"שעת שיח תיאטרלי" עפ"י ספרו עטור השבחים של הסופר אורי אורלב.
שעת שיח זו מורכבת משני חלקים עיקריים:
1.היכרות עם הספר "האי ברחוב הציפורים" תוך הקראת חלקים קצרים ומרגשים ממנו וכן פתיחת "שיח תיאטרלי" בשיתוף קהל התלמידים.
2.קטעי משחק (מונולוגים) מתוך הספר ובהשראת ההצגה "האי ברחוב הציפורים" (בה שיחקתי במשך 9 שנים בתפקיד הראשי (אלכס) במשך 9 שנים.
השיח מכוון ומתואם לגילאי המשתתפים,מאד דינמי,מעורר שאלות ובעיקר-מרגש מאד!
לפני כשנתיים אומצה שעת שיח זו ע"י מוזיאון "יד ושם" בירושלים ושווקה מטעמו למוסדות חינוך רבים,זאת במסגרת פרויקט "חמש ערים".
פרויקט זה נחל הצלחה רבהוברשותי ביקורות משבחות והמלצות רבות.
לאחר פגישה עם הסופר הנכבד מר אורי אורלב וקבלת "ברכת הדרך" שלו לפעילות חשובה וערכית זו
ולאחר עמל רב וחשיבה עמוקה ורבה בעניין תוכנה והגשתה ה"אחרת" של שעת שיח זו,יצאתי לדרך במטרה להנגיש לקהל התלמידים אגודות מעוררות צמאון וסקרנות יתרה אודות סיפורה של מלחמת העולם השניה,סיפורו של עם ישראל-סיפור השואה,כל זאת דרך עיניו של אלכס-ילד בן 11 אשר תושיה,אומץ לב ואמונה גדולה הם שהיו נר לרגליו.
זאת באופן כמעט אישי מול תלמידי ותלמידות בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים שברחבי הארץ
לבל משימה חשובה זו לא תחמוק מתודעתם ורוחם של דורות העתיד שלנו.
משך המפגש כ-50 דקות
בו אני לבוש בדמותו של אלכס-גיבור הספר וכן מצוייד בתפאורה מינימליסטית,מדוייקת ונכונה לצורך המחשת הסיפור והפקת המיטב מ"שעת שיח תיאטרלי" זה.
הגברה-אין צורך בהגברה
תאורה-אין צורך בתאורה (פרט לאור רגיל)
חלל-ניתן לקיים פעילות זו בכל חלל סגור בבית הספר (כיתה,חדרים שונים כגון:ספריה,כיתת מדעים,או טרקלין בית הספר)
ברשותי זכויות בכתב מהוצאת "כתר" המו"לים של הספר "האי ברחוב הציפורים".
מצורף ציטוט מנציג סל תרבות אשר צפה בשעת השיח בבית ספר "קשת" שבעיר "מודיעין":
"המפגש עורר עניין וקשב בקרב התלמידים,כאשר בעזרת משחק מאופק באופיו ובעזרת אמצעים מינימליסטיים
הצליח השחקן לייצר לפרקי זמן משתנים חוויה תיאטרונית"
"לאחר שיח קצר בנושא שבו נטלו חלק פעיל התלמידים,מתגלגל השחקן לדמותו של אלכס ומציג קטע קצר יחסית.
בסיומו נפתח שיח נוסף על החיים של אלכס ולאחר מכן נודד המפגש שוב אל האשליה התיאטרונית בקטע משחק
שהוא מעין פיסה של הצגת יחיד בנושא.."
"סיכום המפגש מתמקד בשיח סביב השאלה כיצד התלמידים היו נוהגים אם היו במצב של אלכס,והאם נהג נכון?
המפגש נחתם במילותיו של השחקן המציע לתלמידים לזכור כי דור ניצולי השואה הולך ונעלם ומחובתנו להעביר את הסיפור,
ובמילותיו:"הדבר מוטל על הכתפיים של כולנו,ולכן חשוב לחקור,לקרוא ספרים.. לראות.."
1.התמודדות ילדים בשואה:
(מצבי מצוקה,פחד,אי ידיעה,מחסור,חולי,אלימות,נטישה,תושיה
התאהבות,גבורה,אמונה,הדחקה,כח מול חולשה ועוד')
2.מהו גטו?
3. התמודדות עם מצבי קיצון (מנקודת ראות עכשווית ומן הצד)
4.חברות אמיתית,מהי?
5.סיפורי גבורה בעם היהודי.