מרחב אישי / גבולות-אביטל עדן-זום

תחום: מחול
תת-תחום: מפגש מחול
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: אביטל עדן
קהל יעד: ח - יב
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 09/02/2021

מפגש מחול עם היוצרת אביטל עדן הלוקח את הקהל למסע קצר, לגילוי מרחבים אישיים הקיימים בין הגבולות. דרך חשיפת כלי היצירה, נוצרת חוויה של מרחב חדש שנולד דווקא מתוך צמצום.

המפגש מורכב מצפייה בשלוש יצירות מחול: יצירת סולו מצולמת משנת 2017, ושתי יצירות מחול שנוצרו במהלך הסגר של שנת 2020 כווידיאו דאנס. לצד הצפייה, מועברות הנחיות לצפייה המוצגות במצגת, והמשתתפות מוזמנות לכתוב בצ'אט משותף את התגובות לשאלות מונחות, כדוגמת: מהם גבולות הבמה/ המקום בו הריקוד מתרחש? מה ההשפעה של גבול המיקום על התנועה? מהם גבולות התנועה? תחושה, מחשבה, רגש שעולה בזמן הצפייה בהקשר למוסיקה, תנועה, תלבושת.

מהלך המפגש:

מפגש המחול מועבר בצורה מקוונת (זום) ומלווה בפרשנות מונחה שלי, לצד שיתוף תכנים וסרטונים.

  1. בפתיחת מפגש המחול הקהל מתבקש לטלטל ולנער כפות ידיים ורגליים, לסובב ידיים ראש וכתפיים, כחלק מהתפיסה שלי כיוצרת שהקהל צריך להרגיש את אפשרות התנועה.
  2. את נושא המפגש אני מציגה דרך צפייה בווידיאו דאנס הראשון,FEET CUT .
  3. בסיום הצפייה מועברת הזמנה לכתוב בצ'אט של הזום תגובות לצפייה, והקראת חלק מהתגובות.
  4. צפייה משותפת ב"פיסות של מרחב"- לפני הצפייה, תזכורת בשקופית להנחיות צפייה.
  5. בסיום הצפייה מועברת הזמנה לכתוב בצ'אט של הזום תגובות לצפייה, והקראת חלק מהתגובות.
  6. שלוש דקות של חוויה משותפת בתנועה. אני מזמינה לחוות איתי תנועה בתוך גבולות.
  7. לאחריו, מועברת הזמנה לכתוב בצ'אט על חווית ההתנסות בתנועה, אני מתייחסת לתגובות.
  8. צפייה משותפת ביצירה "נאספתי כאן, גרסת המסדרון".
  9. בסיום הצפייה, אני מזמינה את המשתתפות, להכין רשימה אישית, של חלומות ורצונות למימוש, מתוך תפיסה, שכל מסדרון יכול להיות פתח להגשמת חלום, וכל גבול הוא לא סגר, אלא הצבת המיקום בו אפשר להתממש.
  10. הצעה לדיון וזמן לשאלות כאשר הזום נשאר פתוח למעוניינות.




אביטל עדן, רקדנית וכוריאוגרפית, יוצרת עצמאית במחול. משתמשת בטכניקותUrban street Dance , מחול אווירי ומחול עכשווי.

במפגש יוצגו שלוש יצירות מחול קצרות מאת היוצרת אביטל עדן- FEET CUT"", "פיסות של מרחב", "נאספתי כאן, גרסת המסדרון".

על היצירות:

FEET CUT

הריקוד נוצר כחלק מפסטיבל 'ברוטינה' 2020, תחת פרויקט 'שורטיז', בצורת אתגר ליוצר. האתגר שלי היה ליצור ריקוד מצולם, בו יראו רק את כפות רגליי, כשזמן היצירה הוגבל לשבועיים. כך נולדה יצירה ייחודית דרך הגבלות ואתגרים. הפסטיבל שודר אונליין.

פיסות של מרחב

בשנת 2017 יצרתי את הסולו "פיסות של מרחב", וכעת שוב- על רקע תקופת הסגרים והבידוד החברתי של שנת 2020-21, מצאתי את עצמי נאחזת בתוכן היצירה  וחוזרת אליה בשנית. ביצירה, אני מכירה בגבולות התוחמים לי את החיים. אני רוקדת דואט עם בד, המבטא את מערכת היחסים שלי עם הגבולות בחיי ובודקת כיצד אני מחפשת את המרחב שבתוכם. העבודה מלווה בצלילים ווקאליים מקוריים ובתאורה המשקפת את רעיון הגבולות גם כן- גבול אליו אני נכנסת ויוצאת. השפה התנועתית מורכבת ממחול עכשיו ו-Urban street Dance, כאשר מוטיב העיגול המלווה את העבודה מסמל גם גבול וגם את המעגל המוכר מריקודי הרחוב של הברייקדאנס. היצירה הועלתה בבכורה במרץ 2017 במרכז האמריקאי לתרבות ירושלים וכסולו במפגשי מחול.

נאספתי כאן, גרסת המסדרון

לאחר תחילת הסגר הראשון- בחודש אפריל 2020, חששתי, שאאבד את הכושר, ושלא אזכור את חומרי היצירה עליהם עבדתי באותה תקופה עבור יצירה חדשה. התאמנתי בבית במסדרון כי זה היה האזור היחיד הנקי והמסודר בין משחקי הילדים. לבסוף החלטתי לצלם את עצמי לטובת תיעוד אישי, אך להתייחס לזה כאל "מופע" מוגמר ומדויק. כך, אחרי שכל בני הבית הלכו לישון, התלבשתי והתאפרתי כאילו אני בדרך להופעה. כתאורה- הדלקתי את האורות מכל החדרים, והשתמשתי בחלל כמו היה במה לכל דבר. המופע הזה צולם כ-one shot  ללא עריכה, והמוסיקה נוספה אליו בעריכה לאחר מכן.

היצירה זכתה ב"יצירות מבית" של המועצה לתרבות מפעל הפיס, משתתפת בפרויקט הבינלאומי Echo, המתעד את תקופת הקורונה דרך יצירות מחול מכל העולם, ומופיעה במאגר הבינלאומיPure Space , המתעד את התקופה דרך יצירות מחול. כך, דווקא מתוך המסדרון הצר שבביתי, לא על במה ולא בפני קהל, ומתוך תקופת הסתגרות, זכיתי ליצור יצירה בינלאומית, והמרחב האישי הפך לאינסופי.

הצעה לדיון בנושא: מרחב אישי / גבולות

- שאלות הכנה טרם צפייה:

מה הגבולות שלי?

מה הגבול הפנימי שאני שמה לעצמי לעומת גבול חיצוני?

על איזה גבול אני רוצה לוותר?

אלו גבולות נוספו או נפרצו על ידי בתקופת הקורונה?

- שאלות הנחיה בעת המפגש:

מה שונה ומה משותף ליצירות? בהקשר של מוסיקה, תנועה, תלבושת ומקום המופע.

איזה סגנונות ריקוד זיהיתם ביצירה?

מה ההבדל בין היצירה בה הרקדנית עם נעליים לבין היצירות בהם הרקדנית יחפה?

- שאלות לדיון על תהליכי יצירה:

מה המרכיבים ביצירה שאני מתחברת אליהם- מוסיקה, תנועה, תלבושת, מקום המופע?

אילו כלים זמינים לי ליצירה ברמה האישית ?

מה נחשב ליצירה?

אלו כלי יצירה זמינים גם למי שלא אומן?

אלו כלי יצירה מתאימים לי?

כיצד מתחילים ליצור?

איך לבחור את תוכן היצירה?

מספר אומנים 1
מספר הקבוצות במקביל 1
מאיזה שעה -
עד איזה שעה -
שפת המופע עברית
ציוד הקרנה דרישות טכניות למפגש זום: - מחשב אישי לכל משתתף/ משותף לקבוצת משתתפים קטנה - אינטרנט - כניסה לממשק זום *במידה והמפגש יהיה מפגש פרונטלי ולא אינטרנטי, נדרש מקרן.
סאונד כן
מסך כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

מפגש אביטל עדן_המלצה (2)

לינק לצפיה

מפגש אביטל עדן_המלצה (3)

לינק לצפיה

מפגש אביטל עדן_המלצה (1)

לינק לצפיה
אביטל עדן
0507817260

dance@avitaleden.com

20182, האלומה 14 דירה 1 אפרת

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.