פעילות של דיון המשלב פעילות בעקבות הצפייה בוידאו של ההצגה ע"י השחקן בסאם בירומי המגלם את הדמות של טרופותי .
השחקן יספר לילדים על העבודה שלו כשחקן על הדמות של המפלצת. איך זה לשחק דמות כזו, מה הוא משנה מבחינת תנועת הגוף, הקול ואיך זה ללבוש תלבושת כה גדולה של טרופותי ? ועוד..
פעילות בעקבות הצפייה בהצגה :
1) ציירו מפלצת דמיונית
2) משחקי תאטרון - הציעו לילדים לגלם סצנות מתוך ההצגה. להתחפש לעכבר, לשועל, לנחש, לטרופותי ולחיות היער ולהציג קטעים מתוך ההצגה בפני הכיתה.
3) לנהל שאלות ודיון בכיתה בעקבות ההצגה -
איזה קטע מתוך ההצגה הכי אהבתם?
האם יש לדעתכם מפלצות?
מה העכבר עשה כדי להתמודד עם המפלצת?
מה אתם עושים כשאתם מפחדים ממשהו?
מה לדעתכם המפלצת הרגישה?
הספר כתוב בחרוזים, וגם במחזה משולבים חרוזים לפעמים, בעיקר בשירים.
מצאו חרוזים למילים הבאות:
יער ארוחה עכבר שיניים ינשוף עץ שועלים נחש לטרוף
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.