דוידי גיא/עימאד בורנאט וסרטם "חמש מצלמות שבורות" (A)

תחום: קולנוע
תת-תחום: הרצאה והדגמות
משך זמן המופע: 90
סגנון: תיעודי
שם הרכב:
סיווג: מפגש עם יוצר וסרטו
שם המפיק: דוידי גיא,עימאד בורנאט
קהל יעד: ט - יב
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל

כשג'יבריל נולד בתחילת 2005, קיבל עימאד בורנאט, פלאח פלסטיני, את המצלמה הראשונה שלו. באותו זמן ישראל מחליטה למקם את מסלולה של גדר ההפרדה על אדמת כפרו בילעין. תושבי הכפר מתנגדים להחלטה, פעילי שלום ישראלים ובינלאומיים מצטרפים להפגנות השבועיות לתמיכה במאבק, שהופך לסמל להתנגדות בלתי אלימה. לאורך השנים עימאד מתעד את המאבק המובל על ידי שניים מחבריו הטובים, אדיב ופיל, לצד צילום התבגרותו של בנו ג'יבריל. עד מהרה ההתרחשויות והתיעוד משפיעים על חייו האישיים ועל משפחתו: פלישות ליליות ומעצרים יומיומיים מפחידים את הילדים, חבריו, אחיו וגם הוא עצמו, נורים או נעצרים ונשלחים לכלא. מצלמה אחר מצלמה מרוסקת, וכל מצלמה חושפת פרק בחייו ובהיסטוריה. לבסוף הוא חובר לבמאי הישראלי גיא דוידי, ויחד הם יוצרים את היצירה הקולנועית "חמש מצלמות שבורות".

בימוי: גיא דוידי ועימאד בורנאט; כתיבה: גיא דוידי; הפקה: גיא דוידי, עימאד בורנאט, סרז' גורדי, קריסטין קמדסו; צילום: עימאד בורנאט; עריכה: ורוניק לגוארד סגו וגיא דוידי; מוזיקה מקורית: טריו ג'ובראן; הופק בשיתוף ערוץ 8 - נגה תקשורת ובתמיכת קרן הקולנוע החדשה.

במפגש, ישוחחו הבמאים עם התלמידים על המפגש ביניהם, על השפה האחרת שהסרט מביא אל הדיון בסכסוך הישראלי-פלסטיני, על תפקידם של התקשורת והקולנוע - האם הם נועדו להיות אובייקטיביים? האם יש ליוצר או לעיתונאי מחויבות כלפי הצופים שלו? האם יש מניפולציות בעשייה התיעודית, ואם כן אילו? האם יש קווים אדומים באמנות? השיחה שתתקיים לפני הצפייה בסרט תתמקד בהצגת הרקע האישי והמקצועי של היוצרים, בהנחיה לגבי ההתמודדות עם רגשות שעשויים להתעורר במהלך הצפייה והדגשת החשיבות של ההתבוננות בהם, ובהכנה לנקודת המבט שממנה מסופר הסיפור בסרט.



הסרט זכה באוסקר הישראלי 2013 בקטגוריה הדוקומנטרית, ובעשרות פרסים בפסטיבלים רבים שהשתתף בהם בארץ ובחו"ל.

במפגש, ישוחחו הבמאים עם התלמידים על המפגש ביניהם, על השפה האחרת שהסרט מביא אל הדיון בסכסוך הישראלי-פלסטיני, על תפקידם של התקשורת והקולנוע - האם הם נועדו להיות אובייקטיביים? האם יש ליוצר או לעיתונאי מחויבות כלפי הצופים שלו? האם יש מניפולציות בעשייה התיעודית, ואם כן אילו? האם יש קווים אדומים באמנות? השיחה שתתקיים לפני הצפייה בסרט תתמקד בהצגת הרקע האישי והמקצועי של היוצרים, בהנחיה לגבי ההתמודדות עם רגשות שעשויים להתעורר במהלך הצפייה והדגשת החשיבות של ההתבוננות בהם, ובהכנה לנקודת המבט שממנה מסופר הסיפור בסרט.

שפת המופע עברית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
דוידי גיא,עימאד בורנאט
054-4949831

guydvd@gmail.com

, איגר 8 תל אביב

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.