סמוך לגדר ההפרדה, באזור התעשייה עטרות, על קו התפר בין שתי מציאויות חיים שונות, ניצב מתחם צער בעלי חיים ירושלים.
במשך השבוע זהו גם ביתו של האני, פלסטיני בן 48, נשוי ואב לשישה ילדים, מהכפר בידו.
האני, ביחד עם מספר עובדים ישראלים מטפל בכ-400 הכלבים הנמצאים במכלאה, ושומר עליהם בלילות כשהמקום מתרוקן מאדם. את בדידותו מפיגה הטלוויזיה וכלבתו הנאמנה סופי.
הסרט עוקב אחר שגרת יומו של האני והתדרדרותה של מערכת היחסים עם הישראלים לאחר אירוע בו נפצעות שתי כלבות בעת משמרת לילה. אירוע זה, בנוסף לגל גנבות במתחם, והתנגדותו למסירתה לאימוץ של כלבתו האהובה, מעוררים ספקות בתפקודו של האני, וללא ידיעתו מתחילים לחפש לו מחליף.
הקרנת הסרט (40 דקות) מפגש עם היוצר, עדי הראל (בין חצי שעה לשעה וחצי - בהתאם לרצון בית הספר).
VIDEO
עדי הראל
במאי וצלם, בוגר המחלקה לקולנוע במדרשה לאומנות בית ברל, שייצג את ישראל בתערוכת הסרטים האינטרנטית Europe in shorts עם "כלא" סרט עלילתי קצר, שסרטו "שמוליק קראוס- מאחורי עיניים כחולות" הופק עבור yes דוקו ובתמיכת מפעל הפיס, זכה לשבחי הביקורת וזוכה לתגובות נרגשות במקומות רבים ברחבי הארץ בהם הוא מוצג.
האני הוא סרטו הדוקומנטרי הראשון, הסרט זכה במקום הראשון בדוקאביב 2011 תחרות הסטודנטים ונקנה לשידור ביס דוקו.
מנימוקי חבר השופטים לבחירה בסרט:
"על בחירה מוצלחת בדמות מורכבת, הנמצאת בסיטואציה ובלוקיישן בעלי רבדים רבים. הסרט מורכב מסצנות בעלות ערך דוקומנטרי גבוה, המייצרות סיפור מותח ודרמתי אשר מצליח לגעת בצופה. על המפגש בין תרבויות, בין בני אדם ובעלי חיים, בין הפוליטי לחברתי".
מפגש עם עדי הראל, הבמאי ויוצר הסרט, בתום ההקרנה
המפגש עוסק בתהליך היצירה המורכב של הסרט: ההתחלה במיקוד בהאני ובשגרת יומו המונוטונית, והתפתחות האמון בינו לבין הבמאי, הרחבת היריעה ליחסים עם העובדים והמתנדבים הישראלים, הגילוי שמתכוונים לפטר את האני מאחורי גבו וחווייתו הטורדת מנוחה של הבמאי שנאלץ להסתיר סוד מגיבור הסרט שלו, ומצד שני לעקוב אחר ההתפתחויות שגורמות גם לו לחשוב מחדש.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.