נויה שגיב וספרה מי הרס את הקרקס

תחום: ספרות
תת-תחום: מפגש עם סופר או משורר
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: נויה שגיב
קהל יעד: גן - גן
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 15/01/2023

"מי הרס את הקרקס? " - תיאור מהלך המפגש.

המופע מלווה בקריאה מתוך הספר, שיחה ושירה בליווי גיטרה. 

חלק א - הצגה עצמית ובקשת עזרה מהילדים- לעזור לי לתקן סיפור שנהרס.... אולי נקבל השראה מסופרים מוכרים? כמו לאה גולדברג (ידידי מרחוב ארנון), ביאליק (עציץ פרחים), מרים ילן שטקליס? (דני גיבור)

חלק ב- אנסה להיזכר... אם אני לא מצליחה לתקן את הסיפור...  איך כתבתי את הספר? מה קרה "באמת"?- סיפור מאחורי הקלעים על לידת הספר "בוקר טוב עולם" המספר על לידת בני הבכור, ועל לידת הספר "מי הרס את הקרקס", ובו כבר שני האחים קיימים בעולם....

חלק ג- קריאת הספר "מי הרס את הקרקס". 

חלק ד- שיחה על הספר: איך הרגיש כל אחד מהאחים? האם אפשר לתקן משהו שנהרס- מה אפשר? מה אי אפשר?- אילו דוגמאות יש לילדים? 

אילו דברים יצירתיים אפשר לעשות עם דברים שנדמה לנו ש"התקלקלו"? 

מהו הכוח לתקן? למה צריך לזה כוח?

 

 




נויה שגיב, בת 46, תל אביבית, אמא לשני בנים. סופרת ספרי ילדים, מחברת הספרים: "בוקר טוב עולם", "מי הרס את הקרקס" (הופץ דרך ספרית פיג'מה בשנת 2021). מחברת סדרת ספרי תנ"ך בקומיקס של המרכז לטכנולוגיה חינוכית. חברה בפרויקט "מאחורי הפלאים" של תיאטרון חיפה. מרצה בסמינר הקיבוצים. בעלת תואר שני בחינוך ודוקטורנטית לספרות החוקרת את שירתה של לאה גולדברג, מלמדת במסגרות עלמא, בינ"ה, מקורות ועוד. מדריכת טיולי ג'יפים ומובילת להקת רוק. 

הספר "מי הרס את הקרקס" נולד מהווי הבית שלנו. מעשה שהיה, בערך כך היה: יותר מכל הצעצועים, עומר אוהב את הקרקס שבנה בעצמו. בעיטת כדור לא זהירה של אחיו הקטן, לא בכוונה כמובן, הורסת את הקרקס. מה יקרה עכשיו? סיפור על היכולת שלנו לקלקל, אבל גם לתקן. 

יחסים בין ילדים מורכבים מרגעי שמחה ושיתוף פעולה לצד רגעים של מתח ותסכול. סיפורם של גיא ועומר משקף את האתגר העומד בפני ילדים במשפחות רבות ואת שיתוף הפעולה וההבנה ההדדית על אף המתחים ביניהם: עומר כועס, אך גיא בטוח שאם הוא קלקל, הוא יכול גם לתקן. בעזרת שיתוף פעולה ביניהם האחים מצליחים לבנות מחדש את הקרקס וללמוד על קשר, על שיתוף ועל בנייה ברוח האמרה: "אִם אַתָּה מַאֲמִין שֶׁיְּכוֹלִין לְקַלְקֵל, תַּאֲמִין שֶׁיְּכוֹלִין לְתַקֵּן". (רבי נחמן מברסלב).

לפני הצפיה: הסיפור מעניק הזדמנות לטפח אצל הילדים יוזמות של בנייה ויצירה (כמו הקמת קרקס, יצירת מסלול משחקי, פינת רגיעה ועוד). תוכלו לשים ברחבי הגן אביזרים, ריהוט, חומרים וכלים שיאפשרו לילדים להעלות רעיונות, לשתף פעולה, ליצור יחד, לפתור בעיות וליהנות מהתוצר המשותף, אך לא פחות מכך – מהדרך!

לאחר הצפיה: הסיפור מעניק הזדמנות לשיח על מערכות יחסים- בין אחים, בין חברים. על אמפתיה ורגישות לזלות, על עבודת צוות ועל ההזדמנות לתקן לא רק קרקסים אלא גם מערכות יחסים.

מומלץ להיעזר בהכנה לפעילות באתר ספרית פיג'מה: 

https://www.pjisrael.org/book/mi_haras_circus/#salons 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
נויה שגיב
0523984413

noyasagiv@gmail.com

יפו-תל אביב, בני דן 12

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.