אם פעם בחיים היתה לכם הזדמנות להגשים את החלום הכי גדול שלכם הייתם הולכים על זה או זורקים את זה לפח?
סיפורם של מספר מוזיקאים ישראלים (ממשתפי הנבחרת של "דה וויס" , הרכבי אירוויזיון וחברי הווקה פיפל) שמגישים מופע מלהיב ואנרגטי שמשלב שירים מוכרים,קליפים יוצאי דופן וסיפורים מרגשים ומעצימים.
מדוע הדרך לפסגה עוברת דרך תמיכה ופרגון, ואיך הכל קשור לערבות הדדית.
המופע בליווי נגנים. אורך המופע כשעה.
VIDEO
אלון שר - ממשתפי הנבחרת בעונה הראשונה של "דה וויס" וחבר בלהקת הווקה פיפל
אלמוג קפח - ממשתפי הנברחרת של "הכוכב הבא" , חבר בשני הרכבי אירוויזיון וחבר בווקה פיפל.
רז סלומינסקי - קלידים.
אדם טל - גיטרה
רועי מירון - שירה. בוגר בית הספר למשחק ניסן נתיב. שחקן בתיאטרון הבימה. שיחק בין השאר ב"שלמה המלך ושלמי הסנדלר" (הגרסה הראשונה שעלתה בכיכובם של אבי קושניר, גלית גיאת ומירי מסיקה).
הכנה למופע "פעם בחיים(הגשמת חלום)" :
מטרות הפעילות:
1.לתת לבני הנוער תחושה ,שכל אחד הוא מיוחד במינו ,ומחכה לו הרפתקה נפלאה לגלות ולממש.
2. להמחיש שבסביבה עם אוירה בונה ,מפרגנת ותומכת ,לעומת סביבה של ירידות וזלזול ,אפשר לקבל כוחות להאמין בעצמי ,ללכת עם הלב ,לא להתבייש במי שאני .להיפתח ,לשתף
ולחלום.
אביזרים לפעילות:
1. חפצי הקשבה :זה יכול להיות כל דבר :מקלות של ארטיק, טושים, כדורי טניס.
2. פתקים וכלי כתיבה:אפשר גם להגיד לתלמידים להכין מראש.
3. מכשיר פלפון עם אוזניות.
.
שלבי הפעילות
1. הקדמה:
"אנו בקרוב נשתתף במופע מיוחד של להקת רוק הנקראת "הדור האחרון."
אנו עכשיו נעשה סדנת הכנה למופע שלהם ,כדי להעצים את החוויה שנחווה."
בואו נתחלק למעגלים של שישה( אפשר גם מסביב לשולחן).
2. משחק חימום:
"בואו נשתחרר קצת, נחמם את האווירה. נסתדר בישיבה לפי סדר הא'ב,'
לפי השם של הסבתא של כל אחד."
3. כללי השיח במעגל (לרשום את הכללים על הלוח):
"אנו עכשיו נענה על מספר שאלות יחד, בצורה של מעגל. לשיח במעגל יש 2 כללים:
א .חפץ הקשבה :מדבר רק מי שמחזיק את חפץ ההקשבה ,כשמסיים ,מעביר את החפץ לימינו. אסור להתפרץ לדבריו.
ב .לא שוללים, רק מוסיפים: אנו רוצים לחבר את כל הדעות שלנו לדעה אחת .לכן אין "לא נכון "…או "אני לא מסכים ,"…רק להוסיף את דעתי ולא לשלול את האחר. *מומלץ לבחור מראש כמה בני נוער אחראים ,שיקבלו תדרוך מראש על השיח מעגל.
בכל מעגל ישב אחד מהם (וגם ישתתף) ותפקידם יהיה לוודא שכל מעגל שומר על כללי השיח).
4. השאלות לשיח במעגל:
א. כל אחד בוחר שיר שהוא אוהב. לכל שיר, כולם נכנסים, דרך הפלפון ,ליו טיוב, ומקשיבים ל 20-30 שניות מהשיר. למה אני אוהב את השיר?ואיפה אני הכי אוהב להקשיב לו?
ב. כל אחד לוקח פתק, כותב עליו איזה חלום שיש לו (לא חובה חלום עתידי וגדול, אפילו איזה יעד שאני שואף אליו). מקפל את הפתק ושם במרכז המעגל.
ג. כל אחד לוקח פתק (לא את הפתק של עצמו) מקריא מה כתוב בפתק, ואז מספר לכולם, בצורה חיובית, כאילו זה חלום שלו.
ד. איך הרגשתי שמישהו אחר דיבר בחיוביות על החלום שלי? איך הייתי מרגיש אם מישהו היה מסתלבט על החלום שלי?
ה. שאלה למחשבה (לא עונים עליה במעגל):
האם בחברה שלי יש אווירה מפרגנת/תומכת ?או שרק מסתלבטים ומורידים אחד את השני?
5. סיכום התלמידים: נציג מכל מעגל, משתף בכמה מילים מה הם חוו במעגל. האם יש משהו מיוחד שעברו שהם רוצים לשתף.
6. סיכום המורה: ע"י חזרה על משפטים שהתלמידים אמרו בסיכום שלהם, לחזק את מטרות הפעילות המצוינות בראש הדף.
מספר אומנים
4
מספר אנשי צוות
2
זמן הקמה
90 דקות
שפת המופע
עברית
ציוד הקרנה
מקרן ומסך יסופקו על ידי המזמין
החשכה
כן
סאונד
כן
תאורה
כן
מסך
כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.