השליש השלישי 2019 (מחודש)

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 60
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: תאטרון הנפש
קהל יעד: ז - יב
כמות קהל מקסימלית: 400
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 10/07/2019

 

תהליך התקרבות בין נערה בת 16 וקשישה ערירית.

במעשים קטנים של הקשבה, קבלה ונתינה, במסגרת פרויקט המעורבות החברתית של בית ספרה, פגישותיה של הנערה עם הקשישה הופכות את עולמן של כל המעורבים בעלילה לעולם אוהד ואופטימי יותר:

שחר לומדת שיעור בלתי נשכח על נתינה, אחריות ועצמאות.

תמי, אימא חד הורית שמחוברת לעלבונות העבר, לומדת לסלוח

ודורה הקשישה זוכה לקשר אוהב וכן ולהזדמנות אחרונה לתרום מניסיון חייה

"השליש השלישי"- זהו פסיפס עדין של רגשות ותובנות של שלושה דורות של נשים.




 

רות גלר: שחקנית תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה בארץ ובחו"ל. הופיעה בתיאטרון הקאמרי, ב"זירה", "זוית", "הבימה",  "בימת השחקנים", בתיאטרון של גיורא גודיק והתיאטרון העירוני חיפה, ,החאן ועוד.

בין הצגותיה : "הילולת רפאים" , "הזמרת הקירחת", ,הפינג'אן", "מי יציל את הפלח", "אוליבר", השפן לשלטון", "גבירתי הנאווה" ועוד

ב- 2010, זכתה בפרס הבמה לילדים נוער לשחקנית הראשית הטובה ביותר על השתתפותה ב"דור 3.5" של תיאטרון הנפש

בין סרטיה בהם השתתפה, נמנים: "מבצע יונתן", "חמסין", "אבא גנוב 2", "משפט קסטנר", מיטה טובה ועוד.

 

דינה לימון:

סיימה לימודיה בסטודיו  ניסן נתיב ב – 1972 . בין ההצגות שהשתתפה : סיליה, ב"כטוב בעיניכם" , "יחי החופש", התור","אנה פראנק" ,"שבת ראשון שני", "שותפים לדירה" , "המטבח" , "מי מפחד מוירג'יניה וולף"  "

"המשפחה", "שמריהו הילד מקופסת  השימורים","מה שבלב" ,"אלבום משפחתי","קיץ אחרון" ,"גן עדן טרום חובה" ,"המובטל מלמעלה", "שרה גבורת נילי" ,"נשים קטנות"  ועוד.

השתתפה  בעשרות הצגות פרינג', מסחריות, הצגות בידור, הצגות ילדים,  סרטים, סדרות טלויזיה  ופרסומות.

קבלה ציון לשבח על משחק בפסטיבל הצגות ילדים בחיפה 2003 בהצגה "יותם פרא אדם".

 

חני פרץ:

בוגרת בית הספר למשחק "בית צבי". 

פסטיבל ישראל 90 – "נפלאות הקרקס

תאטרון ילדים ונוער 

קלטת וידיאו לילדים "שירים וסיפורים לקטנים"

השתתפה במחזות זמר, קולנוע והצגות וכן בפרסומות. בית היתר ניתן לציין : "פאל ג'ואי"/ "צלילי המוסיקה"  / "סביב העולם בשמונים יום" / " טיפת מזל" / "פעמיים בוסקילה" / "וסרמיל"  /" עיוורת/ "מגילת רות/ "שקיעה מזרחית"/ "עוד חבר כזה ואבדנו" / "דימונה דימונה" / "חלומות מרקש" /"מרתי" / "רופא בעל כורחו" / "חתונת הדמים " /"בדמי ימיה"  ועוד

התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד"אנדלוסיקל" ,"התינוק מאופראן"  "חתונה במוגדור"   "הומור ופיוט"

 

שירן שחר:

ניסן נתיב: מכינה 2010 - 2011
לימודי משחק: 2011-2014 בוגרת בית הספר הגבוה לאומנויות הבמה תיאטרון חולון
3 שנים לימודי תעודה
שירה ריקוד ומשחק.

טלוויזיה:"רוז" דרור מורה

תיאטרון: "מהומה על הבמה",  "שולית הקוסם" ,  "המזוודה של חנה",  "אוזו ומוזו מכפר קקארוזו" ,  "פנטזי קידס",  ״ממלכת הכוכבים״– "הסנדלר והגמדים"  ״מגילת אסתר הסיפור האמיתי״ חלילן הסיפורים״ פסטיבל צלילי ילדות תא' חולון ועוד. 

 

מחזאי

יצחק משל

במאי

הווארד ריפ

מפעיל

נועם טופליאן

עיצוב

באטריס הל

מוסיקה

עידן יצחייק

 

הצגה  השליש השלישי מציגה בפנינו דרמה רגישה ומרגשת בה מהולים כל מרכיבי פרויקט המעורבות החברתית..

להלן נושאים לדיון אחרי ההצגה במטרה להעשיר את חווית הצפייה בהצגה, להרחיב את עולמם של הצופים ולעודד את מעורבותם בסביבה. יש הסבורים כי כדי ליהנות מיצירה אמנותית די בכך שחווים אותה. יחד עם זאת, אנו מאמינים שההנאה כרוכה גם בהבנת שפת התיאטרון הייחודית, מרכיביה וסימניה.

כל יצירה אמנותית הנה שילוב של תוכן וצורה. באמנות התיאטרון מכיל התוכן מסר או אמירה, ואילו הצורה היא הסגנון האמנותי בו מסר זה מוגש. בעולם התיאטרון, סגנון אמנותי פירושו משחק, תפאורה, תלבושות, תאורה, מוסיקה ותנועה; בעזרת כל אלה משפיעים התוכן והמסרים של ההצגה על הצופה, מרגשים אותו ומעוררים בו מחשבה.

ליצירה התיאטרלית מורכבות ייחודית משלה: היא תוצאה של שיתוף פעולה בין יוצרים רבים מתחומי אמנויות שונים/  יחד הם יוצרים את הצגת התיאטרון, כחוויה חד פעמית הנוצרת את עצמה שוב ושוב, בכל פעם מחדש, מול קהל צופים אחר, במקום אחר, בזמן אחר.

הצגת תיאטרון היא יצירה רב גונית ושלמה וביכולתה לברוא עולם חדש, עולם של אשליה שמקרין על המציאות שלנו ומרעיף עליה קסם והנאה.

שאלות לדיון לאחר הצפייה בהצגה המתייחסות לתוכן

  • מהם לדעתך המסרים של המחזה?
  • מה לדעתך הקשר בין נתינה לקבלה?
  • האם לדעתך יש אמת בטענה שחשיפה לאחר, כמו כן עבודה התנדבותית, מפחיתה ומונעת אלימות ותסכול הנובע מחוסר משמעות ויעוד בחיים?

·מהי עמדתה של שחר כלפי קשישים לפני שהיא פוגשת את דורה?

  • האם לדעתך היו לדורה ציפיות מפרויקט ההתנדבות?
  • כיצד לדעתך נבנה הקשר ביניהן? מי לדעתך עשה את הצד הראשון לקראת ההתקרבות האמיתית? ומה היה צד זה לדעתך?
  • כיצד לדעתך ניתן להפוך את יחסינו עם הזולת למשמעותיים יותר ומספקים יותר?
  • האם לדעתך ניתן לשנות עמדות המבוססות על דעות קדומות, אדישות או התנשאות (מצד הנערה) ומה בקשר לחשדנות, ויתור או חוסר אמון בזולת? (מצד הקשיש)
  • כיצד לדעתך ניתן לפתח דיאלוג, הקשבה, ופתיחות בין אדם לחברו?
  • כיצד השפיע הקשר של שחר עם דורה על מערכות יחסים אחרות בחייה של שחר, בקשר עם אמה, יחסיה עם הסבים, אולי עם אביה?
  • כיצד השפיע הקשר של שחר עם דורה, על חייה של דורה?
  • אלו שינויים חלים בדמויות ההצגה?
  • כיצד ניתן לדעתך להפוך מחויבות בית ספרית לידידות אמיצה?
  • מהי לדעתך התרומה של פרויקט "המערבות החברתית", האם כדאי לחייב אנשים להתנדב?
  • וברובד האישי,  מהי לדעתך משמעות הציווי היהודי "נעשה ונשמע"?

 

שאלות לדיון לאחר הצפייה בהצגה, המתייחסות לסגנון האומנותי

  • הבימוי. הבמאי המקצועי כאחד היוצרים של ההצגה הינו חידוש של המאה ה-19.

בעבר הבימאי ניצב על הבימה כמנצח של תזמורת או מקהלה, היום מייחסים חשיבות עליונה למעמדו. ראשית הוא נותן את הפרשנות האחרונה למחזה הכתוב ושנית הבימאי הוא האחראי לתיאום כל היוצרים המעורבים בהצגה.

  • מה לדעתך היו החלטותיו של הבימאי לגבי סגנון ההצגה? (ריאליסטי, מלודרמטי, אבסורדי...) האם סגנון ההצגה מתאים והולם את המסרים של המחזה?
  • כיצד הוא סימן את המעברים בין הסצנות השונות?
  • באילו אמצעים הגדיר נוכחותם של דמויות נוספות?

          (שיחות הטלפון, המכתב של דב שחורי, תמונות הנכדים)

  • עיצוב התפאורה והתלבושות הוא החוויה החזותית העיקרית של ההצגה. מטרתו הוא לסמן את מקום ההתרחשות של ההצגה, לאפיין את סגנונה ואת הדמויות שבה ..

           העיצוב יכול להיות מינימליסטי, (למשל כשרמז אחד מסמל ומזכיר את השלם, נאמר-                           

עץ יחיד כסמל לשדה באביב) ריאליסטי, המשחזר תקופה ומקום באופן מדויק, מטאפורי  כשהוא מבטא באופן מטאפורי מצבם הרגשי של הדמויות וההתרחשויות... ועוד.      

           התלבושות, האיפור והשיער הם מהסימנים החיצוניים של השחקן. השיער לדוגמה,    

           צבעו, עיצובו, ממדיו או היעדרו, הם סימנים תיאטרליים מובהקים.

מלבד תפאורה ותלבושות קיימים בהצגה גם האביזרים, אביזרי במה

(קומקום מרוקאי, כלי מטבח מקריסטל ..) ואביזרי יד (מכתב, סלולריים, סריגה...)

           מהם הפתרונות הייחודיים של המעצבת?

  • האם לדעתך המוסיקה תומכת במצבים הרגשיים שבהצגה? (קירבה, אכזבה, בדידות, פיוס) האם היא השפיעה על תגובותיכם?
  • האם נהנית ממשחק השחקניות? האם הוא מקורי, ייחודי, עקבי? האם הן הצליחו לעורר הזדהות עם דמותן?

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תאטרון הנפש
050-5394971

info.nephesh@gmail.com

תל-אביב, דיזינגוף 253

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.