פרויקט אליקו בס הוא פרויקט של האמן אלי מועלם בן 28 מראשון לציון,
תחילה הוא לקח את גיטרת הבס לטיול מוזיקלי ברחבי העולם על מנת לשים את גיטרת הבס שבדרך כלל בתפקיד הליווי גם בתפקיד הסולו ולשים אותה בקדמת הבמה.
בהמשך הפרויקט התרחב וספג השפעות מבית סביו מעיראק היישר לטיולים ולחוויות שצבר בדרך בטיולים במזרח עם מקצביים אפריקאים ממדבר סהרה
אלי מנגן על גיטרה בס, גימברי שזה כלי בס אפריקאי ממדבר סהרה שמזוהה עם שבט הגנואה מצטרפים אליו אביתר מורד נגן עוד וכינור ברך המכונה קמנג'ה, איתמר פנהי על התופים ונועם נגר על הגיטרה והשירה.
VIDEO
VIDEO
על היצירה
אליקו בס הוא פרויקט מוזיקת עולם שיצר אלי מועלם בן 28 מראשון לציון.
הפרויקט הוציא את אלבומו הראשון בשנת 2018 "Bass Arount The World".
באוקטובר 2021 הוציא את אלבומו השני "Moalem," שחוזר לשורשי בית סביו של אלי מעיראק היישר לטיולים ולחוויות שצבר בטיולים במזרח הרחוק מתובל עם מקצבים ממדבר סהרה.
באלבום השני יצאו מספר סינגלים שמושמעים עד היום בתחנות הרדיו הגדולות בארץ כמו שיר הנושא של האלבום מועלם, גרסה מיוחדת לתפילה עושה שלום במרומיו, השיר נווה מדבר שהוא שירת גנואה בעברית.
השירים מושמעים בתחנות הרדיו למשל:כאן גימל, כאן תרבות, כאן מורשת,כאן ב', אמצע הדרך ועוד הקליפים של אליקו משודרים בערוץ 24 ומוזיקה IL.
אליקו בשנה האחרונה בעיצומו של סיבוב הופעות רחב לקידום האלבום ברחבי הארץ יצא לפרויקט להופיע עם האמן הבינלאומי מארק אליהו. בין היתר הופיעו ב-DCITY, לבונטין, אירועי לילה לבן בת''א פסטיבלים ועוד.
אנו נדון עם התלמידים הצופים על מספר נושאים חשובים.
האם הם מרגישים היום את הזהות של ההורים ושל סבא וסבתא?
האם יש משמעות מבחנתם לעדות שמהם הם באו האם נשאר משהו מהתרבות שלהם? האם הם מרגישים שחשוב לשמור על זה ולמה? מה מיוחד בזה?
נספר בהרחבה כמובן על כל כלי ומאיפה הוא הגיע מה ההיסטוריה שלו ואיך אנחנו כל אחד מחובר לכלי ולמוזיקה דרך מה שקיבלנו מההורים ומהסבים והסבתות שלנו
וכמה זה חשוב לשמר את העבר וכמה טוב ויופי ואומנות יש בזה.
נדבר קצת על מוזיקת הרגאיי והיחודיות שלה והקצב האיטי שלה מאיפה היא באה מה שונה בה?
האם התלמידים מתחברים יותר או פחות?
נמשיך לדון בנושא קיבוץ הגלויות הארץ ישראלי שאנחנו להקה שמבצעת גם שירים אתניים, גם שירי רגאיי, גם שירים במקצב לטיני.
כל אחד מאיתנו הגיע ממקום אחר דיבר בשפה שונה ובסוף הכל התחבר למשהו אחד.
האם אחד מהתלמידים מרגיש שהוא שונה מחבריו אבל עדיין יש ביניהם דברים במשותף?
נספר על החיבור בנינו ועל הייחודיות שכל אחד מנושא בתרבות אחרת ואיזה יופי ואיך זה משפיע על המוזיקה קיבוץ הגלויות הזה.
נעבור לשירת הגנואה בשיר נווה מדבר פעם כשלא היה ספרי תורה ולא ידעו איך להתפלל בכל התרבויות בעולם היה מנהג שהרב או איש הדת הראשי אומר את משפט התפילה וכולם חוזרים אחריו.
נבצע את השיר בהפעלת הקהל בשאלה תשובה. על מנת להסביר את שיטת התפילה הזו שמשתמשים בה עד היום.
לקראת סיום נסיים עם השיר מועלם בניחוח ירושלמי ארץ ישראלי ונבקש מהקהל להצטרף אלינו.
סוג במה
מקצועית
מספר אומנים
4
מספר אנשי צוות
2
זמן הקמה
2 שעות
מאיזה שעה
8
עד איזה שעה
10
שפת המופע
עברית
ציוד הקרנה
אין צורך
סאונד
כן
חדר הלבשה
כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.