אל האור
אספר על התהליך הארוך שעברתי מרגע שהשלמתי את הכתיבה ועד לרגע שהספר יצא לאור: על מקומם של כישלונות ואכזבות בתהליך היצירה, על תמיכה ושיתופי פעולה ועל הרגע שבו משהו שהיה כמוס ואישי יוצא אל העולם.
חלק אחרון – "אני יודעת" ו"אני לא יודעת": סימני דרך
לכל אורך תהליך היצירה שימש אותי מפתח קסמים, שלא אכזב אף פעם: סימן שאלה. בכל שלב שהסכמתי להקשיב ולשאול, בכל פעם שוויתרתי על ה"אני יודעת", קרה משהו טוב בדרך. מצד שני, הבנתי שלפעמים אני באמת יודעת ועליי להתעקש ולפעול בהתאם.
זמן לשאלות
פרידה
אסיים במסר על פי דבריה של מרתה גרהם, הרקדנית האגדית:
ישנו כוח יצירתי שקיים בתוך כל אחד מאיתנו, ואנו הופכים אותו לפעולה. כל אחד מאיתנו מביא ביטוי ייחודי, כי כל אחד הוא חד-פעמי ולעולם לא יהיה עוד מישהו שהוא בדיוק כמונו. אם נחסום את הביטוי שלנו, הוא לא יגיע בשום דרך אחרת והעולם יאבד אותו. אנחנו לא צריכים לקבוע אם הביטוי הזה הוא טוב, או אם הוא מוצלח יותר או פחות מביטוי של מישהו אחר. התפקיד שלנו הוא לשמור שהביטוי הזה יהיה שלנו בצורה הצלולה ביותר, תפקידנו לשמור את הערוץ שדרכו הוא מגיע פתוח.
"רוֹצֶה שֶׁאֲלַמֵּד אוֹתְךָ לְטַפֵּס עַל עֵץ?" שָׁאַל קִפּוֹד.
"אֲנִי יוֹדֵעַ."
"בֶּאֱמֶת?" קָרָא קִפּוֹד, "אָז אִם אַתָּה יוֹדֵעַ,
בּוֹא נִרְאֶה אוֹתְךָ מְטַפֵּס."
קיפוד הגדול ויוז'יק הקטן יוצאים לטיול ביער. סיפור נוגע ללב על עצמאות, דאגה, אחריות, ומעל לכל על כוחה של אהבה.
מיכל היא בוגרת לימודי ספרות ומקרא בהצטיינות באוניברסיטת ת"א ובוגרת קורס מורי יוגה של "יוגה מאלה" בהצטיינות. עוסקת בתרגול והוראת יוגה ועבודה עם קלפים ככלי לחיבור להדרכה הפנימית. בנוסף עובדת כאנליסטית בתחום ההנדסה האזרחית.
מיכל חוקרת סקרנית של רוח האדם משחר ילדותה. יוז'יק וקיפוד הוא ספרה הראשון. בימים אלו עובדת על פרויקט כתיבה משותף עם שניים ממובילי החינוך המונטסורי בישראל.
כהכנה למפגש אבקש שהילדים יכירו את הספר.
אשמח מאוד שבמידת האפשר, המפגש יתקיים בישיבה במעגל.
העיבוד משתנה ממפגש למפגש בהתאם לעניין שהילדים והמבוגרים הנוכחים מוצאים בו. היות שהמפגש עוסק ביצירה ובחיבור של כל אחד מאיתנו ליוצר שבתוכו, ניתן לפתח אותו לכיוונים רבים כיד הדמיון הטובה עלינו.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.