אחד, אחיד וייחודי.
מפגש מלווה בהקרנת היצירה 'אדומות'.
יוצרת: מאיה ברינר. משתתפות: שני בן חיים, ריטה קומיסרצ'יק, מאיה ברינר.
אדם חי בתוך מגוון מסגרות, משפחתית, חברתית, תרבותית, לאומית, וגם אמנותית.
מה תורמת המסגרת ליחיד? האם אחדות מחייבת אחידות במראה, במחשבה, בביטוי? כיצד יפתח היחיד את זהותו הייחודית, באופן שקולו ישמע בקרב המון קולות?
VIDEO
מאיה ברינר סיימה את לימודיה בתיכון האקדמיה למחול בירושלים, למדה פילוסופיה ומדע המדינה ובוגרת מסלול בימוי בביה"ס סם שפיגל בירושלים.
עבדה כרקדנית בלהקות ובאנסמבלים מובילים בארץ, וב-2011 החלה בדרכה ככוריאוגרפית עצמאית והצטרפה לעמותת הכוריאוגרפים.
ברינר מעוניינת בחקירת שיטות כוריאוגרפיות מתוך מחשבה על ארכיטקטורה של גוף, חלל ותודעה, מתנסה בעבודות פרפורמנס, בעבודות תלויות מקום, בכוריאוגרפיה לתיאטרון ולוידיאו ובשילובי מדיה.
יצירותיה הועלו בפסטיבלים רבים ביניהם – אינטימדאנס, א-ז'אנר, פסטיבל ישראל, ובארבע שנים ברציפות בפסטיבל הרמת מסך.
זוכת פרס היצירה של קרן אמריקה ישראל, זוכת פרס היצירה של חברת 'טבע', זוכת פרס שרת התרבות ליוצר צעיר במחול על יצירתה 'אדומות'.
יצרה כוריאוגרפיה להצגות בתיאטרון 'גשר', 'הבימה', 'תיאטרון אורנה פורת', כמו גם לוידיאו ארט ולקולנוע.
הוזמנה לרזידנסי באנגליה ובצ'כיה כחלק מהתכנית Park in Progress ליצירת עבודות תלויות מקום.
יצירותיה 'אדומות', ו'יער' הועלו בניו יורק, בשוודיה, באיטליה, בסין, בסינגפור, בגרמניה ובספרד.
מעבירה סדנאות רפרטואר, יצירה ותנועה לרקדנים ולשחקנים בארץ ובחו"ל, מלמדת רקדנים ולא רקדנים.
המפגש רוצה להעלות את הנושא של הפרט בתוך החברה בתוכה הוא חי.
ניתן לדבר על זה במישור האישי - אני מול החברים שלי, במישור הכיתתי - אני בתוך הכיתה, במישור המשפחתי - אני כחלק ממשפחה ובמישור הלאומי - אני כחלק ממדינה.
מה אני מביא מעצמי למסגרות השונות שאני נמצא בהן? האם אני נגרר אחרי דעת הרוב או מביא את קולי האישי? האם אני פתוח להקשיב לקולות השונים בתוך הקבוצה? כיצד ניתן למצוא את האיזוו בין 'להיות חלק' לבין 'להיות יחיד ומיוחד'?
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.